Prezydent UAW Fine chwali „siłę” strajkujących pracowników
Prezydent UAW Sean Fine powiedział, że członkowie pokazali światu „siłę” strajkujących pracowników, gdy związek osiągnął wstępne porozumienie ze Stellantis.
General Motors i United Auto Workers osiągnęli wstępne porozumienie niecałe 48 godzin po uderzeniu związku zawodowego w zakład montażowy producenta samochodów w Spring Hill w Tennessee, dowiedziała się Detroit Free Press.
Osoba zaznajomiona z umową powiedziała, że strony osiągnęły porozumienie w poniedziałek we wczesnych godzinach porannych, po rozwiązaniu kwestii dotyczących wspólnych fabryk akumulatorów producenta samochodów. Osoba poprosiła o anonimowość, ponieważ nie jest upoważniona do publicznego wypowiadania się na temat transakcji.
UAW zawarł już wstępne porozumienie z Ford Motor Co. Ostatnia środa. W sobotę osiągnęła porozumienie ze Stellantisem, które jest odbiciem porozumienia zawartego z Fordem.
Pomimo maratonów negocjacji z GM, które w ciągu ostatnich kilku dni trwały do wczesnych godzin porannych, obie strony znalazły się w impasie, co skłoniło związek do zarządzenia strajku w Spring Hill późną sobotą i zwiększenia presji na GM w celu uzyskania zgody . . Wstępne porozumienie.
Po południu GM wydał oświadczenie dyrektor generalnej Mary Barra, w którym stwierdzono: „GM ma przyjemność osiągnąć wstępne porozumienie z UAW, które odzwierciedla wkład zespołu, a jednocześnie umożliwia nam dalsze inwestowanie w przyszłość i zapewnianie dobrych miejsc pracy na świecie Nie możemy się doczekać, aż wszyscy powrócą do pracy we wszystkich naszych zakładach.” , dostarczając naszym klientom wspaniałe produkty i wygrywając jako jeden zespół.
UAW również wydał oświadczenie potwierdzające transakcję, w którym stwierdził: „Podobnie jak umowy z Fordem i Stellantisem, umowa GM zamienia rekordowe zyski w rekordowy kontrakt. Transakcja obejmuje zyski szacowane na ponad czterokrotność zysków z kontraktu związkowego z 2019 roku. ” „Zapewnia większą podwyżkę płacy podstawowej, niż pracownicy GM otrzymali w ciągu ostatnich 22 lat”.
Włamanie do fabryki akumulatorów
Główny problem wstrzymujący transakcję skupiał się wokół sposobu włączenia fabryk akumulatorów Ultium Cells LLC do ramowej umowy o pracę pomiędzy UAW a GM, stwierdziła osoba zaznajomiona z umową. Ultium Cells jest spółką joint venture pomiędzy GM i LG Energy Solution, więc język prawny umożliwiający zawarcie umowy ramowej był złożony.
Ostatecznie umowa z GM jest poważnym osiągnięciem, ponieważ umożliwi pracownikom spółki joint venture głosowanie w sprawie przyszłej konsolidacji zakładów, a następnie podjęcie decyzji, czy chcą własnego kontraktu, czy też chcą być częścią głównego kontraktu. GM obsługuje już fabrykę Ultium Cells w północno-wschodnim Ohio i buduje dwie kolejne fabryki Ultium Cells: jedną w Spring Hill w stanie Tennessee i jedną w Lansing; obie mają rozpocząć działalność w ciągu najbliższych dwóch lat. GM rozpocznie w przyszłym roku budowę czwartej fabryki akumulatorów w północnej Indianie wraz z południowokoreańską firmą Samsung SDI, której otwarcie nastąpi w 2026 roku.
„To dom prowadzony przez UAW, który powinien stanowić zachętę dla wszystkich pracowników” – powiedział Art Wheaton, dyrektor ds. badań nad pracą na Uniwersytecie Cornell. „Albo poprzez organizowanie nowych związków zawodowych, albo przez uzyskanie podwyżek, aby uniknąć tworzenia nowego związku. Ogromną poprawę aktywności gospodarczej dla społeczności posiadających obiekty UAW stanowi także to, że te pieniądze są wydawane lokalnie. (Prezydent UAW) Sean Fine znacznie przekroczył moje oczekiwania kim jest On i jego zespół byli w stanie to osiągnąć.”
Na Wall Street cena akcji GM skakała w górę i w dół przez cały dzień, gdy inwestorzy trawili wieści o rosnących kosztach pracy, ale przynajmniej o zakończeniu strajku.
„Dla GM oznacza to zerwanie efektu plasterka i przypieczętowanie transakcji polegającej na odwróceniu tego koszmaru w lusterku wstecznym” – powiedział Dan Ives, dyrektor zarządzający Wedbush Securities. „Fine stworzyło sztukę na Broadwayu i koszmar ostatnich kilku miesięcy oraz spowodowało ogromne zakłócenia dla GM i innych firm. Barra potrzebowała tego, aby to zakończyć, aby GM mógł kontynuować swoje plany dotyczące pojazdów elektrycznych, i ostatecznie ta transakcja była mniej trudna niż była „Początkowo się obawiano.”
Szczegóły znamy
Wstępne porozumienie pomiędzy GM i UAW będzie odpowiadać wynikom finansowym transakcji z Fordem, powiedziała osoba. Obejmuje to podwyżkę wynagrodzenia o 25% w okresie czterech i pół roku umowy kończącej się 30 kwietnia 2028 r. Następuje powrót do formuły korekty kosztów utrzymania z 2009 r., która jest tą samą formułą podziału zysków to zostało osiągnięte. W firmie Ford awansował o trzy lata do najwyższej płacy, a do końca umowy osiągnął koniec skali wynagrodzeń.
Podobnie jak pracownicy innych zakładów GM, pracownicy fabryki Ultium Cells w Warren w stanie Ohio, niedaleko dawnej fabryki GM w Lordstown, automatycznie otrzymają 11% podwyżkę w pierwszym roku obowiązywania umowy, co podniesie ich pensję do… 35 dolarów na osobę. godzina. Pod koniec dekady płace pracowników GMO będą bliskie 42 dolarów za godzinę.
To właśnie potwierdził UAW w swoim oświadczeniu w poniedziałkowe popołudnie: „Umowa przewiduje podwyżkę wynagrodzenia podstawowego o 25% do kwietnia 2028 r. i łącznie podniesie górną płacę o 33% plus szacowany dodatek COLA do ponad 42 dolarów za godzinę. Wynagrodzenie początkowe wyniesie wzrost o 70% plus szacunkowa wartość COLA, do ponad 30 dolarów za godzinę”.
Porozumienie umożliwi także pracownikom GM w niektórych zakładach przejście do fabryk akumulatorów lub pojazdów elektrycznych, gdy pojawi się możliwość zabezpieczenia miejsc pracy w miarę przejścia GM w przyszłość całkowicie elektryczną, dodała ta osoba.
Wśród pracowników, którzy zostaną teraz przeniesieni do głównego poziomu produkcji, znajdują się pracownicy dystrybucji części i pracownicy GM Brownstown, jak stwierdził UAW w swoim oświadczeniu. Po raz pierwszy od zorganizowania się w latach 90. pracownicy najemni w GM otrzymają ogólną podwyżkę wynagrodzenia równą podwyżce pracowników godzinowych, stwierdził UAW, podkreślając, że umowa łączy również dwie kluczowe grupy w umowie głównej UAW GM: ci, którzy pracują w Ultium Cells i GM Subsystems LLC.
„Wiele osób uważało, że GM nie wyłoży więcej pieniędzy na rzecz setek tysięcy emerytów” – napisano w oświadczeniu UAW. „Jednak w ramach tej umowy GM zgodził się wypłacić obecnym emerytom i pozostałym przy życiu współmałżonkom pięć wypłat po 500 dolarów, co stanowi pierwszą taką płatność od ponad 15 lat”.
Strajkujący wrócą do pracy po przejściu procesu certyfikacji. Głosowanie Krajowej Rady GM UAW spodziewane jest jeszcze w tym tygodniu i jeśli zatwierdzi ono porozumienie, zostanie ono następnie przekazane lokalnym przywódcom w celu omówienia z ogółem członków, którzy następnie będą głosować za zatwierdzeniem lub odrzuceniem porozumienia.
W niedzielę wieczorem Fine nakreślił najważniejsze postanowienia kontraktu Forda, stwierdzając, że on i negocjatorzy związkowi „całym sercem” popierają jego ratyfikację. Zachęcał do odwiedzin www.uaw.org/ford2023 Więcej szczegółów na temat oferty. Lokalni przywódcy związkowi w Fordzie dokonają przeglądu warunków umowy z członkami w nadchodzących dniach, a następnie członkowie Forda będą nad nimi głosować.
Umowa UAW-Ford: Szczegóły wstępnego porozumienia UAW-Ford, które zakończy 41-dniowy strajk
Pojawiła się presja na osiągnięcie porozumienia
Prezydent Joe Biden, pierwszy prezydent, który przeszedł przez linię pikiety, kiedy w zeszłym miesiącu przybył do fabryki części GM w Belleville, aby wesprzeć UAW, został w poniedziałek krótko zapytany przez reporterów na pokładzie Air Force One o umowę UAW z GM i powiedział: „ Myślę… To wspaniale” – powiedział, pokazując kciuk w górę. Dodał: Porozmawiam z Państwem później, dając do zrozumienia, że będzie miał więcej do powiedzenia.
Później Biały Dom wydał oświadczenie skierowane do Bidena, w którym napisano: „Pochwalam UAW i GM za zjednoczenie się po ciężkich negocjacjach prowadzonych w dobrej wierze w celu osiągnięcia historycznego porozumienia zapewniającego pracownikom płace, świadczenia i szacunek, na jaki zasługują .” „.
Pochwalił UAW i GM za zgodę na natychmiastowe przywrócenie do pracy wszystkich pracowników GM, którzy szli wzdłuż linii pikiet. Biden powiedział, że kontrakt jest „świadectwem siły związków zawodowych i rokowań zbiorowych w tworzeniu silnych miejsc pracy dla klasy średniej, pomagając jednocześnie prosperować naszym najbardziej kultowym amerykańskim firmom. Ostatnie słowo w sprawie tych wstępnych porozumień ostatecznie należeć będzie do samych członków UAW w nadchodzących dniach i nadchodzące tygodnie.”
Niektórzy strajkujący GM nadal niechętnie reagowali na tę wiadomość. Michael Martin, prezes sklepu UAW Local 174, który reprezentuje pracowników działu obsługi klienta i działu obsługi klienta GM w Ypsilanti Township, odmówił komentarza reporterowi Free Press do czasu, gdy będzie miał czas na zapoznanie się ze szczegółami umowy.
Pracownik Lansing Delta Township Mike Yakim, który od 10 lat pracuje dla Lordstown Assembly w Ohio, powiedział, że chce dowiedzieć się więcej o tym, jak działa transfer do stacji akumulatorów, ponieważ jego rodzina nadal mieszka w rejonie Lordstown i być może będzie chciał tam wrócić Do pracy w komórkach Ultium. Chce też wiedzieć, jakie pakiety emerytalne będą oferowane.
Na GM wywierano silną presję, aby uzyskać wstępne porozumienie z UAW, zwłaszcza w obliczu narastającego strajku w Spring Hill Assembly, stwierdzili eksperci ds. pracy po zawarciu porozumienia przez Forda i Stellantis.
Najważniejszym czynnikiem jest koszt. GM powiedział we wtorek, że kampania Stand Up Strike, której celem jest związek zawodowy, będzie kosztować około 200 milionów dolarów tygodniowo w postaci utraconych przychodów z produkcji w czwartym kwartale, na podstawie tego, które zakłady były w tym czasie nieczynne. Liczba ta nie obejmowała fabryki GM w Arlington Assembly w Teksasie, gdzie GM produkuje dochodowe duże SUV-y, na co UAW uderzyło później tego samego dnia. Nie obejmowało to również strajku przeciwko stowarzyszeniu Spring Hill. Stellantis nie opublikował jeszcze danych dotyczących kosztów, ale eksperci biznesowi szacują, że będą one podobne do kosztów GM.
„Teraz nadszedł czas, aby GM zapoznał się z ramami współpracy z Fordem i zastosował się do nich” – powiedział Harley Chaiken, ekspert ds. pracy i emerytowany profesor na Uniwersytecie Harvarda. „W przeciwnym razie będą płacić 200 milionów dolarów tygodniowo, nie mając pewności, czy zniknie więcej fabryk .” Uniwersytet Kalifornijski w Berkeley.
Chaiken powiedział, że porozumienie stanowi ważne zwycięstwo UAW. Fabryka Ultium Cells w Ohio jest jedyną działającą fabryką akumulatorów UAW. Warunki nowego kontraktu w Ultium mogą służyć jako model i bodziec do organizowania się w innych fabrykach akumulatorów w Detroit Three, powiedział. Ważne jest także organizowanie innych, niezwiązkowych fabryk akumulatorów.
„Regulowanie fabryk akumulatorów może być kluczem do regulowania sytuacji innych producentów samochodów” – powiedział Chaiken. „Żadna z tych rzeczy nie będzie łatwa, ale otwiera nowe możliwości. W następstwie tak znakomitego kontraktu UAW może wykazać ostry kontrast w stosunku do wynagrodzeń i świadczeń u producentów samochodów spoza związku. Nie muszą mówić: „Obiecujemy” mogą powiedzieć „Dostarczamy” „.”
Ze strony UAW również była presja, aby zakończyć tę sprawę, powiedział Peter Berg, profesor biznesu na Michigan State University. Przywódcy związkowi wiedzieli, że niektórzy członkowie dźwigają ten ciężar bardziej niż inni, biorąc pod uwagę, że niektórzy z nich jeszcze żyli Linie pikiet od 15 września Kiedy rozpoczął się strajk w zakładach montażowych GM w Wentzville w Missouri, zakładach montażowych Forda w Michigan i kompleksie montażowym Stellantis w Toledo North. Od tego czasu Fain stopniowo rozszerzał strajk na inne obiekty w Detroit 3, gdzie w szczytowym momencie strajku około 45 000 ze 150 000 pracowników branży samochodowej stanęło na linii pikiet.
„To zaczyna się pogarszać” w przypadku strajkujących, którzy żyją za 500 dolarów tygodniowo z wynagrodzenia strajkowego, powiedział Berg. „W pewnym momencie solidarność związku słabnie i ważne jest, aby ją utrzymać, ponieważ wszyscy muszą głosować nad porozumieniem. Nie chcesz, aby doszło do takiego podziału”.
Berg powiedział, że niektórzy dostawcy części samochodowych są zaniepokojeni i uważnie monitorują tę sytuację. Wiele z nich zostało zmuszonych do zwolnienia setek pracowników po tym, jak fabryki, które zaopatrują w części zamienne, przestały działać z powodu strajku.
Teraz, gdy trzej producenci samochodów osiągnęli wstępne porozumienie, będą musieli dowiedzieć się, jak poradzić sobie z konsekwencjami, powiedział Eric Gordon, ekspert ds. pracy i profesor biznesu w Ross School of Business na Uniwersytecie Michigan.
„Firmy mogą, ale nie muszą, uzyskać czteroletni spokój pracowniczy, nigdy nie wiadomo, biorąc pod uwagę wrogość kierownictwa UAW, ale będą musiały żyć ze znacznie wyższymi kosztami pracy i mniejszą elastycznością strategiczną podczas trudnego przejścia na pojazdy elektryczne” – powiedział Gordon. „Pracownicy UAW otrzymali znaczne podwyżki wynagrodzeń i świadczeń w trakcie obowiązywania umów, ale młodsi pracownicy mogą mieć mniejsze możliwości zatrudnienia w dłuższej perspektywie”.
Skontaktuj się z Jimmym L. LaRue: [email protected]. Śledź ją na Twitterze @jalareauan. Przeczytaj więcej o General Motors i zarejestruj się na naszej stronie internetowej Biuletyn samochodowy. Zostań subskrybentem.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów