15 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Electromobility Poland przełożyło produkcję pierwszego modelu na 2025 rok

Electromobility Poland przełożyło produkcję pierwszego modelu na 2025 rok


Produkcja pierwszego w Polsce samochodu elektrycznego została opóźniona. Państwowa firma Electromobility Poland (EMP) potwierdziła, że ​​produkcja samochodów elektrycznych marki Izera ruszy dopiero pod koniec 2025 roku.

EMP przekazał ten raport do niemieckiej publikacji Zegarek samochodowy. Państwowa spółka potwierdziła, że ​​budowa fabryki w Jaworznie ma ruszyć na początku 2024 roku. Electromobility Poland nie podała dalszych szczegółów.

Najpierw była produkcja Aby rozpocząć w 2024 r. Przyczyna opóźnienia w rozpoczęciu budowy i produkcji nie jest znana. Możliwe są problemy z zatwierdzeniem lub finansowaniem projektu, ale na pewno z rozwojem pojazdu: EMP potwierdził w listopadzie 2022 r., że Isera będzie oparta na platformie Geely SEA.

Ponieważ ta współpraca była dopiero postanowiona listopad 2022 r, nawet przy pełnym przejęciu technologii Geely, przeprojektowanie, opracowanie, a przede wszystkim odpowiednie przetestowanie pojazdów na rozpoczęcie produkcji w 2024 r. – wciąż gotowych do produkcji – byłoby bardzo napiętym harmonogramem. Jednak EMP nabył jedynie licencję na budowę pojazdów w oparciu o SEA, ale nie zakupił żadnych elementów platformy. Dlatego EMP nadal musi koordynować produkcję komponentów z dostawcami.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami powinno się to odbywać przede wszystkim z polskimi dostawcami, aby zwiększać krajową wartość dodaną – EMP powstał przecież po to, by zrekompensować spadającą produkcję samochodów osobowych w Polsce. Jak pisze teraz „Automobilwoche”, niemieckie firmy również skorzystają z inwestycji o wartości około 1,1 miliarda euro: Dürr jest odpowiedzialny za planowanie i budowę zakładów produkcyjnych.

Według prezesa Piotra Zaremby, oprócz producenta instalacji z Badenii-Wirtembergii, EMP „w dużym stopniu polega na lokalnych dostawcach”. Kilku dostawców faktycznie osiedliło się wokół dawnej fabryki Opla w Clewis (dawniej Astra, obecnie lekkie samochody dostawcze), której właścicielem jest Stellandis za pośrednictwem Fiata, fabryki małych samochodów w Tychach i zakładu Mercedesa w Javre (w tym silniki spalinowe, montaż akumulatorów i , w przyszłości elektryczne samochody dostawcze). Jednak są to „głównie filie zachodnich dostawców” – czytamy w raporcie.

READ  Holenderska firma Allego zabezpiecza pożyczkę w wysokości 20 mln euro

automobilwoche.de