10 grudnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Pracownicy Mercedes-Benz w Alabamie żądają głosowania w sprawie uzwiązkowienia

Pracownicy Mercedes-Benz w Alabamie żądają głosowania w sprawie uzwiązkowienia

Pracownicy fabryki Mercedes-Benz w Alabamie zwrócili się do urzędników federalnych o przeprowadzenie głosowania w sprawie przyłączenia się do związku zawodowego United Auto Workers, oświadczył w piątek związek, co stanowi krok naprzód w dążeniu do organizowania pracowników w fabrykach samochodów na południu.

Związek stara się wykorzystać dynamikę kontraktów zdobytych w zeszłym roku z firmami Ford Motor Co., General Motors Co. i Stellantis, które zapewniły pracownikom trzech producentów samochodów z Detroit najwyższe podwyżki od dziesięcioleci.

UAW próbuje także zorganizować pracowników w fabrykach Volkswagena w Tennessee i Hyundai w Alabamie, zwiększając swoją obecność w stanach, które w ostatnich dziesięcioleciach przyciągnęły wiele nowych inwestycji w przemyśle samochodowym. Głosowanie w fabryce Volkswagena jest Zaplanowano na 17-19 kwietnia.

Kampania ta nabrała dodatkowego znaczenia, ponieważ południowe stany, takie jak Karolina Południowa i Georgia, przyciągają miliardy dolarów na inwestycje w produkcję pojazdów elektrycznych i akumulatorów. UAW stara się, aby miejsca pracy utworzone przez samochody elektryczne nie były mniej płatne niż miejsca pracy w tradycyjnych fabrykach samochodów.

Zdecydowana większość pracowników fabryki Mercedesa niedaleko Tuscaloosa podpisała już wcześniej karty wyrażające poparcie dla głosowania. Związek oświadczył, że w piątek złożył formalną petycję do Krajowej Rady ds. Stosunków Pracy w celu przeprowadzenia wyborów w sprawie tego, czy będzie reprezentowany przez UAW.

Mercedes, który produkuje luksusowe samochody sportowe w Alabamie, oświadczył w oświadczeniu, że „w pełni szanuje decyzję członków naszego zespołu o przystąpieniu do związku zawodowego” i że zapewni pracownikom „dostęp do informacji niezbędnych do podjęcia świadomej decyzji”.

Południowe stany tradycyjnie były regionem trudnym dla związków zawodowych, w niektórych przypadkach z powodu ustawodawstwa niekorzystnego dla zorganizowanej siły roboczej lub dlatego, że wybrani urzędnicy otwarcie prowadzili kampanię przeciwko związkom. Brak silnej obecności związków zawodowych jest być może jednym z powodów, dla których region przyciągnął dużą część inwestycji w przemyśle samochodowym.

READ  Popyt na refinansowanie kredytów hipotecznych spadł o 14% wraz ze wzrostem stóp procentowych

Podjęte w latach 2014 i 2019 próby uregulowania fabryki Volkswagena w Chattanooga, gdzie niemiecka firma produkuje SUV-y Atlas i elektryczny SUV ID.4, zakończyły się po części niepowodzeniem ze względu na sprzeciw republikańskich urzędników w Tennessee.

Toyota, Volkswagen i inni producenci samochodów podnieśli stawki godzinowe po tym, jak związek wynegocjował podwyżki dla pracowników Forda, General Motors i Stellantis. Jednakże pracownicy niebędący członkami związku zawodowego otrzymują zazwyczaj niższe wynagrodzenie. W wielu przypadkach płaca jest mniej ważna niż harmonogram pracy, świadczenia zdrowotne i urlop.

W piątek w nagraniu wideo prezes UAW Sean Fine powiedział, że pracownicy walczą o „równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, dobrą opiekę zdrowotną, na którą Cię stać, i lepsze życie dla swojej rodziny”.

Związek poskarżył się Krajowej Radzie Stosunków Pracy, że Mercedes wziął odwet na organizatorach w Alabamie. Producent samochodów zaprzeczył oskarżeniom, twierdząc, że „nie ingerował ani nie stosował odwetu wobec żadnego członka zespołu w związku z jego prawem do reprezentacji związkowej”.