20 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Elon Musk komentuje strategię cenową Tesli po obniżkach

Elon Musk komentuje strategię cenową Tesli po obniżkach

W ciągu ostatnich kilku tygodni Tesla obniżyła ceny pojazdów elektrycznych (EV) i programu w pełni autonomicznego prowadzenia pojazdu (FSD), ponownie wywołując szersze dyskusje na temat ogólnej strategii cenowej producenta samochodów. W odpowiedzi na krytykę częstych zmian cen Tesli Elon Musk wskazał na model sprzedaży, zauważając, że większość producentów samochodów zmienia ceny swoich samochodów częściej, niż mogłoby się wydawać konsumentom.

W piątek Tesla obniżyła cenę Modelu S, W sobotę Tesla obniżyła także cenę opcji bezpośredniego zakupu FSD, na co niektórzy konsumenci i akcjonariusze zareagowali z frustracją.

Po tej wiadomości Omar z Whole Mars zauważył, że uważa strategię cenową Tesli za niespójną, a Sawyer Merritt zauważył, że jest to jedna z rzadkich wad modelu sprzedaży bezpośredniej do konsumenta, pomimo dodatkowej przejrzystości cen.

„Myślę, że gdyby małpa rzucała małpą w klawiaturę, aby opracować strategię cenową dla Tesli, byłaby ona bardziej spójna niż to, co widzieliśmy” – powiedział w niedzielę Omar. „Cena subskrypcji wzrośnie po wydaniu FSD. W rzeczywistości ją obniżymy. Podnosimy ceny Modelu Y. W rzeczywistości teraz je obniżamy”.

„Przyjemnie jest to śledzić, ale może być mylące dla konsumentów. Czy powinienem kupić FSD teraz, ponieważ cena spadła, czy może powinienem poczekać na kolejną obniżkę ceny FSD i zaoszczędzić tysiące dolarów?

W odpowiedzi Musk zauważył, że model dealerski nie zapewnia takiego samego poziomu przejrzystości jak model sprzedaży bezpośredniej, ponieważ sugerowana cena detaliczna samochodu często odbiega od jego rzeczywistej ceny.

To prawda, że ​​zeszłotygodniowe obniżki cen Modelu S,

W zeszłym roku, po znacznych obniżkach cen, które wywołały falę szoku w branży, Musk wskazał, że Tesla zdecyduje się na dużą liczbę pojazdów dostarczanych po nieco niższych marżach, zwłaszcza biorąc pod uwagę jej przyszły potencjał przychodów z oprogramowania i usług.

READ  Ropa spada o 17%, gdy ZEA i Irak przygotowują się do zwiększenia produkcji

„Przyjęliśmy pogląd, że nacisk na większe wolumeny i większą flotę jest w tym przypadku właściwym rozwiązaniem w porównaniu z mniejszym wolumenem i wyższą marżą” – powiedział Musk podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników spółki za pierwszy kwartał 2023 r. „Spodziewamy się jednak, że z czasem nasze samochody będą mogły generować znaczne zyski dzięki autonomicznej jeździe”.

„Myślimy więc, że kładziemy tutaj fundamenty, a następnie lepiej wysłać dużą liczbę samochodów z niższą marżą, a następnie zebrać tę marżę w przyszłości, gdy osiągniemy pełną autonomię. To bardzo ważny punkt. „

Jaka jest Twoja opinia? Daj mi znać [email protected]Znajdź mnie na X w @Zachary Viscontilub wyślij nam swoje wskazówki na adres [email protected].