30 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Fani „Upiora w operze” żegnają się z najdłużej granym przedstawieniem na Broadwayu

Fani „Upiora w operze” żegnają się z najdłużej granym przedstawieniem na Broadwayu

(CNN) Upiór w operze to nie tylko ikona Broadwayu — to kulturowy gigant.

Jest bogata partytura organowa Andrew Lloyda Webbera, jego wystawna scenografia i wyszukane kostiumy. Istnieje melodramatyczny trójkąt miłosny między piękną sopranistką, jej przerośniętym adoratorem i niezrozumianym mieszkańcem kanałów, kompozytorem i nauczycielem śpiewu. Oczywiście jest też żyrandol. Niewiele jest momentów w teatrze muzycznym bardziej ekscytujących niż przed uruchomieniem gigantycznej jednostki oświetleniowej.

Ludzie czekają w kolejce, aby zobaczyć „Upiór w operze” na środkowym Manhattanie, gdy temperatury sięgają lat 90. 21 lipca 2022 r. W Nowym Jorku.

Po 35 latach i prawie 14 000 przedstawień upiór w operze powraca ostatni ukłon Niedziela na Broadwayu. Wkrótce z Times Square zostaną usunięte plakaty reklamujące przedstawienie, na których będzie tylko słynna maska ​​Phantoma i pojedyncza róża, a Majestic Theatre pozostanie pusty po raz pierwszy od otwarcia Phantoma w 1988 roku.

wiadomość o jego zamknięciu Fani teatru muzycznego są zachwyceni – najdłużej wystawiane przedstawienie na Broadwayu zawsze wydawało się stałą obecnością na West 44th Street. Ale to drogie przedsięwzięcie – po powrocie serialu z blokady spowodowanej pandemią jest tygodniowe koszty eksploatacji Prawie milion dolarów i często To nie będzie wystarczająco grube aby zrekompensować te koszty. Utrzymanie miejsca na Broadwayu bez utraty pieniędzy stało się niemożliwe dla tak wystawnej produkcji.

Nikt nie przyjął wiadomości mocniej niż najbardziej oddani fani Phantoma — lubsierotyRaczej. Wielu z nich oglądało spektakl dziesiątki, a nawet setki razy. Śledzili go w całym kraju i na świecie, a niektórzy nawet dostali bilety na niedzielny finałowy spektakl „Upiora”. Pocieszyli się jego wyobraźnią, utożsamiał się z bohaterami w centrum i kształtował trwałe więzi z innymi bywalcami teatru przez całą swoją karierę.

Wiele sierot było zafascynowanych muzyką, tak jak Christine pod urokiem tytułowej bohaterki, i przez długi czas nie potrafiła już określić, co czyni ją tak czarującą – to stała w ich życiu.

Stagehands odsłania żyrandol podczas przygotowań do ponownego otwarcia The Phantom of the Opera w Majestic Theatre w Nowym Jorku 28 września 2021 r.

„Mogę powiedzieć, że kocham muzykę, scenerię i fakt, że duch w końcu poświęca swoje szczęście dla Christine” – powiedziała Katie Yelink, bibliotekarka z Pensylwanii, która zakochała się w „Upiorku” w 1993 roku. „Tworzą magię i poczucie podziwu. Ale wymienianie ich z osobna nie uwzględnia nieopisanej sumy ich części, które sprawiają, że „Phantom” nie ma sobie równych w żadnej innej muzyce”.

READ  „Nie dostaję kawałka” – Termin

Charlie Peterson, uczeń ósmej klasy, powiedział, że spędzali miesiące po śmierci matki, słuchając ścieżek dźwiękowych z najlepszymi przyjaciółmi z dzieciństwa. Chociaż teraz mieszkają po drugiej stronie kraju od tego przyjaciela, nadal spotykają się, aby cieszyć się przedstawieniem musicalu, który zachęcał ich w młodości.

„To było miejsce, do którego mogłem się udać, kiedy czułem taką potrzebę” — powiedział Peterson w rozmowie z CNN. Utrata „The Ghost” na Broadwayu teraz „Czuje się, jakby kolejny przyjaciel odszedł”.

„Ghost” Phantom jest spektakularnie oddany muzyce

Aktor Ben Crawford, który gra Upiora, robi sobie selfie z fanem po swoim występie na premierze „Upiora w operze” w Majestic Theatre w Nowym Jorku, 22 października 2021 r.

Sierra Boggis, jedna z najbardziej ukochanych ilustratorek kobiecej bazy „Van” Christine Bean, powiedziała CNN, że fani serialu są „niesamowicie wyjątkowi” nawet wśród najbardziej zagorzałych fanów teatru muzycznego.

Weźmy na przykład Dicka Moore’a: mieszkaniec Denver oglądał program ponad 200 razy, a jego dom jest udekorowany pamiątkami po Phantomie z „35 lat polowania na Upiora”, powiedział CNN.

„Za każdym razem, gdy oglądam program, czuję się tak, jakbym widział go po raz pierwszy” — powiedział Powiedzieć Denver Center for the Performing Arts w 2019 roku, na cześć jego 198. wykonania „I Never Get Tired of It”.

Phantom podąża za stylem życia niektórych sierot – z których wiele przez całe życie regularnie podróżowało do Majestic w poszukiwaniu nowych interpretacji Kristen i Zamaskowanego Maestro. A kiedy rozeszła się wiadomość o zamknięciu programu, fani domagali się zakupu biletów na resztę programu – data zamknięcia została przesunięta o kilka tygodni, aby spotkać się Prośba fanów. Mniej więcej tydzień po ogłoszeniu jej końca Tygodniowa suma wzrosła Od 964 000 USD do 1,2 miliona USD. W zeszłym tygodniu zarobił 3,6 miliona dolarów — bilety na ostatnie występy programu nie były tanie.

Vance powiedział CNN w dniach poprzedzających ostatnią produkcję „Upiora”, że z ciężkim sercem przygotowywali się do ostatecznego pożegnania. Wallace Phillips, nowojorski filmowiec i animator, widział ten program 140 razy w ciągu ostatnich 13 lat. Rozmawiając z CNN przed zakończeniem programu, powiedział, że ma nadzieję wycisnąć jeszcze kilka programów przed niedzielą.

Nawet jeśli The Phantom of the Opera powróci na Broadway, powiedział Ian Petrillo Eisenberg, może nie być tak samo.

Ian Petrillo Eisenberg dowiedział się o zamknięciu podczas pracy na Hawajach. „Phantom” był serialem, który zainspirował go do studiowania teatru na University of Texas w Austin, a wiele lat później zdobył możliwość dołączenia do trupy na Broadwayu na jedną noc i przyćmił weterana Jamesa Barboura, który grał Phantoma w 2015 roku.

READ  Harrison Ford mówi, że nie planuje przejść na emeryturę w wieku 80 lat

Pragnąc przeżyć to, co opisał jako jedną z najlepszych nocy w swoim życiu, szybko zarezerwował lot do Nowego Jorku na koncert na początku tego miesiąca.

„Jestem zdruzgotany, że ta ikona Broadwayu odchodzi na dobre” – powiedział Eisenberg. „A nawet gdyby wróciła, to już nigdy nie byłoby to samo”.

Wiele sierot podziela smutki Eisenberga: „Upiór” wrócił Na londyński West End z Orkiestrą w połowie 2021 roku po tym, jak pandemia wstrzymała wszystkie występy. Wielu obawiało się, że partytura straci na znaczeniu przy mniejszej liczbie muzyków. Wielu obawia się teraz, że jeśli serial w końcu powróci na Broadway, straci wiele z magii oryginalnego programu.

Stał się ikoną poza sceną

Scena podczas przedstawienia musicalu „Upiór w operze” w Majestic Theatre w Nowym Jorku, 7 lutego 2012 r.

Pandemia sprawiła, że ​​niektórzy bardziej niż kiedykolwiek docenili „ducha”. Andrew Devrin, student reżyserii teatralnej na Uniwersytecie Fordham, jest „całkowicie zafascynowany” Phantomem, odkąd po raz pierwszy zobaczył ten program w wieku sześciu lat. Specjalna maska ​​fantomu. Ale nie obejrzał ponownie programu, dopóki nie wrócił z blokady wywołanej Covidem w 2021 roku.

Powiedział, że w sobotę pojawi się na swoim 20. pokazie „Upiora”. Zaplanuj zabranie chusteczek.

„To naprawdę koniec ery” – powiedział Defren w rozmowie z CNN. „Nigdy nie widziałem innych namiotów w Majestic Theatre. Nie zobaczenie tej maski byłoby katastrofalne”.

„Upiór” to najtrwalszy relikt musicali lat 80. zbudowany na scenie: „Les Misérables” miał ogromną obsadę i jeszcze większy przebój. Miss Saigon miała swój chopper i Kats na złomowisku. (Wszystkie cztery wielkie musicale, nieprzypadkowo, angażują producenta Camerona Mackintosha.) Ale wszystkie te programy zostały zamknięte, były reaktywowane z przerwami, odkąd Phantom po raz pierwszy pojawił się na scenie.

Musical ponownie przedstawił powieść Gastona Leroux pod tym samym tytułem fanom, którzy nie mogli się nacieszyć Phantomem. Chociaż adaptacje materiału źródłowego istniały przed musicalem Webbera, cytaty i parodie, które konkretnie odnoszą się do interpretacji serialu „Phantom”, można zobaczyć w całej kulturze popularnej – w tym filmy i nawet Telewizor dla dzieci.

Andrew Defren powiedział, że „zafascynował się” „Upiorem w operze” w wieku sześciu lat.

Devrin przyznał, że musical Webera ma wielu krytyków, którzy nie są pod wrażeniem melodramatycznego scenariusza i ścieżki dźwiękowej. Ale powiedział, że trudno zaprzeczyć kulturowemu „fenomenowi” – ​​jego ikony stały się tak rozpoznawalne, że jego markiza nie zawiera nawet tytułu muzyki.

READ  Roy Wood Jr. opuszcza „Daily Show” po przegranej z występem gospodarza

„Oczywiście, że w moim sercu będzie dziura” – powiedział Dufresne o jej zamknięciu.

W niedzielę rodzice żegnają „Upiora”.

Niektórzy zwolennicy, tacy jak Phillips, spokojnie podchodzą do końca serialu, nawet jeśli ich to boli.

„Część mnie postrzega to jako nowy początek” – powiedział. „Chcę zachować dziedzictwo serialu przy życiu w najlepszy możliwy sposób”.

Phillips powiedział, że marzy o adaptacji musicalu jako filmu animowanego pewnego dnia – kolejny sposób, w jaki „Phantom” mógłby przetrwać poza Broadwayem.

W międzyczasie Boggis pogodziła się z powagą roli Upiora w jej życiu. Zagrała Christine po drugiej stronie stawu — nie tylko na Broadwayu — oraz w muzycznej kontynuacji Love Never Dies.

Hugh Panaro i Sierra Boggs podczas gali „Upiór w operze – 25 lat na Broadwayu” w Majestic Theatre w Nowym Jorku, 26 stycznia 2013 r.

Z prób do produkcji w Las Vegas z nieżyjącym już oryginalnym reżyserem Hal PrinceUderzając w szczytowy moment piosenki tytułowej, która jest najwyższą nutą, jaką Kristen śpiewa w serialu, powiedziała CNN, że bardzo ceni sobie wspomnienia z występu w „Phantomie” jako jedno z najmilszych wspomnień w jej karierze.

„Śpiewanie (muzyka Webera) jest jednym z największych darów w moim życiu” – powiedziała.

Podczas gdy Defrin z zapałem studiował „Upiora” jako początkujący reżyser, bardziej niż kiedykolwiek będzie mu brakowało dzielenia się serialem z przyjaciółmi. Przyprowadził ze sobą na przedstawienie ponad 20 osób, a obserwowanie, jak innej osobie opada szczęka, gdy żyrandol się podnosi i kultowe organy zaczynają grać, było jedynym w swoim rodzaju dreszczykiem emocji.

„Nie ma takiej reakcji”, powiedział o dzieleniu się „Darem Upiora” ze swoimi bliskimi.

Phantom nie zniknie całkowicie z teatralnej sceny – prawdopodobnie będzie nadal koncertował, a prawa licencyjne są dostępne dla amatorskich zespołów teatralnych. Ale kiedy namiot Majestic przyciemnia się w niedzielę wieczorem, a Phantom w końcu porzuca scenę nawiedzoną od 35 lat, Broadway bez niego będzie trochę przypominał fantazję.