29 marca, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Odpowiedzi na nasze największe pozostałe pytania dotyczące PlayStation VR2

Odpowiedzi na nasze największe pozostałe pytania dotyczące PlayStation VR2

Powiększenie / Do przodu i w górę dzięki całkowicie nowemu systemowi VR.

Sony Interactive Entertainment

Przed przybyciem Sony na Tokyo Game Show 2022 w ten weekend, dział PlayStation firmy w ciągu ostatnich 24 godzin przekazywał fanom mnóstwo wiadomości online. Prawdopodobnie największe wiadomości pochodziły z Praktyczne wrażenia Z dodatku PlayStation VR2 do konsoli PS5.

Rozmowy o nowym systemie wirtualnej rzeczywistości, który ma trafić do sprzedaży detalicznej „na początku 2023 roku”, są obecnie omawiane poza ostrożnymi rękami Sony od PR, a jego wcześni testerzy przedstawili wrażenia zarówno na temat sprzętu, jak i pozornego oprogramowania startowego.

PSVR2: Co już wiemy

Dziękuję za Reklamy Sony na początku tego rokuWiemy, że wyświetlacz OLED PSVR2 ma rozdzielczość 4000 x 2040 pikseli, na której można uruchomić oprogramowanie VR w trybach 90 Hz lub 120 Hz. Ta wydajność jest wzmocniona przez nowy system renderowania, który ma na celu podkreślenie pełnej dokładności pikseli, w których twoje oczy skupiają się i rozmywają części, w których twoje oczy nie są – i, jak można się spodziewać, jest połączony z nowymi wewnętrznymi czujnikami śledzenia wzroku.

Wiemy również, że PSVR 2 będzie dostarczany z dwoma zupełnie nowymi gamepadami, po jednym na każdą rękę, które są zgodne z prototypem Meta Quest dla kontrolerów VR (w komplecie z przyciskami, spustami i joystickami), ale z dodatkowymi ulepszeniami technicznymi znalezionymi w ostatnim Sony Gamepady DualSense — Wszelkie bardziej subtelne bulgotanie i przepełnione stresem bodźce „pchające”.

Nowy system śledzenia „od wewnątrz” jest podobny do tego, który można znaleźć w zestawach Meta Quest i wielu zestawach słuchawkowych Windows Mixed Reality, a wykorzystuje wbudowane kamery do skanowania otoczenia graczy w rzeczywistym świecie i śledzenia w trybie VR, i nie wymagane są zewnętrzne kamery lub skrzynki śledzące. Jednak w przeciwieństwie do MetaQuest 2 Bezprzewodowa wirtualnaPSVR2 wymaga połączenia kablowego do zasilania i przesyłania danych do konsoli PlayStation 5.

READ  Wygląda na to, że aktualizacja PS5 zakazuje kontrowersyjnego urządzenia Cronus Zen

PSVR2: Czego nauczyliśmy się w tym tygodniu

Mówiąc o tym połączeniu kablowym: widzieliśmy go teraz w akcji. Nowe połączenie jednym kablem, za pośrednictwem jedynego gniazda USB Type-C w PS5, jest objawieniem w porównaniu z zewnętrzną „jednostką procesora” i wszechobecnymi kablami wymaganymi w pierwszym systemie wirtualnej rzeczywistości Sony. Mówi się, że ten 4,5-metrowy kabel został zaprojektowany tak, aby ważył jak najmniej, ale kabel, który może owinąć się wokół twoich nóg, może nadal być dla niektórych przełomowy.

Sony potwierdziło również, że w PSVR zabraknie wbudowanego dźwięku. Podobnie jak w przypadku tego ostatniego modelu, posiadacze PSVR2 będą musieli podłączyć słuchawki za pomocą gniazda 3,5 mm. Oryginalny PSVR był dostarczany z niedrogimi wkładkami dousznymi, co może się powtórzyć w przypadku PSVR2 – i, dzięki Sony, nowy zestaw słuchawkowy ma stylowe wbudowane „zatyczki do uszu”, w które można wcisnąć istniejące wkładki douszne w celu uporządkowanego przechowywania. Ale to jest problem w porównaniu z wbudowanym wejściem audio Wskaźnik ledowy I wszystkie modele Meta Quest. Filmy demonstracyjne z tego tygodnia pokazują, że większe słuchawki Sony z marką PS ograniczają użytkowników w rzeczywistości wirtualnej, zmniejszają przepływ powietrza i powodują spocenie, więc zainteresowani użytkownicy powinni rozważyć wysokiej jakości, lekkie słuchawki przewodowe przed premierą PSVR2 w 2023 roku. (Moja rekomendacja 3,5 mm to Koss KSC32-i jest niedrogi i wydajny.)

