28 września, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Dragon Age: The Veilguard prowadzi do zmiany nazwy i roli Solasa w historii

Dragon Age: The Veilguard prowadzi do zmiany nazwy i roli Solasa w historii

Dragon Age 4 został ujawniony wiele lat temu pod nazwą Dragon Age: Dreadwolf. Jednak wydaje się, że do premiery gry jesienią 2024 roku pozostało kilka miesięcy, BioWare ogłosiło, że zmieni nazwę na Dragon Age: The Veilguard. Przed tym ogłoszeniem Gra detektywistyczna Odwiedź biuro BioWare w Edmonton, aby zapoznać się z grą i zapoznać się z historią z okładki Dragon Age: The Veilguard. Stąd dowiedzieliśmy się, że nazwa uległa zmianie.

Na potrzeby artykułu z okładki przeprowadziłem wywiady z kilkoma przywódcami Veilguard i jednym z pierwszych pytań, jakie zadałem każdemu z nich, było: „Dlaczego zmieniliście nazwę?” Oto co powiedział mi każdy z nich:

BioWare pracuje nad zmianą nazwy na Dragon Age: The Veilguard

Dyrektor gry Veilguard Corinne Bush: „Przede wszystkim powiedziałbym, że te gry są odzwierciedleniem zespołów, które je tworzą, a co za tym idzie, oznacza to, że podczas jej tworzenia uczymy się wiele o sercu i duszy gry zdałem sobie sprawę, że bijącym sercem tej gry są ci różnorodni, autentyczni towarzysze”. potrzebowaliśmy tytułu, który naprawdę odzwierciedlałby istotę tej gry.

Chcę, żeby było jasne: uwielbiam Solasa [and] Odgrywa ważną rolę w grze, ale to nie jest gra o Solasie. Dlatego we wszystkim, co robimy, próbując uchwycić to autentyczne doświadczenie, czuliśmy, że tytuł naprawdę wymaga zmiany.

Dyrektor kreatywny Veilguard, John Epler: „Dragon Age zawsze skupiał się na postaciach, nie tylko złoczyńcach, ale także twojej drużynie, towarzyszach i innych postaciach na świecie. Kiedy budowaliśmy Dragon Age: The Veilguard – lubię używać metafory, która brzmi: „Jeśli chcesz wyrzeźbić słonia z marmuru… „Po prostu weź marmur i usuń wszystko, co nie wygląda jak słoń”. Kiedy tworzyliśmy tę grę, stało się naprawdę jasne, że tak jest. Nie próbowaliśmy stworzyć Veilguarda w takim samym stopniu, w jakim kształtowaliśmy go podczas tworzenia gry.

Solas pozostaje w nim centralną postacią. Nadal jest ważną postacią. Ale w rzeczywistości uwaga skupia się na zespole. Chodzi o ludzi, których rekrutujesz. Chodzi o powstrzymanie apokalipsy dzięki tej grupie specjalistów, tym niezwykle interesującym i różnorodnym postaciom, które rekrutujesz do swojego zespołu. [We] Dreadwolf zdał sobie sprawę, że sugeruje tytuł skupiający się na konkretnej osobie, podczas gdy The Veilguard, podobnie jak Inkwizycja, jest bardziej skupiony na zespole.

READ  Firma Western Digital jest zobowiązana do udostępnienia aktualizacji oprogramowania sprzętowego dla uszkodzonych dysków SSD SanDisk Extreme

Dyrektor generalny BioWare Gary McKay: „Po pierwsze, pozwólcie, że powiem: Solas nadal odgrywa dużą rolę w tej grze. Nie oznacza to wcale, że usiądzie na drugim miejscu. Kiedy jednak pomyśleliśmy o tym, co tak naprawdę było sercem tej gry, zobaczyliśmy Myślę, że można by się kłócić [these companions] To najlepsza franczyza, jaką kiedykolwiek widziałem. Mamy siedem niesamowicie wyjątkowych postaci, każda z własną osobowością i motywacjami; Mają głębokie historie i masz szansę naprawdę wejść w interakcję z tymi postaciami w sposób, który kształtuje ich historię, ale także wpływa na główną historię, aż do szansy na wpływ na ich los.

To nie tylko historia; Jest to także integralna część rozgrywki. Kiedy więc spojrzysz na to z perspektywy tej gry, serca gry, chodzi o towarzyszy – Veilguard. Czuliśmy, że tytuł powinien odzwierciedlać to, na czym naszym zdaniem skupiła się ta gra.”

Były producent wykonawczy Dragon Age i konsultant Veilguard, Mark Darrah: „Myślę, że to absolutnie właściwy wybór. Można powiedzieć, że ta gra w pewnym sensie nosiła nazwę Dreadwolf od swoich wcześniejszych dni. [BioWare] „Dokładnie zrozumiałem, o co chodzi, i bardzo dojrzałe jest wycofanie się i stwierdzenie: «Nadaliśmy temu nazwę». Czy nadal odzwierciedla to, o co chodzi w grze? I myślę, że zespół tego chciał? podjęcie tego ruchu jest niesamowite i myślę, że to absolutnie słuszna decyzja. ”

Solas jest w pokoju

Kiedy zapytałem o rolę Solasa w tej historii, gdy dowiedziałem się, że jego imię nie pojawia się już w tytule gry, Darrah powiedział, że Veilguard nadal kieruje historię Elfiego Boga w dobrym kierunku. Dodaje: „Pozwala nam to, miejmy nadzieję, dać dobry wynik wszystkim różnym postawom wobec Solasa, które będą wynikać ze strony ludzi, którzy lubią Solasa, którzy zgadzają się z Solasa, którzy go nienawidzą, ludzi, którzy chcą go zwolnić”. Myślę, że dajemy ci szansę, aby to zakończyć, ale potem opowiemy szerszą historię o The Veilguard i o świecie jako całości.

READ  Capcom potwierdza, że ​​fani, którzy czekali na zagranie w Mai Shiranui, zrobią to od dawna w Street Fighter 6

Rozmawiając z Eplerem, dowiedziałem się więcej o tym, że Solas nie był tak zły, jak się spodziewałem, zanim zobaczyłem godziny otwarcia Veilguarda. Ulubiony przez wszystkich łysy troll ma wiele niuansów.

„Dla mnie i, szczerze mówiąc, dla większości ludzi najciekawszymi złoczyńcami są nie tylko ci, którzy mówią: «Chcę zakończyć świat». Dla nich są oni bohaterami tej historii, a Solas nie jest wyjątkiem” – Eppler mówi mi. „Solas zawsze czuje się bohaterem tragicznym, ale mimo wszystko bohaterem, więc doszedł do tego punktu, mocno wierząc, że to, co zrobił, a przed czym mu przeszkodziłeś, było słuszne – że popełniłeś błąd, ale teraz jest w pułapce i nie potrafi skutecznie komunikować się i wywierać wpływu.” [Thedas]więc musi z tobą współpracować.

„Dzięki temu możemy nadać tej relacji wiele niuansów” – mówi Epler.

Jeśli zastanawiacie się, co Epler ma na myśli, mówiąc, że Solas jest osaczony, jest to całkiem dosłowne — we wstępie do gry, który jest częścią 20-minutowego zwiastuna rozgrywki wydanego niedawno przez BioWare (wideo powyżej), postać gracza Rook i jego towarzysze Lace stop Hardingowi, Varricowi Tethrasowi i Nevowi Gallusowi przed próbą… Solasa, by zniszczyć Zasłonę, barierę pomiędzy magiczną Pustką a Thedas. Nie będę zdradzał dokładnie, co się tutaj dzieje, ale chwilę później Rook traci przytomność i budzi się w scenie przypominającej sen przy głosie samego Solasa… ponieważ jest tu uwięziony.

Wyjaśnia, że ​​próbował przenieść Elgar’nana i Ghilan’naina, oboje będącymi częścią starożytnego panteonu Evanuris, czyli elfów, do nowego więzienia, ponieważ stare nie trzymało ich już prawidłowo. Na nieszczęście dla Solasa, został on uwięziony tutaj – Pustka – w wyniku naszych działań, a Elgar’nan i Ghilan’nain są wolni, uszkodzeni i wędrują po Thedas. Zadaniem Rooka jest ich powstrzymanie, ale wygląda na to, że będą musieli współpracować z Solasem (lub przynajmniej wysłuchać jego wskazówek i rad), aby to zrobić.

READ  Ulubione prezenty świąteczne The Verge za mniej niż 100 dolarów

„Więc jedną z zasad, którymi kierowaliśmy się, gdy na początku budowaliśmy historię The Veilguard, było to, że chcieliśmy, aby początek gry przypominał ostatni rozdział poprzedniej historii i że dochodzimy do końca, jesteśmy wchodząc, jakbyś gonił Solasa — [Solas at the end of Dragon Age: Inquisition’s Trespasser DLC] „Ten, który powiedział, że zakończy świat i zburzy zasłonę” – dodaje Epler.

Gracze zobaczą już na początku (oraz w miarę rozwoju narracji przez Veilguard), że Solas widzi w tobie, kontrolowanej przez gracza wieży, wiele z siebie, zwłaszcza „te części, z którymi może nie chcieć się zmierzyć” – mówi Epler. W rezultacie dochodzi do interesującego przeciągania liny pomiędzy Solasem i Rockiem. Mówi, że gracze mogą określić relacje między tymi dwiema postaciami poprzez wybory dokonywane w dialogu.

„Możesz nadal być wobec niego podejrzliwy i wrogi, albo możesz zacząć się z nim spotykać i znaleźć wspólną płaszczyznę, więź między wami, a w trakcie tej historii rozwinie się zupełnie inna relacja” – mówi Epler.


Aby uzyskać więcej informacji o grze, w tym ekskluzywne szczegóły, wywiady, materiały wideo i nie tylko, kliknij przycisk centrum Dragon Age: The Veilguard poniżej.