CNN
—
Kapitan przerażającego lotu z Australii do Nowej Zelandii powiedział pasażerom na pokładzie, że chwilowo stracił kontrolę nad swoim Boeingiem 787 po awarii jednego z jego urządzeń, powiedział w poniedziałek pasażer, podczas gdy władze badały przyczynę nagłej katastrofy, w wyniku której pasażerowie zostali ranni. rzucony O kabinie. Dziesiątki zostało rannych.
Wypadek lotu 800 linii LATAM Airlines z Sydney do Auckland to najnowszy wypadek, który dotknął borykającego się z problemami producenta samolotów Boeing, który od lat boryka się z problemami z jakością i bezpieczeństwem.
Pasażer Brian Jukat opisał przerażający moment, kiedy obudził się ze snu, gdy samolot „natychmiast upuścił coś na wysokości 150 metrów”.
„Potem otworzyłem oczy i na szczycie samolotu byli różni ludzie. Po prostu przykleili się do sufitu, a potem spadli na ziemię. Wtedy właśnie zdałem sobie sprawę, że nie gram w filmie, a to dzieje się naprawdę. ”
Po wylądowaniu w Auckland Gokat powiedział, że pilot sprawdził pasażerów i wyjaśnił, że chwilowo stracił kontrolę nad samolotem.
„Natychmiast podszedłem do niego i zapytałem: «Co to jest?» Przyznał publicznie: Straciłem kontrolę nad samolotem. „Moje wskaźniki są w pewnym sensie puste” – powiedział Gukat.
„Powiedział przez tę krótką chwilę, że nie może niczego kontrolować i wtedy samolot zrobił to, co zrobił. Potem powiedział, że przyrządy wróciły i włączyły je z powrotem, a samolot wrócił do normalnego toru lotu. Mieliśmy żadnych problemów wcześniej i żadnych później. Ale właśnie w tym momencie ”
Według strony internetowej FlightAware śledzącej loty, samolotem obsługiwanym przez chilijskie narodowe linie lotnicze był Boeing 787-9 Dreamliner.
W poniedziałek LATAM powiedział, że w samolocie „podczas lotu doszło do incydentu technicznego, który spowodował silny ruch”, dodając, że wylądował w Auckland zgodnie z planem.
We wtorkowym oświadczeniu dla CNN Boeing oświadczył, że „pracuje nad zebraniem większej ilości informacji o locie i zapewni wszelkie wsparcie, jakiego potrzebuje nasz klient”.
Służby ratunkowe podały, że w wypadku rannych zostało około 50 osób, jedna z nich jest w poważnym stanie.
Gokat powiedział, że obawiał się o swoje życie, gdy zobaczył, jak inni pasażerowie wstają z miejsc i uderzają w dach samolotu.
„Ludzie krzyczeli i płakali. I tak, przez kilka krótkich sekund panował całkowity chaos. ” „Oczywiście był w mojej głowie moment, w którym w pewnym sensie pogodziłem się z faktem, że tak może być. „Może to jest to”.
Dziekan Purcell/AP
Według służb ratunkowych w Auckland w wyniku wypadku rannych zostało około 50 osób.
Ponieważ śledczy starają się odkryć możliwą przyczynę tego nagłego spadku, incydent przypada na trudny moment dla Boeinga.
W ostatnich latach amerykański producent spotkał się z ostrą krytyką ze względu na szereg problemów związanych z jakością i bezpieczeństwem, a wielu krytyków stwierdziło, że w ciągu ostatnich kilku dekad firma skupiła się na… Wyniki finansowe kosztem bezpieczeństwa i jakości Na swoich samolotach.
Zawierają Dwa śmiertelne wypadki modelu 737 MAX ze względu na wadę konstrukcyjną samolotu, kilka dostaw zostało wstrzymanych ze względu na problemy z kontrolą jakości, a ostatnio Zatyczka do drzwi, która eksplodowała nowego Boeinga 737 MAX obsługiwanego przez Alaska Airlines w styczniu, pozostawiając dużą lukę w boku samolotu.
Tymczasem w lutym Federalna Administracja Lotnicza zgłosiła problemy związane z bezpieczeństwem systemów przeciwoblodzeniowych silników w większych samolotach 737 MAX i 787 Dreamliner.
Automat bezpieczeństwa w dalszym ciągu pozwala na lot obydwom modelom samolotu pomimo potencjalnych problemów. Obydwa przypadki przechodzą przez standardowy proces FAA dotyczący opracowywania dyrektyw zdatności do lotu – a nie proces awaryjny – co sugeruje, że agencja i producent samolotu nie uważają, że problemy są na tyle poważne, aby wymagać natychmiastowego zaprzestania lotów samolotów.
Federalna Administracja Lotnicza podała w poniedziałek, że dała Boeingowi czas do końca maja na przygotowanie planu rozwiązania problemów zidentyfikowanych w trakcie federalnego audytu i innych przeglądów, w tym ankiety dotyczącej kultury bezpieczeństwa wśród pracowników oraz odrębnego raportu panelu, z którego wynika, że pracownicy obawiają się odwetu za zgłaszanie informacji o bezpieczeństwie obawy.
Administrator FAA Mike Whitaker powiedział, że spodziewa się, że firma przedstawi w ciągu najbliższych 90 dni „bardzo szczegółowy plan mający na celu naprawienie istniejących problemów z jakością”.
Boeing oświadczył, że pracuje nad rozwiązaniem wielu problemów zidentyfikowanych przez Whitakera.
„Dumny organizator. Alkoholowy ninja. Kujon kulinarny. Typowy entuzjasta telewizji. Zapalony czytelnik. Fanatyk niezależnej muzyki”.
More Stories
Algierczyka zaginionego od 26 lat odnaleziono w piwnicy sąsiada Wiadomości kryminalne
Serbia zatwierdza plany budowy hotelu z Jaredem Kushnerem w Belgradzie
Grożące pożary zmuszają tysiące Kanadyjczyków do ewakuacji. Niektórzy mogą wrócić do domu dopiero w przyszłym tygodniu