3 lipca, 2022

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Toyota daje Suprze przewodnik i pomija bardzo potrzebny silnik

Toyota daje Suprze przewodnik i pomija bardzo potrzebny silnik

Zdjęcie artykułu zatytułowanego Toyota Supra dostaje sześciobiegową instrukcję obsługi, ale tylko z silnikiem sześciocylindrowym

zdjęcie: Toyota

Słońce świeciło jaśniej, gdy była Toyota Supra dostawała ręczną skrzynię biegów. Brak manetki zmiany biegów sprawił, że sportowe Halo Toyoty zniknęło z drogi wielu entuzjastom i chociaż nadal świetna maszynaZawsze czułem, że czegoś brakuje. Dziś to się zmienia, ponieważ Toyota w końcu potwierdza, że ​​manualna Supra jest prawdziwa — dla niektórych kupujących.

Najpierw dobra wiadomość. Toyota twierdzi, że dołożyła wszelkich starań, aby zaprojektować tę skrzynię biegów i sprawić, by dobrze współpracowała z sześciocylindrowym rzędowym turbodoładowaniem BMW. BMW nie oferuje tego silnika z instrukcją obsługi, więc Toyota musiała zacząć od zera, aby stworzyć manualną Suprę. To tylko część tego, co musiał zrobić producent samochodów, Z komunikatu prasowego Toyoty:

Zespół inżynierów zmodyfikował istniejącą obudowę przekładni, wał napędowy i przekładnię zębatą oraz usunął niechciane elementy, takie jak wiązka audio, co zmniejszyło wagę. Sercem przekładni jest nowo zaprojektowane sprzęgło o dużej średnicy ze wzmocnioną sprężyną membranową. Dzięki większej powierzchni tarcia i mocniejszej sprężynie, ten nowy element ma wysoką moc odpowiednią do użytku z silnikiem GR Supra o wysokim momencie obrotowym.

Nowo opracowana sześciobiegowa manualna skrzynia biegów jest również wyposażona w nową, programowaną programowo inteligentną manualną skrzynię biegów (iMT), która nadaje priorytet sportowym osiągom. Gdy bieg jest podniesiony, parametry są dostosowywane w celu optymalizacji momentu obrotowego silnika w momencie włączenia i zwolnienia sprzęgła; Na niższych biegach oprogramowanie jest dostrojone pod kątem stałej wydajności. iMT jest ustawiony domyślnie, ale jeśli kierowca tak woli, można go wyłączyć w trybie Sport.

Aby uniknąć powolnego startu i poczucia niskiego przyspieszenia, przełożenie przekładni głównej zostało skrócone z 3,15 (w automatycznym GR Supra) do 3,46 (w GR Supra MT). Rezultatem jest responsywność i biegi w sam raz dla osiągów samochodu sportowego.

Limitowana edycja A91-MT Supra, z których tylko 500 zostanie sprzedanych w Ameryce Północnej.

Limitowana edycja A91-MT Supra, z których tylko 500 zostanie sprzedanych w Ameryce Północnej.
zdjęcie: Toyota

Brano też pod uwagę ergonomię – zrobienie miejsca dla przewodnika w samochodzie, który nie był oryginalnie obsługiwany, może być rodzajem niedźwiedzia. Powrót z Toyoty:

Szczególną uwagę zwrócono również na sposób umieszczenia ręcznej skrzyni biegów w kokpicie kierowcy. Przełożenie dźwigni jest specjalnie dostrojone, aby zmniejszyć wysiłek wymagany do zmiany i włączenia biegu wstecznego. Natomiast waga i kształt 200-gramowej gałki zmiany biegów zostały precyzyjnie określone, podobnie jak jakość samej dźwigni zmiany biegów. Ergonomia była również naszym priorytetem, ze zmodyfikowanym położeniem konsoli i selektora trybu jazdy, aby zapewnić 1,7 cala prześwitu między gałką zmiany biegów a panelem sterowania.

Toyota nie ogłosiła cen manualnej Supry. Ta wiadomość pojawi się jesienią tego roku, na krótko przed pojawieniem się modeli 2023 w salonach.

Oto problem: ta sześciobiegowa skrzynia nie będzie oferowana w czterocylindrowej Suprze o pojemności 2,0 litra w żadnej pojemności. Szczerze mówiąc nie wiem, czy instrukcja mogłaby uratować ten samochód; Nie wiem, czy cokolwiek może przynajmniej ocalić Suprę, kiedy jest GR 86 i teraz Długo oczekiwana Corolla GR Obecny również w asortymencie Toyoty. Mój kolega Steve uważa, że ​​nikt nie zawracałby sobie głowy kupnem Supry 2.0 z dowodami przeciwko takim opcjom i prawdopodobnie ma rację.

Zdjęcie artykułu zatytułowanego Toyota Supra dostaje sześciobiegową instrukcję obsługi, ale tylko z silnikiem sześciocylindrowym

zdjęcie: Toyota

Dla mnie dowód na 3.0 sprawia, że ​​2.0 Supra jest gorszą propozycją niż było, autem Żyje w cieniu swojego starszego brata. Prawdopodobnie istnieje tylko jako baza dla modów, ale ilu właścicieli 2.0 i tak robi zamiany 2JZ? Jestem za tanim wejściem do osiągów – szczególnie dla tych, którzy są wystarczająco wykwalifikowani, aby nadrobić różnicę w kompresji – ale 2.0 jest tylko o 8000 USD mniej niż 3.0, który jest flagowym modelem Toyoty. Powinien to być samochód sportowy wszelkiego rodzaju.

Toyota zaoferuje również limitowaną edycję podręcznika Supra o nazwie A91-MT. Zbudowanych zostanie tylko 500 egzemplarzy Supra, z wymaganą skrzynią biegów i własnym koniakiem wyłącznie w Ameryce Północnej. Bez względu na to, który model zamówisz w Suprze, jeśli wybierzesz swój model z dźwignią zmiany biegów, dostaniesz z tyłu czerwony znaczek „Supra”, aby wszyscy wiedzieli, że kupiłeś najlepszą Suprę – i może przekręć nóż trochę gdy ktoś stoi w poprzedniej suprze.tylko automatycznie.

READ  Recenzja Logitech MX Mechanical Mini: przystępna cenowo klawiatura dla osób przy zdrowych zmysłach