Warszawa, 24 maja (Reuters) – Polska Grupa Energetyczna Unimode (UNTP.WA) Dyrektor naczelny powiedział we wtorek, że rosyjska próba importu oleju napędowego do Niemiec w związku z potencjalnymi sankcjami UE na ropę i produkty rafineryjne rozszerza handel międzynarodowy.
Unia Europejska (UE) dyskutuje o zakazie rosyjskiej ropy i produktów rafineryjnych w odpowiedzi na konflikt na Ukrainie. Większość krajów UE musi ją w pełni wdrożyć w ciągu kilku miesięcy od przyjęcia.
Unimode, sprzedawca paliw silnikowych i energii elektrycznej, wynajął w zeszłym miesiącu terminal w Gulfhavn w Danii, aby importować do Europy nierosyjski olej napędowy. Firma twierdzi, że przepustowość terminalu zrekompensuje polskie wymagania dotyczące importu oleju napędowego i zapewni dodatkowe możliwości biznesowe. „Zainwestowaliśmy w duński terminal i teraz czekamy na sankcje UE, które będą głównym motorem naszych zarobków w 2023 roku”. Prezes Adam Sikorsky powiedział we wtorek na czacie z inwestorami.
Unimode nie podał, ile oleju napędowego będzie przechowywane w Niemczech, biorąc pod uwagę niepewność przyszłości Rosniefti. (ROSN.MM) Rafineria PCK Schwett we wschodnich Niemczech.
Berlin poszukuje opcji własnościowych i logistycznych dla rosyjskiej rafinerii naftowej. „UE importuje co miesiąc 3 miliony ton rosyjskiego oleju napędowego, a Niemcy są od niego bardzo uzależnione” – powiedział Sikorsky. „Duński terminal pomoże nam dostarczać paliwo do Niemiec, dlatego otwieramy szwajcarskie biuro w Genewie”.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com
Raport Marka Streleckiego, pod redakcją Louis Heavens
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Przyjazny praktyk podróży. Miłośnik jedzenia. Bezkompromisowy rozwiązywacz problemów. Komunikator”.
More Stories
Prokurator generalny Polski twierdzi, że poprzedni rząd użył oprogramowania szpiegującego przeciwko setkom ludzi
CTP będzie rosło w Polsce EurobuildCEE
Polska odnotowuje najwyższy w UE wzrost cen domów