20 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Jedyna miłość Boba Marleya jest częścią boomu na filmy muzyczne – The Hollywood Reporter

Jedyna miłość Boba Marleya jest częścią boomu na filmy muzyczne – The Hollywood Reporter

Paramount właśnie otrzymało najlepszy prezent na Walentynki, jaki każde studio mogło sobie wymarzyć Bob Marley: Jedna miłośćfilm biograficzny o legendarnym jamajskim muzyku, ustanowił nowy rekord w świątecznym środku tygodnia, osiągając 14 milionów dolarów, przekraczając łączną sumę 11,5 miliona dolarów. Przysięga W 2012.

Ale Walentynki okazały się tylko zapowiedzią, ponieważ film stał się sensacją kasową dla wszystkich widzów, co przyczyniło się do kolejnego zwycięstwa w muzycznym boomie biograficznym, który ogarnął Hollywood. Popularni artyści muzyczni – których nie brakuje – zapewniają studiom bardzo potrzebną własność intelektualną, ponieważ sprawdzone gatunki, a mianowicie filmy o superbohaterach, tracą swoją liryczną moc. Nie ma tygodnia bez ogłoszenia nowego dużego projektu studyjnego, w tym wiadomości z tego tygodnia, że ​​Sonny i Sam Mendes wyruszają w ambitną magiczną tajemniczą trasę, podczas której każdy z czterech Beatlesów otrzyma swój własny film fabularny, a wszystkie zostaną wydane W kinach w 2027 roku

Kierując się alejką z okazji Walentynek i Dnia Prezydenta, jedna miłość Śledził przyzwoitą sześciodniową premierę o wartości 30 milionów dolarów. Zamiast tego zarobił 51,5 miliona dolarów. Chociaż nie jest to porównanie jabłek do jabłek, film biograficzny Marleya jest z nim powiązany artystyczna rapsodia Zajmuje drugie miejsce po swoim wydawnictwie autobiografii muzycznej Prosto z Compton (60,2 mln dolarów).

Sekret jedna miłośćSukces kasowy: Film zwiększał się z każdym dniem pod względem demograficznym, aż trafił do wszystkich grup wiekowych, w szczególności młodszych widzów, którzy nawet nie urodzili się, gdy muzyk zmarł w 1981 roku. Rodzina Marleya ściśle współpracowała z Paramount przy tworzeniu filmu, z Bobem Syn Marleya, Ziggy, jest producentem. W miesiącach poprzedzających premierę filmu subtelna kampania marketingowa Paramount obejmowała strategiczne nawoływanie tłumów zgromadzonych na wydarzeniach sportowych, a nawet na stacjach metra, do śpiewania.

READ  Eric McCormack, Sean Hayes, RuPaul i inne gwiazdy reagują na śmierć Leslie Jordan

„Jako artysta Bob Marley wywarł ogromny wpływ na pokolenia i nie bez powodu jego muzyka jest nadal odtwarzana. Kiedy potrafisz odwrócić głowę… Wokół muzyki, przesłania i osoby, tam jest zawsze jest okazją do przełamania się.” Człowiek rakieta Oraz dokument o pośmiertnym koncercie Michaela Jacksona Otóż ​​to Kiedy był w Sony.

To naturalne, że się tego spodziewamy jedna miłość Skręcić ząb, co się właśnie stało – przynajmniej na początku. Według danych udostępnionych w Walentynki największą grupę kupujących bilety stanowiły osoby w wieku od 35 do 44 lat (22%). Reporter z Hollywood. Według obliczeń PostTrack prawie 70 procent widzów miało 25 lat lub więcej. Jednak pod koniec tygodnia zaczęło pojawiać się więcej nastolatków i młodych dorosłych, mimo że na dużym ekranie leciał nowy film o superbohaterach. Pani Web. Ostatecznie największą część (23 procent) widzów w tygodniu otwarcia stanowili ludzie w wieku od 18 do 24 lat – najczęstsi widzowie.

„To muzyka, przy której mogą spotykać się nastolatki, rodzice i dziadkowie” – mówi Weinstock.

jedna miłość Od początku przyciągał tłumy zróżnicowane etnicznie, ale z upływem dni skład również się zmieniał. Początkowo 43 procent kupujących bilety stanowili kinomani czarnoskórzy, następnie kinomani latynoscy (28 procent), kinomani rasy kaukaskiej (19 procent) oraz kinomani z Azji i innych krajów (7 procent). Ostateczny rozkład ważony sześciodniowych premier pokazuje, że widzowie rasy kaukaskiej stanowili 38 procent wszystkich kupujących bilety, następnie widzowie rasy czarnej (30 procent), kinomani Latynosów (25 procent) i kinomani z Azji i innych krajów (7 procent).

Jedną z atrakcji muzycznych biografii, które przyciągają zwłaszcza teatry, jest „wciągający, szorstki dźwięk, jaki zapewniają współczesne kina” – zauważa Paul Dergarabedian, starszy analityk kasowy w Comscore.

Wyścig o udział w Gorączce Złota ma swoje korzenie w filmie biograficznym NWA wytwórni Universal Prosto z Compton, który w 2015 r. zarobił 202,2 mln dolarów na całym świecie, po uwzględnieniu inflacji. Trzy lata później, 20y Producentem filmu biograficznego o Freddiem Mercurym jest Century Fox artystyczna rapsodia Zarobił na całym świecie 910 milionów dolarów. Obejmuje nowsze zwycięstwa Człowiek rakieta (196 milionów dolarów) i Warner Bros. Kandydat do Oscara Elvisa (288 milionów dolarów). Ale zdarzały się awarie, także w zeszłym roku Whitney Houston: Chcę z kimś zatańczyć (59 milionów dolarów) i film biograficzny Arethy Franklin z 2021 roku szacunek (32 miliony dolarów).

READ  Twój horoskop dzienny: 19 października 2023 r

Studia nadal mocno obstawiają, czy znajdą się w zwycięskiej kolumnie. Na początku tego miesiąca Paramount zapłacił 25 milionów dolarów za prawa do transmisji w Ameryce Północnej Lepszy człowiek, o wzroście kultowego piosenkarza i autora tekstów Robbiego Williamsa. Film wyreżyserował Michael Gracey, mający na swoim koncie m.in Największy Showman. Paramount i Amblin łączą siły przy filmie biograficznym o Bee Gees, którego wyreżyserowaniem zajmuje się Ridley Scott. Lionsgate i Universal Pictures International pracują obecnie nad filmem biograficznym o Michaelu Jacksonie w reżyserii Antoine’a Fuquy, a Focus Features ma wypuścić film biograficzny o Amy Winehouse. Powrót do czerni Tej wiosny.

Kiedy Paramount, rodzina Marleyów i reżyser Reynaldo Marcus Green zorganizowali światową premierę One Love w Kingston na Jamajce, publiczność wybuchła brawami, gdy Kingsley Ben-Adir, grający Boba Marleya, przemówił po raz pierwszy. Choć nie jest Jamajczykiem, jego narodowy akcent był doskonały.

„Autentyczność była naprawdę kluczem do opowiedzenia tej historii, a Ziggy i rodzina Marleyów odegrali kluczową rolę we współpracy z twórcami filmu i naszym studiem, aby mieć pewność, że opowiemy tę historię w sposób, który oddaje sprawiedliwość dziedzictwu Boba” – mówi Weinstock.

Przykład: podczas gdy inni aktorzy mogli wyglądać jak jego ojciec, Ziggy Marley chciał Ben-Adira, ponieważ uosabiał on istotę swojego ojca.

„Kiedy muzyczne biografie autentycznie przemawiają do widzów, mają oni szansę stać się częścią kulturowej rozmowy” – podsumowuje Weinstock.