„Opracowaliśmy również kilka scenariuszy deflacyjnych i jesteśmy gotowi podjąć celowe działania, gdy jest to konieczne” – powiedziała.
Dyrektor finansowy Paul Jacobson powiedział w odpowiedzi na pytania mediów, że GM nie widzi jeszcze żadnych oznak recesji, biorąc pod uwagę duży popyt na nowe samochody.
„Nie widzimy niczego, co wskazuje na jakiekolwiek problemy w najbliższym czasie, ale musimy być świadomi hałasu, który tam jest i tego, co widzą inni” – powiedział. „Będziemy bardzo zwinni i bardzo inteligentni i zareagujemy na to”.
Jacobson nie miałby zdania na temat szans na recesję w przyszłym roku, mówiąc: „Nie lubię wchodzić w perspektywę prognozowania. Naszym zadaniem jest reagowanie, planowanie i przygotowywanie się”.
Powiedział, że wszystkie dane dotyczące jego klientów, w tym raporty kredytowe GM Financial, pokazują dużą siłę wśród amerykańskich konsumentów i stłumiony popyt na samochody.
Dodał: „Ale my monitorujemy sprawę i upewnimy się, że zmodyfikujemy pracę tak, jak potrzebujemy”.
GM próbował uspokoić inwestorów, mówiąc, że pomimo obaw ekonomicznych spodziewa się osiągnąć założony przez niego całoroczny cel zysku.
„Czujemy się naprawdę dobrze” – powiedział Jacobson. „Czujemy, że jesteśmy na dobrej drodze, aby osiągnąć rok, w którym jesteśmy [forecast] na początku roku.”
Spadek zysku pomimo zwiększonych przychodów
Ale przychody wzrosły o 1,6 miliarda dolarów do 35,8 miliarda dolarów, z łatwością przekraczając oczekiwania, które wymagały niższych przychodów. Liczba samochodów sprzedanych na całym świecie przez dealerów i dystrybutorów GM pozostała mniej więcej na poziomie sprzedaży w pierwszym kwartale, ale spadła o 19% do 1,4 miliona w porównaniu z rokiem poprzednim.
Ograniczona podaż samochodów i silny popyt, zwłaszcza w Ameryce Północnej, spowodowały wzrost cen. Silne środowisko cenowe dodało 1,8 miliarda dolarów do wyników firmy za kwartał.
Część spadku liczby sprzedanych samochodów była spowodowana blokadą w Chinach, a część wynikała z utrzymujących się niedoborów chipów komputerowych i innych potrzebnych materiałów eksploatacyjnych. Firma zbudowała w tym kwartale 95 000 pojazdów, ale nie mogła ich ukończyć z powodu braku części zamiennych. Około 75% z nich to pełnowymiarowe pickupy i SUV-y, które są najbardziej dochodowymi pojazdami General Motors. Jacobson powiedział, że firma spodziewa się ukończyć i sprzedać te pojazdy w drugiej połowie roku i już w tym miesiącu robi postępy.
„Myśleliśmy, że w tym kwartale będziemy produkować więcej pojazdów” – powiedział. „Prawie wszystkie te pojazdy powrócą w drugiej połowie roku”.
GM stracił 87 milionów dolarów w Chinach, to pierwsza strata od początku 2020 roku na początku pandemii.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów