Praca
30 maja 2023 | 18:04
Sprzedaż Bud Light odnotowała najgorszy tydzień w historii, spadając o 25,7% – co zagroziło jej pozycji jako marki piwa nr 1 na świecie, zgodnie z najnowszymi danymi przekazanymi we wtorek The Post.
Spadek następuje po spadku o 24,6% w porównaniu z poprzednim tygodniem, a sprzedaż spada już szósty tydzień z rzędu, odkąd trans influencer Dylan Mulvaney promował Bud Light 1 kwietnia.
Gwałtowny spadek zmniejszył różnicę w sprzedaży między Bud Light a najbliższym konkurentem Modelo Especial, który odnotował wzrost sprzedaży o 9,2% w tygodniu zakończonym 20 maja, według danych Bump Williams Consulting i NielsonIQ.
„Podczas gdy Bud Light traci tydzień po tygodniu, Modelo Especial zyskuje tydzień po tygodniu, a teraz Modelo wyprzedza Bud Light na poziomie krajowym we wszystkich kanałach komercyjnych łącznie” – powiedział Bump Williams, który prowadzi firmę konsultingową, w rozmowie z The Post.
Dodał: „Jeśli tak się stanie, Modelo pokona Bud Light na rok”.
Anheuser-Busch InBev jest właścicielem obu marek, ale nie ma kontroli nad Modelo w USA, gdzie jest własnością nowojorskiej grupy Constellation Brands.
„To ogromne osiągnięcie dla Modelo, ale krótkotrwałe” – powiedział Bing Steinman, redaktor Beer Marketer’s Insights. Constellation wypełnia lukę i mówi, że chce być piwem nr 1.
Według danych, w okresie czterech tygodni zakończonym 20 maja sprzedaż Bud Light spadła o 24,3% w porównaniu do wzrostu Modelo o 8%.
„To ogromna porażka” – powiedział Williams dla The Post. „Modelo po raz pierwszy od premiery w 1982 roku przewyższył Bud Light”.
Sprzedaż Bud Light spada, odkąd Mulvaney opublikowała zdjęcia i filmy, na których popija piwo w kąpieli bąbelkowej z hashtagiem #budlightpartner.
Bud Light wysłał jej również wysokie pudełko z jej zdjęciem.
Luz spowodował również gwałtowny spadek sprzedaży innych piw Anheuser-Busch.
W tygodniu kończącym się 20 maja Budweiser spadł o 11,2%, Michelob Ultra o 6,5%, Busch Light o 5,2%, a Natural Light o 4,9%.
Modelo nie był jedynym konkurentem, który skorzystał na błędnych obliczeniach sejsmicznych Bud Light.
Według danych, Yuengling, który określa się jako „najstarszy browar w Ameryce”, odnotował wzrost sprzedaży Yuengling Flight aż o 47,6%, a piwa o 32% w okresie czterech tygodni zakończonym 20 maja.
Jej piwo w Pottsville w Pensylwanii jest dystrybuowane do zaledwie 25 stanów i prowadzi tylko trzy browary w Pensylwanii i Tampa na Florydzie.
„Yuengling jest w świetnym momencie z największym wzrostem ze wszystkich piw premium” – powiedział Williams.
Coors Light, Miller Light i Pabst Blue Ribbon odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży od klapy Mulvaneya.
Williams powiedział, że popyt na Bud Light podczas kluczowego weekendu Dnia Pamięci – oficjalnego rozpoczęcia letniego sezonu kupowania piwa – był niewielki, a wiele sklepowych półek wciąż było wypełnionych puszkami tego niegdyś mocnego piwa.
Co najmniej jeden sklep próbował rozładować 24-pak Bud Light za jedyne 3,49 USD, według Beer Business Daily.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów