28 lipca (Reuters) – linie lotnicze JetBlue Airways (JBLU.O) Zbliża się umowa kupna Spirit Airlines (Zapisz. N) Może zostać ogłoszony już w czwartek, podało źródło zaznajomione z tą sprawą, po tym, jak Spirit anulował sprzedaż o wartości 2,7 miliarda dolarów firmie Frontier Group Holdings Inc. (ULCC.O).
Ostatnie wydarzenia oznaczają zwycięstwo JetBlue w wielomiesięcznej walce o ultraniskokosztowego przewoźnika, choć oczekuje się, że potencjalna grupa rozpocznie walkę z organami antymonopolowymi, które już pozwały o zablokowanie sojuszu JetBlue z American Airlines. (AAL.O).
Połączenie JetBlue i Spirit stworzy piątą co do wielkości linię lotniczą w USA i będzie najważniejszą fuzją w amerykańskim przemyśle lotniczym od czasu Alaska Air Group (ALK.N) W 2016 roku kupił Virgin America Inc za 2,6 miliarda dolarów.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Źródło podało, że JetBlue oferuje warunki podobne do zaproponowanych wcześniej. W czerwcu JetBlue zaoferował Spirit 33,50 USD za akcję, czyli około 3,7 mld USD, oraz opłaty za zerwanie w wysokości 400 mln USD.
Utrzyma również partnerstwo Northeast Alliance (NEA) z Ameryką, ale oczekuje się, że ogłosi likwidację dróg drugorzędnych w celu złagodzenia obaw antymonopolowych, według źródła.
The Wall Street Journal po raz pierwszy poinformował o potencjalnej umowie między JetBlue i Spirit.
JetBlue i Spirit nie odpowiedziały na prośby Reutera o komentarz poza normalnymi godzinami pracy.
Źródło wypowiadało się pod warunkiem anonimowości przed oficjalnym ogłoszeniem porozumienia.
Wcześniej w środę Spirit anulował sprzedaż Frontierowi po tym, jak nie udało mu się przekonać akcjonariuszy o swoich zaletach.
Rozwój, o którym po raz pierwszy poinformował Reuters, nastąpił po czterokrotnym wycofaniu się Spirita z głosowania akcjonariuszy w sprawie umowy Frontier, mając nadzieję, że zdobędzie wystarczające poparcie. Spirit twierdził wcześniej, że organy antymonopolowe prawdopodobnie nie zatwierdzą oferty JetBlue o wartości 3,7 miliarda dolarów.
Rezultatem była porażka dla Frontiera i jej prezydenta, Billa Franka, który w zeszłym roku odegrał kluczową rolę w zainicjowaniu rozmów między obiema stronami. Skupiona na liniach lotniczych firma Franka, Indigo Partners, jest głównym udziałowcem Frontier.
„Chociaż jesteśmy rozczarowani, że udziałowcy Spirit Airlines nie docenili wartości i potencjału konsumenckiego tkwiącego w naszej proponowanej grupie, zarząd Frontier przyjął zdyscyplinowane podejście” – powiedział Frank w oświadczeniu.
JetBlue postrzega Spirit jako okazję do rozszerzenia swojej obecności na rynku krajowym w czasie, gdy amerykańskie linie lotnicze cierpią z powodu braku siły roboczej i samolotów.
„Cieszymy się, że możemy sfinalizować naszą umowę o połączeniu z Frontier i jesteśmy zaangażowani w trwające rozmowy z Spirit, aby jak najszybciej osiągnąć porozumienie kompromisowe” – powiedział JetBlue w oświadczeniu.
Ryzyko antymonopolowe
Ale dusza może również zdecydować się na pozostanie niezależną.
Linia lotnicza wyraziła zaniepokojenie partnerstwem JetBlue z American. Amerykański Departament Sprawiedliwości złożył we wrześniu pozew antymonopolowy przeciwko American i JetBlue, chcąc zakończyć sojusz, twierdząc, że podniesie to ceny na ruchliwych lotniskach w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych.
JetBlue odmówił wycofania się z sojuszu i zamiast tego zaoferował słodziki, takie jak wyższe opłaty za zerwanie i likwidację trasy.
Akcje Frontier wzrosły o 6,4 procent, zamykając się w środę na poziomie 11,27 USD, ponieważ inwestorzy wyrazili ulgę po wyjściu firmy z tego, co stało się wojną licytacyjną z Spirit. Akcje Spirit wzrosły o 4% do 24,30 USD, podczas gdy akcje JetBlue wzrosły o 3,6% do 8,35 USD.
Wraz z zakończeniem proponowanej umowy Spirit-Frontier, Spirit zapłaci Frontierowi 25 milionów dolarów za poniesione koszty związane z fuzją. Zgodnie z warunkami umowy, Spirit będzie winien Frontierowi dodatkowe 69 milionów dolarów, jeśli w ciągu najbliższych 12 miesięcy sfinalizuje fuzję z JetBlue lub innym konkurentem.
„Teraz, gdy Spirit Airlines sfinalizowało umowę o fuzji Frontier, mamy nadzieję, że kierownictwo Frontier odłoży na bok rozpraszanie uwagi związane z fuzją i zainwestuje taką samą ilość zasobów oraz skupi się na poprawie warunków we własnych liniach lotniczych” – powiedział Frontier Pilots Association. Podzbiór Stowarzyszenia Pilotów Linii Lotniczych (ALPA).
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Dodatkowa relacja Anirbana Sena i Grega Rumiliotisa w Nowym Jorku Dodatkowa relacja Davida Shepardsona i Gopi Babu w Bengaluru Edycja Davida Gregorio i Juralikumara Anantharamana
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów