SAN FRANCISCO (Reuters) – Rivian Automotive powiedział w poniedziałek, że planuje sprzedać obligacje o wartości 1,3 miliarda dolarów, ponieważ słaby popyt i gwałtownie rosnące koszty ograniczają kryzys płynności wokół producentów samochodów elektrycznych.
Akcje Rivian spadły o około 7% w obrocie po godzinach.
W oświadczeniu Rivian powiedział, że wcześni inwestorzy otrzymają opcję zakupu dodatkowych 200 milionów dolarów obligacji do rozliczenia 13 dni po emisji obligacji.
Kapitał z tej oferty pomoże ułatwić wprowadzenie na rynek mniejszej rodziny pojazdów Rivian R2, powiedział Reuterowi rzecznik Rivian, dodając, że dług zamienny stanowi „optymalny koszt kapitału w porównaniu ze sprzedażą akcji na dzisiejszym poziomie”.
Firma z siedzibą w Irvine w Kalifornii, która produkuje elektryczne pickupy R1T i SUV-y R1S, powiedziała, że jej saldo gotówkowe wystarczy na finansowanie jej działalności do 2025 roku. Na koniec grudnia odnotowała gotówkę i jej ekwiwalenty w wysokości 11,57 mld USD, w porównaniu z 13,27 mld USD na koniec grudnia. koniec grudnia kwartał. poprzednio.
Starając się obniżyć koszty, firma w zeszłym miesiącu zwolniony – tymczasowo zwolniony 6% swojej siły roboczej.
Pod koniec ubiegłego roku odłożył na półkę plany budowy samochodów dostawczych w Europie z Mercedesem (MBGn.DE), a wcześniej opóźnił do 2026 r. planowane wprowadzenie na rynek mniejszej rodziny samochodów R2 w fabryce o wartości 5 miliardów dolarów, którą buduje w Gruzji.
Najnowsze aktualizacje
Zobacz jeszcze 2 historie
Rivian, który traci pieniądze na każdym wyprodukowanym przez siebie samochodzie, prognozuje produkcję w 2023 roku znacznie poniżej szacunków analityków, ponieważ boryka się z utrzymującymi się wąskimi gardłami w łańcuchu dostaw po tym, jak w zeszłym roku nie osiągnął celu.
Rivian powiedział, że obligacje będą „zielone”, co zazwyczaj daje firmom możliwość pozyskania tańszego długu od inwestorów, którzy chcą uzyskać niższe zwroty w zamian za wsparcie zielonych projektów.
Obligacje Rivian zapadają w marcu 2029 r., a inwestorzy będą mieli możliwość zamiany obligacji na gotówkę lub akcje producenta pojazdów elektrycznych.
Oprocentowanie, początkowy kurs wymiany i inne warunki obligacji zostaną określone na podstawie ceny ofertowej.
Dodatkowe raporty Abhirup Roy w San Francisco i Isla Penny w Nowym Jorku; Montaż przez Leslie Adler i Chris Reese
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak zdobyć dofinansowanie na rozwój biznesu online? Przewodnik dla tych, którzy nie chcą tylko marzyć!
Bezpieczeństwo finansowe firm – jak chronić się przed cyberzagrożeniami i oszustwami?
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP