20 czerwca, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Federalna Komisja Handlu intensyfikuje dochodzenie w sprawie praktyk prywatności Twittera

Federalna Komisja Handlu intensyfikuje dochodzenie w sprawie praktyk prywatności Twittera

W listopadzie trzech dyrektorów wyższego szczebla odpowiedzialnych za nadzór nad bezpieczeństwem, prywatnością i zgodnością zrezygnowało z Twittera, dzień przed tym, jak Twitter miał przesłać odpowiedź na list żądający FTC. FTC, pod kierownictwem Riny Kim, wieloletniego prawnika, który był zaangażowany w poprzednie dochodzenie agencji w sprawie problemów związanych z prywatnością Facebooka, rozmawiała z co najmniej dwoma z tych dyrektorów, Damienem Kieranem i Leah Kessner, trzy osoby zaznajomione z tą sprawą powiedziały .

Masowe zwolnienia pana Muska wstrząsnęły działem prawnym firmy, który pozyskał wsparcie i prawników z innych firm pana Muska, w tym producenta samochodów elektrycznych Tesla i producenta rakiet SpaceX. Trzech obecnych i byłych pracowników stwierdziło, że doprowadziło to do niejasnych wytycznych i spowodowało, że wcześniej młodsi pracownicy przyjmowali nowe obowiązki, do których nie mieli kwalifikacji.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy Twitter poprosił agencję o więcej czasu na udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące personelu i zasobów, twierdząc, że struktura korporacyjna i zatrudnianie starszych liderów wciąż się zmienia. FTC ma prawo ponownie ukarać Twittera grzywną lub ukarać kierownictwo sankcjami karnymi, jeśli wprowadzą śledczych w błąd co do stanu praktyk firmy w zakresie prywatności.

Oprócz śledztwa w sprawie przejęcia pana Muska, agencja bada również zarzuty podniesione przez jego byłego dyrektora ds. praktyki bezpieczeństwa.

Przewodnicząca FTC Lena Khan powiedziała podczas przesłuchania Senackiej Podkomisji Sądowniczej w listopadzie, że była „głęboko zaniepokojona” zarzutami pana Zatko, w szczególności jego twierdzeniem, że Twitter wprowadził FTC w błąd co do swoich praktyk zgodności.

„Zdecydowanie był problem z firmami traktującymi żądania FTC jako wnioski” – powiedziała pani Khan. „Mamy program, który naprawdę to wzmocni”.

Twitter pana Muska również stoi przed potencjalnymi wyzwaniami za granicą. W listopadzie, powiedział Thierry Breton, unijny komisarz ds. rynku wewnętrznego w obecnej sytuacji że firma ma przed sobą „ogromną pracę”, aby dostosować się do ustawy Block’s Digital Services Act, szeroko zakrojonego zestawu przepisów, które mają wejść w życie w 2024 r. i dotyczą dezinformacji, reklamy ukierunkowanej i modyfikacji treści na platformach społecznościowych.

READ  Starbucks i Union zgadzają się ustalić ramy rozmów kontraktowych