2 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Po kolizjach GM Cruise zmniejszyło flotę robotów o 50% w San Francisco

Po kolizjach GM Cruise zmniejszyło flotę robotów o 50% w San Francisco



CNN

Władze Kalifornii zwróciły się do General Motors o „natychmiastowe” wycofanie z dróg części robotycznych taksówek po tym, jak w zeszłym tygodniu w San Francisco pojazdy autonomiczne uległy dwóm wypadkom – w jednym z udziałem aktywnego wozu strażackiego.

Kalifornijski Departament Pojazdów Silnikowych potwierdził CNN, że prowadzi dochodzenie w sprawie „niedawnych incydentów z udziałem pojazdów wycieczkowych w San Francisco”.

„DMV kontaktuje się z Cruisem i funkcjonariuszami organów ścigania w celu ustalenia faktów i zażądał, aby Cruise natychmiast zmniejszył liczbę aktywnych pojazdów o 50% do czasu zakończenia dochodzenia i podjęcia przez Cruise odpowiednich działań naprawczych w celu poprawy bezpieczeństwa drogowego” – czytamy w komunikacie. w oświadczeniu.

Oznacza to, że Cruise, autonomiczna spółka zależna General Motors, może obsługiwać nie więcej niż 50 autonomicznych samochodów w ciągu dnia i 150 w nocy – twierdzi departament.

Kalifornijski Departament Pojazdów Silnikowych powiedział, że Cruz zgodził się na tę prośbę, a rzecznik Cruz powiedział CNN, że firma prowadzi również dochodzenie w sprawie wypadku wozu strażackiego.

Do incydentów doszło niecałe dwa tygodnie po oficjalnym wydaniu pozwolenia przez kalifornijskie organy regulacyjne zielone światło dla Cruise i konkurencyjnej firmy Waymo do pobierania opłat za przejazdy taksówką robotem po San Francisco o każdej porze dnia. Przed zatwierdzeniem Cruise mógł oferować przejazdy samochodami autonomicznymi jedynie w nocy w godzinach od 22:00 do 6:00, kiedy było mniej pieszych i mniej ruchu, co mogłoby przeciążyć oprogramowanie samochodu autonomicznego.

Dwie kolizje, do których doszło w czwartek, ukazały potencjalne zagrożenia związane z technologią autonomicznego prowadzenia pojazdów.

W post na bloguDyrektor generalny Cruise w San Francisco powiedział, że do wypadku z wozem strażackim doszło, gdy pojazd uprzywilejowany, który najwyraźniej był w drodze na miejsce zdarzenia, zjechał na nadjeżdżający pas na czerwonym świetle. W poście na blogu napisano, że autonomiczny samochód Cruise’a zidentyfikował niebezpieczeństwo, ale „ostatecznie nie był w stanie uniknąć kolizji”.

READ  UAW może przeprowadzić ukierunkowane ataki, jeśli nie zostaną osiągnięte porozumienia z producentami samochodów

Według spółki, w wyniku tego zdarzenia jeden z pasażerów został przewieziony ambulansem do szpitala z powodu, jak się okazało, lekkich obrażeń.

Cruz powiedział CNN, że do drugiego zdarzenia doszło w czwartek, kiedy inny samochód „z dużą prędkością” przejechał na czerwonym świetle.

„System AV wykrył samochód i zahamował, ale drugi samochód zetknął się z naszym pojazdem. W naszym pojeździe nie było pasażerów, a kierowca drugiego pojazdu został udzielony pomocy i zwolniony na miejscu” – powiedziała CNN rzeczniczka Cruise’a, Hannah Lindo.

Nie jest jasne, czy tych dwóch wypadków można było uniknąć, gdyby zamiast pojazdu autonomicznego (AV) siedział człowiek, ale nie były to jedyne wypadki z udziałem pojazdów wycieczkowych bez kierowcy, które miały miejsce w zeszłym tygodniu w San Francisco.

We wtorek, Cruz Niektórzy Na X, dawniej Twitterze, jedna z autonomicznych taksówek wjechała na teren budowy i zatrzymała się w mokrym betonie.

„Pojazd został już odzyskany i jesteśmy w tej sprawie w kontakcie z miastem” – oznajmiła firma.

Ostatnie wydarzenia uwydatniają wyzwania związane z tworzeniem w pełni autonomicznych i bezpiecznych samochodów osobowych.

General Motors przejął Cruise Automation w 2016 roku za 1 miliard dolarów, umacniając swoją pozycję w wyścigu samochodów autonomicznych, ale od tego czasu wiele firm ograniczyło lub porzuciło swoje ambicje w zakresie samochodów autonomicznych. Okazało się to kosztownym przedsięwzięciem, a uzyskanie kontroli nad wszystkimi sytuacjami, z jakimi może spotkać się człowiek za kierownicą, jest trudne i czasochłonne.

Giganci transportu pasażerskiego Uber i Lyft sprzedali w ostatnich latach jednostki pojazdów autonomicznych. Nawet dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, który optymistycznie podchodzi do technologii pojazdów autonomicznych, nie spełnił jeszcze w pełni swojej obietnicy. T

ESL oferuje teraz opcję dodania „pełnej autonomicznej jazdy” w testach beta za 15 000 dolarów, ale kierowcy muszą Zatwierdza Aby zachować czujność, cały czas trzymaj ręce na kierownicy i utrzymuj kontrolę nad pojazdem.

READ  Wyniki Foot Locker (FL) za drugi kwartał 2023 roku