18 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Prawnicy twierdzą: „Rozmowy księcia Harry’ego były podsłuchiwane, a wiadomości księżnej Diany przeglądano w tabloidach”.

Prawnicy twierdzą: „Rozmowy księcia Harry’ego były podsłuchiwane, a wiadomości księżnej Diany przeglądano w tabloidach”.

NOWE DELHI: Prawnicy księcia Harry'ego zeznali w czwartek przed Wysokim Trybunałem w Londynie, że brytyjskie tabloidy należące do Ruperta Murdocha przechwytują rozmowy telefoniczne księcia Harry'ego prowadzone przez telefon stacjonarny i uzyskują dostęp do wiadomości z pagera jego zmarłej matki, księżnej Diany.

Zarzuty zostały ujawnione w ramach pozwu wniesionego przez Harry'ego i ponad 40 innych osób przeciwko News Group Newspapers (NGN) w związku z rzekomymi nielegalnymi działaniami dziennikarzy i prywatnych detektywów powiązanych z tabloidem The Sun i nieistniejącą już gazetą The Sun. . Świat od połowy lat dziewięćdziesiątych do 2016 roku.

W lipcu ubiegłego roku sędzia Timothy Fancourt zezwolił Harry’emu na skierowanie sprawy do sądu w sprawie zarzutów nielegalnego gromadzenia informacji. Jednakże zarzuty dotyczące włamań do telefonów komórkowych sprzed kilkudziesięciu lat zostały odrzucone jako postawione po upływie terminu prawnego.

Podczas niedawnej rozprawy przed Sądem Najwyższym zespół prawny Harry'ego starał się zmienić pozew w odpowiedzi na poprzednie orzeczenie i przedstawić nowe roszczenia. Należą do nich zarzuty, że w 2016 r. „The Sun” zlecił prywatnym detektywom zaatakowanie ówczesnej dziewczyny, a obecnie żony Harry’ego, Meghan, wraz z potwierdzeniami powszechnego przechwytywania rozmów Harry’ego.

Z dokumentów sądowych wynika, że ​​roszczenie Harry'ego obejmuje przechwytywanie rozmów z telefonów stacjonarnych, rozmów z telefonów bezprzewodowych, analogowych rozmów z telefonów komórkowych oraz poczty głosowej z telefonów stacjonarnych i różni się od roszczeń dotyczących włamań do telefonów, które zostały wcześniej oddalone.

NGN sprzeciwiła się dodaniu, jak to określiła, „dużej liczby nowych zarzutów” z różnych powodów, w tym z powodu opóźnienia, braku dowodów i pokrywania się z wcześniej rozstrzygniętymi roszczeniami.

W 2011 roku NGN przeprosiła za powszechne włamania do telefonów przeprowadzane przez dziennikarzy „News of the World” – publikacji, którą Murdoch zamknął później wśród publicznego oburzenia. NGN rozstrzygnęła ponad 1300 roszczeń związanych ze skandalem, ale konsekwentnie zaprzeczała zarzutom o popełnienie przestępstwa.

READ  Oficjalne dane Departamentu Skarbu USA Sankcje wobec Rosji

poszerza się

Podczas środowego postępowania prawnicy Harry'ego i pozostałych powodów utrzymywali, że Murdoch i kadra kierownicza wyższego szczebla byli współwinni ukrywania systemowych nadużyć, w tym składania fałszywych zeznań przed sądami, parlamentem i dochodzeniem publicznym.

NGN twierdzi, że niektórzy powodowie wykorzystują pozwy, których rozprawa ma rozpocząć się w styczniu przyszłego roku, do osłabiania popularnego dziennikarstwa. Opisują zarzuty wobec obecnych i byłych pracowników jako „obelżywy i cyniczny atak na ich uczciwość”.

Od czasu rezygnacji w 2020 r. ze swoich obowiązków królewskich i przeniesienia się do Kalifornii Harry zintensyfikował wysiłki, aby rzucić wyzwanie brytyjskiej prasie, zarzucając ciągłe ingerowanie w jego życie prywatne od dzieciństwa, a także rozpowszechnianie kłamstw na jego temat i jego towarzyszy.

W grudniu Harry zwyciężył w procesie przeciwko gazecie Mirror Group w związku z zarzutami dotyczącymi włamań do telefonów i nielegalnych działań, a sąd potwierdził świadomość nadużyć wśród VIP-ów.

(Z udziałem agencji)