Southwest Airlines z Dallas odwołały prawie 400 więcej lotów do niedzieli rano i odłożyły prawie 800 kolejnych po tym, jak problemy technologiczne i pogodowe spowodowały chaos w liniach lotniczych w sobotę.
Linia lotnicza poinformowała, że odwołania zostały wykonane proaktywnie, „aby jak najszybciej komunikować się z naszymi klientami i załogami, których to dotyczy”. Powiedział również, że nie było dodatkowych odwołań od niedzielnego południa.
„Zaplanowaliśmy znacznie lepsze środowisko operacyjne dzisiaj, w niedzielę, i już jesteśmy w znacznie lepszym środowisku operacyjnym w porównaniu do warunków pogodowych i ruchu lotniczego, które my, nasi klienci i inni pasażerowie przewoźników widzieliśmy w sobotę po południu i wieczorem”, Southwest powiedział. zezwolenie.
Odwołania i opóźnienia stanowią około jednej trzeciej z 3600 lotów Southwest zaplanowanych na niedzielę.
Inne linie lotnicze również borykały się z problemami z powodu rozległych burz na Florydzie w sobotę, a w niedzielę odwołano ponad 1500 lotów w całych Stanach Zjednoczonych. American Airlines, JetBlue i Spirit z siedzibą w Fort Worth odwołały co najmniej 200 lotów.
Pasażerom, którzy skarżyli się w mediach społecznościowych, podobno powiedziano, że loty mogą być niedostępne przez kilka dni.
Problemy Southwest zaczęły się od „sporadycznych problemów technicznych po rutynowych nocnych konserwacjach” w piątek wieczorem, które według firmy zostały rozwiązane. Na Florydzie we wczesnych godzinach porannych w sobotę burze z piorunami opóźniały niektóre loty.
Ale problemy pogorszyły się w ciągu soboty, podobnie jak inne awarie operacyjne w ciągu ostatniego roku, które czasami wprawiały firmę w chaos przez kilka dni, ponieważ firma miała problemy z dostaniem pilotów, stewardów i samolotów tam, gdzie mieli być, i byli gotowi do lotu następnego dzień. dzień.
„To coraz częstszy koszmar” – powiedział w sms-ie Casey Murray, prezes Stowarzyszenia Pilotów Linii Południowo-Zachodnich. „Wczoraj zacząłem od awarii IT i harmonogramów nasilających problemy, ponieważ odzyskiwanie trwa 4-5 dni”.
Do końca soboty Southwest odwołało 520 lotów, około jednej siódmej wszystkich lotów i około połowy lotów firmy. Większość z tych lotów odbyła się na Florydzie, gdzie prawie 500 lotów z Orlando, Miami, Tampy i Fort Lauderdale zostało odwołanych w sobotę we wszystkich liniach lotniczych.
Lotniska na Florydzie iw Nowym Jorku były szczególnie problematyczne dla pasażerów w niedzielę.
American Airlines odwołały w sobotę 363 loty i opóźniły kolejne 620. W niedzielę linia lotnicza odwołała 251 lotów o 14:30 i opóźniła kolejne 233.
„Dzisiaj skupiamy się na odzyskaniu sił po wczorajszej pogodzie na Florydzie i co z tego wynikło [Air Traffic Control] „Dzięki inicjatywom, które ograniczyły drogi, można dziś zobaczyć więcej inicjatyw pogodowych i śledzenia ruchu lotniczego” – powiedziała Yamlik Murillo, rzeczniczka American Airlines.
Delta Air Lines z siedzibą w Atlancie odwołało w sobotę 237 lotów, opóźniając około 8% rozkładu lotów i jedną piątą lotów, co jest niezwykłym weekendem dla linii lotniczych, które regularnie przewyższają inne pod względem niezawodności.
Budżetowa linia lotnicza Spirit musiała odwołać około jednej czwartej swoich lotów, łącznie 222, w sobotę i 237 w niedzielę. 161 lotów JetBlue zostało odwołanych w sobotę, ale 352 większe loty zostały odwołane w niedzielę.
W przeszłości Southwest przerzucał część winy na swoje sieci punkt-punkt, ponieważ samoloty i załogi mogą być pozostawione na pozycji, ponieważ jej samoloty często wykonują pięć lub sześć lotów przed powrotem do głównej bazy. Kontrastuje to z liniami lotniczymi takimi jak American, które mają tendencję do częstszych lotów tam iz powrotem między mniejszymi miastami a ich hubami w Dallas, Charlotte lub Chicago.
Pasażerowie skarżyli się również w mediach społecznościowych na trudności z dotarciem do obsługi klienta przez telefon w celu zmiany rezerwacji lotów. Niektórzy nawet wskazywali, że kanały techniczne wydawały się być przeciążone problemami.
Becky Patterson skomentowała z Birmingham, Ala. , na lotnisku w Orlando na ponad osiem godzin w sobotę z jej 10-letnią córką, opóźnienie, które obejmowało kilka połączeń z liniami Southwest Airlines po tym, jak piloci przestali ładować z powodu długiego oczekiwania na taksówkę. W końcu się poddałem.
„Dostaliśmy jeden z naszych ostatnich wypożyczonych samochodów i jechaliśmy do domu przez 9 godzin i przyjechaliśmy wcześnie rano” – powiedział Patterson. „Ostatnią rzeczą, jakiej chcę, jest kupon, ponieważ nigdy więcej nie będziemy latać tą linią lotniczą”.
Lot był opóźniony 6 razy z powodu pogody, a następnie odwołany z powodu braku załogi. Umieść tweeta Nie wysłali alertów ani nawet nie powiedzieli agentom przy bramce, nie dostarczyli żadnych kuponów ani pomocy hotelowej, a najpierw próbowali zmienić mi rezerwację we wtorek. Wiem, że coś się dzieje, ale źle z tym poradzono.
– Lindsay (@NOLAlexis_9) 3 kwietnia 2022
Niektórym pasażerom Southwest powiedziano, że nie będą mogli zmienić rezerwacji do poniedziałku lub później.
Wszystko przeszło wczoraj, proces był brutalny, ale miała szczęście i znalazła lojalność wobec Fort Wayne. Dotarcie do domu zajęło nam 12 godzin ze wszystkimi opóźnieniami i musimy odebrać nasz samochód z Indy, ale czujemy się bardzo szczęśliwi. powodzenia!!!
– Karen Parker (@Ms_Paaarker) 3 kwietnia 2022
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów