26 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Tesla wzywa Stany Zjednoczone do przyjęcia bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących efektywności paliwowej

Tesla wzywa Stany Zjednoczone do przyjęcia bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących efektywności paliwowej

Widok przedstawia logo Tesli na masce samochodu w Oslo w Norwegii, 10 listopada 2022 r. REUTERS/Victoria Kelsti/File Photo Uzyskanie praw licencyjnych

WASZYNGTON, 17 października (Reuters) – Producent samochodów elektrycznych Tesla (TSLA.O) wezwał we wtorek administrację Bidena do sfinalizowania do 2032 r. bardziej rygorystycznych norm dotyczących zużycia paliwa, niż proponują amerykańskie organy regulacyjne.

W lipcu Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) zaproponowała podniesienie wymagań CAFE o 2% i 4% dla samochodów ciężarowych i SUV-ów rocznie w latach 2027–2032. Tesla chce, aby agencja sfinalizowała przepisy zaostrzające przepisy dotyczące samochodów. o 6% rocznie i 8% w przypadku ciężarówek i SUV-ów, twierdząc, że lepiej „oszczędzać energię i przeciwdziałać zmianom klimatycznym”.

Propozycja NHTSA doprowadziłaby do osiągnięcia średniego zużycia paliwa w całej flocie na poziomie 58 mil (93 km) na galon do 2032 roku.

Stanowisko Tesli stawia ją w ostrej sprzeczności z głównymi producentami samochodów.

W poniedziałek grupa reprezentująca General Motors (GM.N), Toyota Motor (7203.T), Volkswagen (VOWG_p.DE) i prawie wszystkich innych głównych producentów samochodów skrytykowała propozycję NHTSA, twierdząc, że jest ona nieuzasadniona i wymaga poważnych zmian.

Amerykańska Rada ds. Polityki Motoryzacyjnej, grupa reprezentująca producentów samochodów z Detroit Three, osobno nalegała, aby NHTSA zmniejszyła o połowę proponowane podwyżki zużycia paliwa do 2% rocznie w przypadku samochodów ciężarowych, twierdząc, że propozycja ta „wpłynęłaby nieproporcjonalnie na flotę samochodów ciężarowych”.

Grupa odnotowała, że ​​83% pojazdów wyprodukowanych przez Forda (FN), GM i spółkę macierzystą Chryslera Stellantis (STLAM.MI) to ciężarówki.

W odpowiedzi NHTSA stwierdziła, że ​​jej zasady „koncentrują się na oszczędzaniu pieniędzy Amerykanów na stacjach benzynowych i promowaniu amerykańskiej niezależności energetycznej” i oszacowała, że ​​łączne korzyści wynikające z propozycji przewyższają koszty o ponad 18 miliardów dolarów.

W zeszłym miesiącu organizacja Automotive Innovation Alliance podała, że ​​producentom samochodów grozi kara w wysokości ponad 14 miliardów dolarów za nieprzestrzeganie przepisów w latach 2027–2032.

READ  Proces Sama Bankmana Frieda wkrótce zakończy się mówami końcowymi

Toyota oświadczyła we wtorek, że kary „są dowodem na to, że nie ma wystarczającej technologii, aby spełnić proponowane standardy i że standardy te zostały ustalone w stopniu wykraczającym poza maksymalny możliwy zakres”. Amerykańscy producenci samochodów osobno ostrzegali, że kary będą kosztować General Motors 6,5 miliarda dolarów, Stellantis 3,1 miliarda dolarów i Ford 1 miliard dolarów, powołując się na prognozy Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Producenci samochodów wyrazili także zaniepokojenie propozycją Departamentu Energii dotyczącą znacznej zmiany sposobu obliczania wskaźnika zużycia paliwa w pojazdach elektrycznych w przeliczeniu na ropę w programie CAFE NHTSA, twierdząc, że „zmniejszy to zużycie paliwa pojazdów elektrycznych o 72%”.

Raportowanie Davida Shepardsona. Pod redakcją Jasona Neely’ego

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskanie praw licencyjnychotwiera nową kartę