Federalna Komisja Handlu pozwała Intuit w poniedziałek, twierdząc, że zwodniczo reklamuje „bezpłatne” zeznania podatkowe w TurboTax. Zwodnicza taktyka Intuit popchnęła klientów w kierunku płatnych produktów – nawet w przypadkach, w których kwalifikowali się do Free File bez żadnych kosztów dla osób o niskich i średnich dochodach, podała Federalna Komisja Handlu.
Federalna Komisja Handlu (FTC) poprosiła sędziego o wydanie tymczasowego zakazu zbliżania się i wstępnego nakazu, zmuszając Intuit do zaprzestania „publikowania oszukańczego twierdzenia, że konsumenci mogą bezpłatnie rozliczać podatki za pomocą TurboTax, gdy w rzeczywistości w wielu przypadkach pozwany nie pozwala konsumentom na bezpłatne rozliczanie podatków za pomocą TurboTax”. Jeśli zostanie zatwierdzona przez sąd, a Proponowane zamówienie wprowadzony przez FTC zmusiłby Intuit do zaprzestania twierdzenia, że jego produkt jest bezpłatny, lub do wyraźnego umieszczenia wszystkich ograniczeń w reklamach, „aby nie pozostawiać żadnej rozsądnej możliwości, że warunki oferty mogą zostać źle zrozumiane”.
Federalna Komisja Handlu powiedziała, że Intuit podaje mylące twierdzenia na temat TurboTax w płatnych reklamach i na swojej stronie internetowej. „Wiele reklam Intuit dla TurboTax przekazuje komunikat, że konsumenci mogą bezpłatnie rozliczać podatki za pomocą TurboTax, nawet jeśli posuwają się tak daleko, że emitują reklamy, w których prawie każde wypowiedziane słowo jest„ bezpłatne ”- powiedział FTC w swoim oświadczeniu. . skarga Złożony w Sądzie Okręgowym Stanów Zjednoczonych dla Północnego Dystryktu Kalifornii. Intuit powiedział, że będzie walczyć z pozwem za Odpowiedź który określił zarzuty FTC jako nieprawdziwe.
Reklamy Intuit cytowane przez FTC obejmują reklamę, w której licytator wielokrotnie powtarza „za darmo”, „inna, w której stenograf w sądzie zarejestrował postępowanie prawne, w którym jedynym użytym słowem było słowo „bezpłatnie”, a inna, w której nauczycielka skandowała ”, powiedziała. FTC „Bezpłatny, gdy prowadzisz ćwiczenie grupowe”.
„W wielu reklamach słowo „bezpłatne” zostało powtórzone ponad 40 razy w 30-sekundowej reklamie” – powiedział FTC. Federalna Komisja Handlu ruch awaryjny Nakazuje sądowi „natychmiastowe zaprzestanie oszukańczej reklamy TurboTax przez pozwanego Intuit Inc.”.
FTC: Niewystarczająca dokładność wydrukowanego zastrzeżenia
Zastrzeżenie zgrabnie wydrukowane na końcu reklam informuje widzów, że oferta jest przeznaczona wyłącznie dla konsumentów posiadających „minimalne zeznania podatkowe” lub „drobne zwroty z USA”. „Złóż swoje podatki za darmo w TurboTax”. Zastrzeżenia są „nieproporcjonalnie małe”, pojawiają się tylko przez kilka sekund i „często [a] Kolor czcionki jest zbliżony do koloru tła, nie jest odczytywany z lektorem. „
Federalna Komisja Handlu powiedziała, że Intuit wielokrotnie zmieniał swoją definicję „prostego zwrotu podatku” w ciągu ostatnich kilku lat. Ta ostatnia definicja to „zeznanie, które można złożyć na formularzu 1040 z dołączonymi ograniczonymi harmonogramami w celu uwzględnienia pewnych odrębnych sytuacji podatkowych, w tym odsetek zapłaconych od pożyczki studenckiej”.
Federalna Komisja Handlu stwierdziła, że wersja TurboTax Freemium wyklucza osoby, które składają określone rodzaje formularzy 1099, niezależnie od ich dochodów. FTC stwierdziła, że niekwalifikujący się konsumenci to ci, którzy „otrzymują dochód niezależnego kontrahenta lub małej firmy, na przykład konsumenci działający w gospodarce pracy tymczasowej, na przykład poprzez świadczenie usług transportowych lub dostawę artykułów spożywczych”.
Intuicja: argumenty FTC „po prostu niewiarygodne”
Wiceprezes wykonawczy Intuit i główny radca prawny Kerry MacLean powiedział: „Argumenty FTC nie są wiarygodne. Daleko od odsunięcia podatników od bezpłatnych ofert przygotowywania podatków, nasze bezpłatne kampanie reklamowe doprowadziły do tego, że więcej Amerykanów niż kiedykolwiek składało podatki za darmo, co ma kluczowe znaczenie dla podnoszenia świadomości bezpłatnego przygotowania podatkowego.”
MacLean powiedział, że TurboTax pomógł prawie 100 milionom Amerykanów złożyć podatki za darmo w ciągu ostatnich ośmiu lat, a jego niedawna kampania reklamowa doprowadziła do „prawie 60-procentowego wzrostu z 11 milionów bezpłatnych plików w 2018 r. przed uruchomieniem kampanii dla ponad 17 milionów osób”. Bezpłatnie w 2021 r.”
„Twarde przystanki” na stronie TurboTax
W pozwie Federalnej Komisji Handlu stwierdzono, że podatnicy, którzy odwiedzają witrynę TurboTax w poszukiwaniu bezpłatnych zeznań podatkowych, napotykają wiele „trudnych przystanków”, wzywając ich do uaktualnienia do wersji, które kosztują 59 lub 119 USD za federalne zeznania podatkowe. (TurboTax pobiera dodatkową opłatę za deklaracje podatkowe). Jak stwierdzono w reklamacji:
Zwodnicze reklamy Intuit otwierają drzwi opisane powyżej, aby sprowadzić konsumentów na stronę TurboTax, która polega na tym, że konsumenci mogą bezpłatnie rozliczać podatki za pomocą TurboTax, ale gdy już tam są, wielu konsumentów ma do czynienia z ekranami informującymi ich, że nie mogą wypełnić i złożyć swoich podatków za darmo . W przypadku ekranów Hard Stop to spotkanie ma miejsce po tym, jak konsumenci utworzyli już konto TurboTax i spędzili dużo czasu na wprowadzaniu poufnych informacji osobistych i finansowych do interfejsu użytkownika Intuit.
Klienci są zachęcani do „uaktualnienia do wersji płatnej w oparciu o określone rodzaje dochodów, takie jak dochód z gospodarstwa, wynajem gospodarstwa, sprzęt rolniczy, sprzedaż domu, zwroty podatku stanowego z poprzedniego roku, inwestycje… [or] Podczas ubiegania się o pewne ulgi podatkowe lub odliczenia, Federalna Komisja Handlu (FTC) powiedziała: „Po napotkaniu ekranu „stałego wygaszacza”, klienci „później muszą zapłacić za zaktualizowaną wersję TurboTax, podając informacje o płatności lub zgadzając się na dodatkowe opłata za zapłatę ”- powiedziała FTC. wykorzystując zwrot podatku po przygotowaniu i gotowości do złożenia zeznań”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów