Spodziewałem się napisać o tym, jak Ostatni z nas, część pierwsza Dostanie się na PC to najnowszy przykład świetnego przeniesienia gry Sony na PlayStation na PC. Niestety tak nie jest. Ostatni z nas, część pierwsza Dotarła wczoraj na PC i gracze nie są zadowoleni. Z ponad 9000 recenzji w sklepie Steam 67 procent jest negatywnych.
Gracze komputerowi PC zgłaszają różne problemy, od przypadkowych awarii i zacinania się po długi czas tworzenia shaderów i postaci Losowo ociekający wilgocią w wyciętych scenach. Gra wydaje się być również słabo zoptymalizowana, zużywając duże ilości pamięci VRAM w systemach i gubiąc klatki. Osobiście doświadczyłem awarii i przypadkowych spadków liczby klatek na sekundę na moim systemie testowym, wysokiej klasy komputerze do gier z RTX 4090.
Wystarczająco źle, że studio PlayStation Naughty Dog wydaje oświadczenie. „Ostatni z nas, część pierwsza Gracze PC: Słyszeliśmy wasze obawy, a nasz zespół aktywnie bada wiele zgłoszonych przez was problemów” – napisało studio na Twitterze ze swojego oficjalnego konta. „Będziemy nadal was aktualizować, ale nasz zespół traktuje aktualizacje priorytetowo i rozwiązać problemy w nadchodzących łatkach”.
Odpowiedź pojawia się prawie dwa miesiące po tym, jak Naughty Dog opóźniło wydanie Ostatni z nas, część pierwsza Na PC po mówiąc, że chce upewnić się że Ostatni z nas, część pierwsza Debiut na PC w najlepszej możliwej formie”. Dodatkowe kilka tygodni rozwoju miało zapewnić, że gra „spełnia Twoje i nasze standardy”.
Gra miała również ukazać się na platformie Steam Deck, po Neilu Druckmannie, współprezesie Naughty Dog To wywołało w zeszłym roku Zawór używa adresu w pliku Najnowsze zdjęcie marketingowe dla jego laptopa. Ostatni z nas, część pierwsza Steam Deck nie został jeszcze zweryfikowany, a kompilacja shaderów na urządzeniach mobilnych zajmuje około godziny. Jeśli spróbujesz uruchomić grę wcześniej, równie dobrze możesz się poddać, ponieważ uzyskasz niewiarygodnie niską wydajność, dopóki przetwarzanie modułu cieniującego nie zostanie zakończone. Ale czekanie tej godziny na zebranie shaderów to połowa dwugodzinnego okna odzyskiwania Steam, co nie jest idealne.
Nawet po umieszczeniu shaderów obrazu w Steam Deck wydajność nadal nie jest świetna. Podczas przerywników liczba klatek na sekundę pozostaje stała, ale w początkowych scenach gry widziałem częstość klatek poniżej 30 klatek na sekundę, a nawet 20 klatek na sekundę z mieszanką niskich i średnich ustawień oraz włączoną jakością FSR. Inni widzą podobne wyniki. Wygląda na to, że Naughty Dog będzie musiało sporo popracować, aby poprawić to na platformie Steam i w pełni to zweryfikować.
Profesjonalni recenzenci i krytycy Nie mogłem włączyć alarmu Ponieważ nikt nie dostał kodów przed wczorajszą premierą gry. Zwykle jest to znak ostrzegawczy, że gra zrobi się gorąca, a po opóźnieniu w jej wydaniu zdecydowanie czujesz, że twórcy powinni mieć więcej czasu na dopracowanie tego portu na PC. Sprawiło to, że wielu fanów, w tym ja, zastanawiało się, czy port PC został przeniesiony, aby skorzystać z dobrze przyjętego programu HBO. zwlekamy Program telewizyjny. Biorąc pod uwagę, że jest to tak naprawdę remake gry wydanej dekadę temu, nie było potrzeby spieszyć się do portu.
