Spór pomiędzy DirecTV a Tegną, która jest właścicielem kilku oddziałów NBC i CBS, sprawił, że wielu fanów nie mogło obejrzeć sobotniego meczu o mistrzostwo SEC pomiędzy Georgia Bulldogs i Alabama Crimson Tide. Między firmami nie ma zgody co do ceny, jaką Tegna chce, aby DirecTV płaciła za transmisję strumieniową swoich kanałów.
Z komunikatu prasowego DirecTV wynika, że w czwartek Tegna nie zgodziła się na nadawanie przez DirecTV swoich 66 stacji w 52 obszarach miejskich. Z licznych raportów wynika, że brak porozumienia między firmami w sprawie przedłużenia umowy przewozu ma wpływ na 5 milionów klientów DirecTV.
„To rozczarowujące, ale z pewnością nie zaskakujące, że Tegna jest najnowszą firmą, która utrwaliła status quo amerykańskich stacji nadawczych, wykorzystując regionalną wyłączność i przerwy w dostawie prądu do wymuszania stale rosnących stawek za programy, które pozostają bezpłatne”. Rob Thune, dyrektor ds. treści DirecTV, powiedział w czwartkowym oświadczeniu.
„Pomimo miesięcy wysiłków DirecTV odmówiła osiągnięcia uczciwego, rynkowego porozumienia z Tegną” – stwierdziła Tegna w oświadczeniu, według wielu raportów. „Wzywamy DirecTV do kontynuowania negocjacji z nami do czasu osiągnięcia porozumienia, które zwróci nasze stacje klientom”.
To nie pierwszy przypadek zniknięcia kanałów kablowych w 2023 r., co dotknęło fanów sportu: 1 września ESPN i inne kanały należące do Disneya przestały być dostępne dla abonentów telewizji kablowej Charter Spectrum z powodu sporu dotyczącego przewozu. Wśród innych kanałów sportowych, których dotyczy problem, znalazły się ESPN2, SEC Network, ACC Network i ESPNU. Na kilka godzin przed premierą sezonu „Monday Night Football” Disney osiągnął porozumienie z Charter, na mocy którego przywrócono nadawanie kanałów dla 14,7 mln gospodarstw domowych.
Spór pomiędzy DirecTV i Tegną może mieć wpływ na fanów oglądających niedzielne mecze NFL w CBS i NBC. Obejmuje to najważniejszy mecz 13. tygodnia w CBS – Denver Broncos kontra Houston Texans – oraz „Sunday Night Football” z udziałem Kansas City Chiefs i Green Bay Packers.
Wymagana lektura
(Zdjęcie: Federico Parra/AFP za pośrednictwem Getty Images)
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak zdobyć dofinansowanie na rozwój biznesu online? Przewodnik dla tych, którzy nie chcą tylko marzyć!
Bezpieczeństwo finansowe firm – jak chronić się przed cyberzagrożeniami i oszustwami?
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP