14 czerwca, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Sprzedaż Bud Light spadła o 25,7% — Modelo wypełnia lukę piwną

Sprzedaż Bud Light spadła o 25,7% — Modelo wypełnia lukę piwną

Praca

30 maja 2023 | 18:04

Sprzedaż Bud Light odnotowała najgorszy tydzień w historii, spadając o 25,7% – co zagroziło jej pozycji jako marki piwa nr 1 na świecie, zgodnie z najnowszymi danymi przekazanymi we wtorek The Post.

Spadek następuje po spadku o 24,6% w porównaniu z poprzednim tygodniem, a sprzedaż spada już szósty tydzień z rzędu, odkąd trans influencer Dylan Mulvaney promował Bud Light 1 kwietnia.

Gwałtowny spadek zmniejszył różnicę w sprzedaży między Bud Light a najbliższym konkurentem Modelo Especial, który odnotował wzrost sprzedaży o 9,2% w tygodniu zakończonym 20 maja, według danych Bump Williams Consulting i NielsonIQ.

„Podczas gdy Bud Light traci tydzień po tygodniu, Modelo Especial zyskuje tydzień po tygodniu, a teraz Modelo wyprzedza Bud Light na poziomie krajowym we wszystkich kanałach komercyjnych łącznie” – powiedział Bump Williams, który prowadzi firmę konsultingową, w rozmowie z The Post.

Dodał: „Jeśli tak się stanie, Modelo pokona Bud Light na rok”.

Anheuser-Busch InBev jest właścicielem obu marek, ale nie ma kontroli nad Modelo w USA, gdzie jest własnością nowojorskiej grupy Constellation Brands.


Modelo, druga co do wielkości marka piwa w Stanach Zjednoczonych, wypełnia lukę dzięki swojej najlepiej sprzedającej się marce Bud Light.
Obrazy Getty’ego

„To ogromne osiągnięcie dla Modelo, ale krótkotrwałe” – powiedział Bing Steinman, redaktor Beer Marketer’s Insights. Constellation wypełnia lukę i mówi, że chce być piwem nr 1.

Według danych, w okresie czterech tygodni zakończonym 20 maja sprzedaż Bud Light spadła o 24,3% w porównaniu do wzrostu Modelo o 8%.

„To ogromna porażka” – powiedział Williams dla The Post. „Modelo po raz pierwszy od premiery w 1982 roku przewyższył Bud Light”.

Sprzedaż Bud Light spada, odkąd Mulvaney opublikowała zdjęcia i filmy, na których popija piwo w kąpieli bąbelkowej z hashtagiem #budlightpartner.

Bud Light wysłał jej również wysokie pudełko z jej zdjęciem.


Transpłciowa influencerka, Dylan Mulvaney, opublikowała to zdjęcie w swoich mediach społecznościowych 1 kwietnia, aby promować Bud Light.
Dylan Mulvaney/Instagram

Luz spowodował również gwałtowny spadek sprzedaży innych piw Anheuser-Busch.

READ  Ceny ropy rosną, gdy konflikt na Ukrainie budzi obawy o dostawy

W tygodniu kończącym się 20 maja Budweiser spadł o 11,2%, Michelob Ultra o 6,5%, Busch Light o 5,2%, a Natural Light o 4,9%.

Modelo nie był jedynym konkurentem, który skorzystał na błędnych obliczeniach sejsmicznych Bud Light.

Według danych, Yuengling, który określa się jako „najstarszy browar w Ameryce”, odnotował wzrost sprzedaży Yuengling Flight aż o 47,6%, a piwa o 32% w okresie czterech tygodni zakończonym 20 maja.


Sprzedaż piwa Yuengling gwałtownie wzrosła od czasu premiery Bud Light Dylana Mulvaneya.
DG Yuengling & Son, Inc.

Jej piwo w Pottsville w Pensylwanii jest dystrybuowane do zaledwie 25 stanów i prowadzi tylko trzy browary w Pensylwanii i Tampa na Florydzie.

„Yuengling jest w świetnym momencie z największym wzrostem ze wszystkich piw premium” – powiedział Williams.

Coors Light, Miller Light i Pabst Blue Ribbon odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży od klapy Mulvaneya.


Zdaniem ekspertów sprzedaż Bud Light była słaba w weekend Dnia Pamięci.
Anheusera Busha

Williams powiedział, że popyt na Bud Light podczas kluczowego weekendu Dnia Pamięci – oficjalnego rozpoczęcia letniego sezonu kupowania piwa – był niewielki, a wiele sklepowych półek wciąż było wypełnionych puszkami tego niegdyś mocnego piwa.

Co najmniej jeden sklep próbował rozładować 24-pak Bud Light za jedyne 3,49 USD, według Beer Business Daily.



https://nypost.com/2023/05/30/bud-light-sales-plunge-25-7-modelo-closes-beer-gap/?utm_source=url_sitebuttons&utm_medium=site%20buttons&utm_campaign=site%20buttons

Skopiuj udostępniony adres URL