Z lepszych wieści, mechanizm obiektywu Sony zawiera precyzyjny suwak odległości między źrenicami (IPD), do którego można uzyskać dostęp za pomocą łatwego w obsłudze pokrętła, gdy system jest przymocowany do twarzy. (To duża różnica w porównaniu z Questem 2, który Pomiń taki suwak jako środek oszczędnościowy.) Nowi użytkownicy mogą w dowolnym momencie uzyskać dostęp do menu ręcznej kalibracji, aby upewnić się, że ustawienie IPD jest dopasowane do ich unikalnej twarzy. Wymaga to również spojrzenia na zestaw ruchomych punktów, aby skalibrować czujniki śledzenia wzroku PSVR2. Jak dotąd, „unoszący się” krój PSVR2, wraz z piankowym paskiem na plecy i eleganckim portem zapewniającym wygodne dopasowanie, wygląda prawie tak samo, jak uwielbialiśmy w oryginalnym PSVR. Mówi się, że dopasowanie wokół oczu jest wystarczająco szerokie dla osób noszących okulary, chociaż wciąż czekamy, aby usłyszeć o wadze i rozmieszczeniu nowego systemu w porównaniu z oryginałem – przynajmniej poza sugestiami, że obecny zestaw słuchawkowy jest zbyt lekki.

READ  Nadchodzące gry na PS5 i PS4 na październik i listopad 2022 r.
Zapowiedź w lipcu 2022 r., jak będzie działać technologia automatycznego śledzenia pomieszczeń PSVR2 po uruchomieniu systemu w 2023 r.
Powiększenie / Zapowiedź w lipcu 2022 r., jak będzie działać technologia automatycznego śledzenia pomieszczeń PSVR2 po uruchomieniu systemu w 2023 r.

Sony Interactive Entertainment

Nowy system śledzenia pomieszczeń PSVR2, który opiera się na czterech wbudowanych kamerach, wydaje się automatycznie rejestrować elementy w przestrzeni gry. Gdy użytkownicy kierują kamery systemowe do nowego pomieszczenia, czarno-biały widok przejścia pokrywa obiekty (meble, centra rozrywki) w trójwymiarowy wzór trójkątów 3D, gdy kamery PSVR2 skanują je, zamiast zmuszać użytkowników do celowania w nie i „koloryzując” przestrzeń gry. Jeśli PSVR2 się pomyli, użytkownicy mogą nadal używać kontrolerów systemowych do ustawiania „limitów” VR przed rozpoczęciem gry. Zestaw słuchawkowy zawiera przycisk na spodzie, który może włączyć tryb cross-camer PSVR2 w dowolnym momencie, dzięki czemu użytkownicy mogą zobaczyć, co się dzieje wokół nich, bez zdejmowania zestawu słuchawkowego.

Wcześniej dowiedzieliśmy się, że PSVR2 ma wbudowany zestaw grzmiących silników — po raz pierwszy w wirtualnej rzeczywistości na poziomie konsumenckim — a teraz wiemy, jak faktycznie działają. Intensywność dudnienia może wahać się od łagodnego doznania, na przykład gdy muchy bzyczą wokół Twojej twarzy podczas sekwencji w Resident Evil: Wioska VRja Horizon VR: Zew Góry. Jak dotąd raporty sugerują, że to uczucie jest bardziej przytłaczające niż odrażające.

Sony musi jeszcze potwierdzić maksymalną jasność swojego wyświetlacza OLED, po prostu odnosząc się do jego oceny „HDR”, ale Sony wyraźnie poważnie traktuje jakość ekranu i krwawienie. Panele OLED generalnie lepiej radzą sobie z „nieskończonym” współczynnikiem kontrastu, umieszczając w ten sposób najgłębsze czernie i jasne światła obok siebie, a PSVR2 wydaje się zawierać doskonałe rozwiązanie blokujące światło z pianki i wkładek do nosa.