„Opracowaliśmy również kilka scenariuszy deflacyjnych i jesteśmy gotowi podjąć celowe działania, gdy jest to konieczne” – powiedziała.
Dyrektor finansowy Paul Jacobson powiedział w odpowiedzi na pytania mediów, że GM nie widzi jeszcze żadnych oznak recesji, biorąc pod uwagę duży popyt na nowe samochody.
„Nie widzimy niczego, co wskazuje na jakiekolwiek problemy w najbliższym czasie, ale musimy być świadomi hałasu, który tam jest i tego, co widzą inni” – powiedział. „Będziemy bardzo zwinni i bardzo inteligentni i zareagujemy na to”.
Jacobson nie miałby zdania na temat szans na recesję w przyszłym roku, mówiąc: „Nie lubię wchodzić w perspektywę prognozowania. Naszym zadaniem jest reagowanie, planowanie i przygotowywanie się”.
Powiedział, że wszystkie dane dotyczące jego klientów, w tym raporty kredytowe GM Financial, pokazują dużą siłę wśród amerykańskich konsumentów i stłumiony popyt na samochody.
Dodał: „Ale my monitorujemy sprawę i upewnimy się, że zmodyfikujemy pracę tak, jak potrzebujemy”.
GM próbował uspokoić inwestorów, mówiąc, że pomimo obaw ekonomicznych spodziewa się osiągnąć założony przez niego całoroczny cel zysku.
„Czujemy się naprawdę dobrze” – powiedział Jacobson. „Czujemy, że jesteśmy na dobrej drodze, aby osiągnąć rok, w którym jesteśmy [forecast] na początku roku.”
Spadek zysku pomimo zwiększonych przychodów
Ale przychody wzrosły o 1,6 miliarda dolarów do 35,8 miliarda dolarów, z łatwością przekraczając oczekiwania, które wymagały niższych przychodów. Liczba samochodów sprzedanych na całym świecie przez dealerów i dystrybutorów GM pozostała mniej więcej na poziomie sprzedaży w pierwszym kwartale, ale spadła o 19% do 1,4 miliona w porównaniu z rokiem poprzednim.
Ograniczona podaż samochodów i silny popyt, zwłaszcza w Ameryce Północnej, spowodowały wzrost cen. Silne środowisko cenowe dodało 1,8 miliarda dolarów do wyników firmy za kwartał.
Część spadku liczby sprzedanych samochodów była spowodowana blokadą w Chinach, a część wynikała z utrzymujących się niedoborów chipów komputerowych i innych potrzebnych materiałów eksploatacyjnych. Firma zbudowała w tym kwartale 95 000 pojazdów, ale nie mogła ich ukończyć z powodu braku części zamiennych. Około 75% z nich to pełnowymiarowe pickupy i SUV-y, które są najbardziej dochodowymi pojazdami General Motors. Jacobson powiedział, że firma spodziewa się ukończyć i sprzedać te pojazdy w drugiej połowie roku i już w tym miesiącu robi postępy.
„Myśleliśmy, że w tym kwartale będziemy produkować więcej pojazdów” – powiedział. „Prawie wszystkie te pojazdy powrócą w drugiej połowie roku”.
GM stracił 87 milionów dolarów w Chinach, to pierwsza strata od początku 2020 roku na początku pandemii.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów