Zobacz, jak kibice UAW świętują zwycięstwo w fabryce Volkswagena w Chattanooga
Zwolennicy pracowników Volkswagen UAW wybuchli wiwatami i uściskami po ogłoszeniu ich zwycięstwa w piątek, 19 kwietnia 2024 r.
Pod koniec piątku pracownicy Volkswagena w Chattanooga przeważającą większością głosów zagłosowali za przyłączeniem się do związku zawodowego United Auto Workers, co zapewniło związkowi kluczową pozycję na historycznie antyzwiązkowym Południu.
Jak wynika z ostatecznych wyników opublikowanych przez Krajową Komisję Rewizyjną Pracy, prawie trzy czwarte pracowników głosowało za poparciem UAW. Spośród 4326 pracowników uprawnionych do głosowania podczas trzydniowych wyborów oddano ponad 3600 kart do głosowania.
Podczas liczenia głosów w piątkowy wieczór najpierw strużka – potem fala – odważnych czerwonych T-shirtów z białymi napisami rozprzestrzeniła się po sali związkowej w piątkowy wieczór pod adresem IBEW Local 175.
Joseph McMullen wszedł do sali około 21:00, spodziewając się, że wielu jego kolegów z Volkswagena będzie głosować za utworzeniem związku zawodowego. Ale nie był przygotowany na przytłaczające poparcie prozwiązkowe, które było widoczne.
„Myślę, że to ważne” – powiedział McMullen, mieszkaniec Alabamy, który pracuje w dziale jakości. „Wysyła wiadomość”.
Kiedy ogłoszono wiadomość o ostatecznym zwycięstwie, widzowie podskoczyli, wiwatowali i ściskali się nawzajem. Kilka minut później przybył prezydent UAW Shawn Fain, aby pogratulować pracownikom VW.
„Wielu mówców i ekspertów powtarzało mi ciągle, zanim ogłosiliśmy, że na Południu nie da się wygrać. Ale wszyscy mówiliście: «Patrzcie na to»” – Fine powiedział wiwatującym tłumom. Wszyscy poruszyliście górę”.
Zwycięstwo nadeszło pomimo silnego sprzeciwu koalicji sześciu gubernatorów z Południa, w tym gubernatora Tennessee Billa Lee. We wtorek napisał do mnie list, w którym nalegał, aby pracownicy odrzucili związki zawodowe.
Po ogłoszeniu zwycięstwa prezydent Joe Biden udzielił bezpośredniej odpowiedzi gubernatorom w oświadczeniu.
„Pozwólcie, że wyrażę się jasno dla republikańskich gubernatorów, którzy próbowali podważyć to głosowanie: amerykańscy pracownicy nie mają się czego obawiać, jeśli będą wykorzystywać swoje głosy i swoje prawo do utworzenia związku zawodowego, jeśli tak zdecydują” – powiedział Biden.
Trzeci raz to urok? Jak w końcu powstała fabryka VW w Chattanooga
UAW już dwukrotnie próbowało zorganizować fabrykę Volkswagena, raz w 2013 r., a raz w 2019 r., bez powodzenia.
Wybory te były częścią dużej kampanii UAW mającej na celu pozyskanie nowych członków na Południu, regionie historycznie wrogo nastawionym do zorganizowanej siły roboczej. W ostatnich latach producenci samochodów przenieśli się ze Środkowego Zachodu na Południe, a zagraniczni producenci samochodów i start-upy, takie jak Tesla i Rivian, otwierają fabryki w regionie.
Po latach skandalów i spadku liczby członków UAW odnotował wzrost fortuny pod przywództwem Fine’a, który został wybrany w 2023 r. W zeszłym roku UAW zorganizował strajk przeciwko firmom Ford, General Motors i Stellantis, który zakończył się strajkiem generalnym. Nowy kontrakt odpowiedni dla 145 000 pracownikóww tym pracownicy pobliskiego Spring Hill.
Zdolność UAW do organizowania pracowników z Południa zostanie ponownie wystawiona na próbę w maju, kiedy pracownicy fabryki Mercedes-Benz niedaleko Tuscaloosa w Alabamie będą głosować nad tym, czy oni również chcą przystąpić do związku.
„To nowy dzień, a my dopiero zaczynamy” – powiedział Finn.
Todd A. Price jest korespondentem regionalnym na południu sieci USA TODAY. Można do niego dojechać o godz [email protected].
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów