Max Verstappen udowodnił, że jest na „innym poziomie” w Formule 1, kiedy rozpoznał dzwoniący telefon Helmuta Marko w tle radia zespołu, mówi szef Christian Horner.
Lider mistrzostw świata wywołał kilka uśmiechów podczas drugiego treningu podczas Grand Prix Hiszpanii, kiedy swoją odpowiedź na wiadomość radiową o swoim planie startu wziął jako dzwonek, który można było usłyszeć z garażu.
Verstappen był w stanie zidentyfikować go jako używany przez konsultanta Red Bull Motorsports.
„Czyjś telefon się wyłącza” – powiedział Verstappen. – Czy to Helmut?
Kolejne potwierdzenie zespołu wywołało kilka uśmiechów, a chwila w głowie Hornera potwierdziła wysoki poziom, na jakim Holender działa teraz, jeśli był w stanie wychwycić takie drobne szczegóły podczas jazdy samochodem F1 na limicie.
Zastanawiając się nad postępami Verstappena od jego pierwszego zwycięstwa w Formule 1 w Barcelonie w 2016 roku do obecnej dominacji w Formule 1, Horner powiedział: „Myślę, że w 2016 roku był bardzo twardy. Był niewiarygodnie szybki, naturalnie utalentowany.
„Nadal ma tę naturalną szybkość i ogromne umiejętności. Ale myślę, że to, co ma teraz, to doświadczenie, zwrotność i [mental] pojemność.
„Kiedy rozpoznaje telefon Helmuta Marko dzwoniący z wnętrza samochodu, po prostu ma tę dodatkową przepustowość, która przenosi go na wyższy poziom, i myślę, że ekscytujące w nim jest to, że wciąż się poprawia”.
Christian Horner, szef zespołu Red Bull Racing, i Max Verstappen, Red Bull Racing świętują pole position w Parc Ferme
Fotografia: Stephen T. Zdjęcia ze sportów motorowych
Nie wszystkie rozmowy radiowe Verstappena z inżynierem Gianpiero Lambiase były tak mroźne, a pod koniec Grand Prix Hiszpanii Holender zdawał się ignorować prośbę, by nie jechać na najszybsze okrążenie.
Otrzymawszy już czarno-białą flagę za przekroczenie limitów toru, Lambiase uznał, że nie warto ryzykować mocnego naciskania i być może otrzymać karę za jeden dodatkowy punkt. Ale Verstappen zignorował go i wykonał najszybsze okrążenie.
Horner nie widział szczególnego problemu z tym, co się stało, porównując relacje między kierowcą a inżynierem do relacji starszej pary.
„Jego inżynier właśnie mówił mu o jeszcze jednym uderzeniu i to jest kara, więc nie ryzykuj na najszybszym okrążeniu” – powiedział Horner.
Ich związek przypomina starą parę, prawie kłócącą się o to, który kanał telewizyjny powinni oglądać.
„Ale Max miał całkowitą kontrolę. Był świadomy ryzyka i mimo to był w stanie całkiem wygodnie przejechać najszybsze okrążenie na oponach, które miał w samochodzie”.
„Zagorzały fanatyk podróży. Amatorski praktyk zombie. Badacz żywności. Wielokrotnie nagradzany ekspert popkultury. Internetowy ninja”.
More Stories
Liverpool mianuje Arne Slotta na nowego trenera, który ma zastąpić Jurgena Kloppa
Jak zareagowała rodzina i przyjaciele Xandera Schauffele, gdy zdobył on mistrzostwo PGA
Playoffy NBA: Timberwolves odrabiają straty po 20-punktowym deficycie, pokonują Nuggets w siódmym meczu i docierają do finału konferencji