Max Verstappen udowodnił, że jest na „innym poziomie” w Formule 1, kiedy rozpoznał dzwoniący telefon Helmuta Marko w tle radia zespołu, mówi szef Christian Horner.
Lider mistrzostw świata wywołał kilka uśmiechów podczas drugiego treningu podczas Grand Prix Hiszpanii, kiedy swoją odpowiedź na wiadomość radiową o swoim planie startu wziął jako dzwonek, który można było usłyszeć z garażu.
Verstappen był w stanie zidentyfikować go jako używany przez konsultanta Red Bull Motorsports.
„Czyjś telefon się wyłącza” – powiedział Verstappen. – Czy to Helmut?
Kolejne potwierdzenie zespołu wywołało kilka uśmiechów, a chwila w głowie Hornera potwierdziła wysoki poziom, na jakim Holender działa teraz, jeśli był w stanie wychwycić takie drobne szczegóły podczas jazdy samochodem F1 na limicie.
Zastanawiając się nad postępami Verstappena od jego pierwszego zwycięstwa w Formule 1 w Barcelonie w 2016 roku do obecnej dominacji w Formule 1, Horner powiedział: „Myślę, że w 2016 roku był bardzo twardy. Był niewiarygodnie szybki, naturalnie utalentowany.
„Nadal ma tę naturalną szybkość i ogromne umiejętności. Ale myślę, że to, co ma teraz, to doświadczenie, zwrotność i [mental] pojemność.
„Kiedy rozpoznaje telefon Helmuta Marko dzwoniący z wnętrza samochodu, po prostu ma tę dodatkową przepustowość, która przenosi go na wyższy poziom, i myślę, że ekscytujące w nim jest to, że wciąż się poprawia”.
Christian Horner, szef zespołu Red Bull Racing, i Max Verstappen, Red Bull Racing świętują pole position w Parc Ferme
Fotografia: Stephen T. Zdjęcia ze sportów motorowych
Nie wszystkie rozmowy radiowe Verstappena z inżynierem Gianpiero Lambiase były tak mroźne, a pod koniec Grand Prix Hiszpanii Holender zdawał się ignorować prośbę, by nie jechać na najszybsze okrążenie.
Otrzymawszy już czarno-białą flagę za przekroczenie limitów toru, Lambiase uznał, że nie warto ryzykować mocnego naciskania i być może otrzymać karę za jeden dodatkowy punkt. Ale Verstappen zignorował go i wykonał najszybsze okrążenie.
Horner nie widział szczególnego problemu z tym, co się stało, porównując relacje między kierowcą a inżynierem do relacji starszej pary.
„Jego inżynier właśnie mówił mu o jeszcze jednym uderzeniu i to jest kara, więc nie ryzykuj na najszybszym okrążeniu” – powiedział Horner.
Ich związek przypomina starą parę, prawie kłócącą się o to, który kanał telewizyjny powinni oglądać.
„Ale Max miał całkowitą kontrolę. Był świadomy ryzyka i mimo to był w stanie całkiem wygodnie przejechać najszybsze okrążenie na oponach, które miał w samochodzie”.
More Stories
Mecze, które trzeba zobaczyć w pierwszym tygodniu rozgrywek College Football Playoff
Caitlin Clark ustanawia nową historię WNBA, pokonując Connecticut Sun w Indiana Fever
Saga kontraktowa Brandona Aiyuka z 49ers osiąga punkt zwrotny w obliczu wstrzymania kontraktu – NBC Sports Bay Area i Kalifornia