Wiele awarii i ogólnych problemów z wydajnością może być spowodowanych problemami z kompilacją modułu cieniującego. Kroki mające na celu skompilowanie rozszerzonych shaderów i zacinanie się gry były plagą wielu ostatnich tytułów na PC, a programiści coraz częściej zwracali się do ich kompilowania, gdy gra ładuje się po raz pierwszy, aby uniknąć zacinania się linii.
Iron Galaxy i Naughty Dog połączyły siły Ostatni z nas, część pierwsza Port PC i wygląda na to, że błędna wersja biblioteki dekompresyjnej Oodle, której używa zespół, może powodować problemy z wydajnością i shaderami. Niektórzy użytkownicy Reddita Odkryłem, że zastąpienie biblioteki starszą wersją poprawiło wydajność i znacznie przyspieszyło czas kompilacji modułu cieniującego.
Jeśli biblioteka dekompresyjna Oodle rzeczywiście powoduje problemy, może to być stosunkowo szybka i łatwa naprawa niektórych początkowych problemów, ale podejrzewam, że kompilacja shaderów podczas uruchamiania nie zniknie całkowicie. Firma Iron Galaxy wcześniej wybrała to podejście Uncharted: Dziedzictwo złodziei na komputerze. Cyfrowa odlewnia opisał ten wysiłek.Udany, ale mało ambitny port na PC’ i zauważył problemy z jąkaniem i czasem ładowania.
Rozczarowująca premiera Ostatni z nas, część pierwsza Na PC podąża za imponującymi nowoczesnymi portami Sony PlayStation PC. Remaster Spider-Mana od Marvela I Spider-Man Marvela: Miles Morales Oba są świetnymi portami komputerowymi i zeszłorocznymi Bóg wojny Wersja na PC była jedną z najlepszych do tej pory. chwila powrót I Sackboy’a Obaj cierpieli na pewne jąkanie z powodu swoich debiutów na PC, obaj byli lepszymi przykładami portów PlayStation PC niż Problem techniczny to ją trapiło Horyzont zero świtu na PC od prawie trzech lat.
Sony chce teraz, aby połowa jego gier była dostępna na PC i urządzenia mobilne do 2025 r., z ambitnymi planami rozszerzenia swojej obecności w grach poza konsole PlayStation 4 i PlayStation 5. „Mamy możliwość wyjścia z bardzo wąskiego segmentu gier. rynku oprogramowania w ogóle, do bycia prawie wszechobecnym”.
Dostrzeżono również odniesienia do odtwarzacza PlayStation PC Zremasterowany Spider-Man na PC, sugerując, że Sony może przyjrzeć się integracji PlayStation Network dla przyszłych gier na PC. Sony zaczęło też używać etykiety PlayStation PC w 2021 roku, Pozyskano programistę portów PCi uruchomiła własne monitory do gier komputerowych.
PlayStation PC wygląda obiecująco dla graczy na PC, ale wielu będzie teraz czekać, aby zobaczyć, co zrobi Sony. Cały Ostatni z nas Franczyza sprzedała się w ponad 37 milionach egzemplarzy, a ten rok już był ogromny Ostatni z nas Dzięki adaptacji telewizyjnej. Premiera w tym tygodniu miała być kolejnym wielkim momentem dla grania na PlayStation na PC.
Czerwiec to także 10. rocznica powstania gry, co oznacza, że port na PC postawił tymczasową klapę Ostatni z nasWielki rok. Przenoszenie gier konsolowych na PC nigdy nie było łatwe dla żadnego programisty, a Iron Galaxy i Naughty Dog będą teraz musiały działać szybko, aby naprawić sytuację.
More Stories
Z pewnością wygląda na to, że PS5 Pro zostanie zaprezentowane w ciągu najbliższych kilku tygodni
Wycieki ujawniają nazwę i projekt rzekomego urządzenia PS5 Pro
Apple wprowadza usuwanie obiektów AI na zdjęciach wraz z najnowszą aktualizacją iOS