29 lutego, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Pęknięcie okna kokpitu zmusza samolot Boeing ANA lecący do Japonii do zawrócenia

Pęknięcie okna kokpitu zmusza samolot Boeing ANA lecący do Japonii do zawrócenia

  • Napisane przez Lipikę Pelham i Ruth Comerford
  • wiadomości BBC

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Skomentuj zdjęcie,

Zdjęcie pliku Boeinga 737 All Nippon Airlines na lotnisku New Chitose na Hokkaido w Japonii.

Krajowy samolot All Nippon Airlines (ANA) w Japonii wrócił na lotnisko odlotu po zgłoszeniu pęknięcia okna kokpitu podczas lotu.

Pęknięcie pojawiło się w zewnętrznej warstwie czterech warstw okien otaczających kokpit.

Nikt na pokładzie nie odniósł żadnych obrażeń.

Lot ANA NH1182 leciał z Sapporo na Hokkaido do Toyama na głównej wyspie Honsiu w Japonii.

Samolot Boeing 737 wylądował na lotnisku New Chitose w Sapporo około godziny 12:10 czasu lokalnego (3:10 GMT).

Rzecznik ANA, największej japońskiej linii lotniczej, powiedział, że pęknięcie odkryto, gdy samolot przeleciał nad Hakodate.

„Pęknięcie nie miało wpływu na kontrolę lotu ani na ciśnienie” – powiedział rzecznik.

Samolot wrócił na lotnisko, gdzie bezpiecznie wylądował.

Ekspert lotniczy John Strickland powiedział, że przyczyna pęknięcia jest nadal nieznana.

„Takie rzeczy czasami się zdarzają. Może coś uderzyło w okno, na przykład ptak lub duży grad, o czym nigdy wcześniej nie słyszano”.

„Czasami może dojść do złamania na skutek zużycia, ale zdarza się to bardzo rzadko” – dodał.

Powiedział, że linia lotnicza będzie prawdopodobnie musiała wymienić całe okno, a nie tylko pękniętą warstwę, aby mieć pewność, że samolot jest całkowicie bezpieczny.

„Takie rzeczy się zdarzają i nie da się powiedzieć, jak często się zdarzają”.

Na pokładzie było 59 pasażerów i sześciu członków załogi. Dla pasażerów zorganizowano alternatywne loty.

To drugi wypadek z udziałem samolotu Boeing 737 w ciągu tylu tygodni. Lot ANA nie był Boeingiem 737 MAX 9, ale raczej wcześniejszą wersją, która „w żadnym wypadku nie była stara” – powiedział Strickland.

Wszystkie samoloty Boeing 737-9 zostały uziemione przez amerykański organ regulacyjny ds. lotnictwa (FAA) po tym, jak w zeszłym tygodniu samolot Alaska Airlines doznał eksplozji, która przewróciła panel kabiny nowego samolotu w powietrzu, pozostawiając ziejącą dziurę w boku kadłuba. .

Samolot, który przewoził 177 pasażerów i załogę, został zmuszony do awaryjnego lądowania w amerykańskim stanie Oregon.

Federalna Administracja Lotnicza przedłużyła w piątek na czas nieokreślony uziemienie samolotów Boeing 737 Max 9, aby przeprowadzić więcej kontroli bezpieczeństwa, i stwierdziła, że ​​zaostrzy nadzór nad samym Boeingiem.

Federalna Administracja Lotnicza stwierdziła, że ​​171 samolotów tej samej konstrukcji co samolot biorący udział w wypadku zostało zmuszonych do pozostania na ziemi „dla bezpieczeństwa amerykańskich podróżnych”.

READ  Kontrakty terminowe na akcje wzrosły, rozpoczynając tydzień posiedzeniem Fed i głównymi danymi o inflacji na pokładzie