Bezpłatna wersja Apple News to jedna z największych platform informacyjnych na świecie. Jest najczęściej używany Aplikacja informacyjna w USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Australii. W 2020 r. miała ponad 125 milionów użytkowników miesięcznie. Subskrypcja News+ została uruchomiona w 2019 r. po tym, jak firma nabyty Startup Structure, który obiecał usługę taką jak „Netflix Magazines”. Inwestycja ta odzwierciedla pogłębiające się relacje biznesowe pomiędzy Apple a wydawcami wiadomości, które rozpoczęły się od głośnej współpracy reklamowej z dziennikiem The Wall Street Journal (pomimo Spółka-matka magazynu jest sceptyczna wobec platform technologicznych.)
Apple News+ pobiera od użytkowników opłatę w wysokości 12,99 USD miesięcznie za pakietową subskrypcję artykułów z najlepszych magazynów i gazet, które zawierają często aktualizowane artykuły z głównych amerykańskich serwisów informacyjnych i magazynów, w tym The New Yorker, The Atlantic, Washington Post, BBC i LA Times. I setki innych.
W ciągu ostatnich dwóch lat Apple News+ zaczęło szybko zwiększać liczbę partnerów, dodając dziesiątki gazet lokalnych i regionalnych, w tym Philadelphia Inquirer, Austin American-Statesman, Atlanta Journal-Constitution, The Tennessean i inne. Firma udziela wydawcom licencji na artykuły za zaporą płatniczą, płacąc im co miesiąc, częściowo w oparciu o czas spędzony przez odbiorców nad każdym utworem. Wydawcy mogą również sprzedawać reklamy w treściach Apple News, a także rozpowszechniać rekomendacje i recenzje produktów, zachowując 100% wszelkich generowanych w ten sposób przychodów z linków partnerskich.
Apple odmówił komentarza na temat liczby osób subskrybujących News+.
Wielu wydawców podchodzi do Apple z dystansem, traktując partnerstwo jako rodzaj nagrody.
Prezes Slate, Charlie Camerer, powiedział, że postrzega Apple jako platformę odkrywczą dla osób, które mogą nie być zaznajomione z treścią publikacji, udostępniającą im kolumny z poradami i długie lektury.
„Naprawdę koncentrujemy się na tym, jak budujemy lojalność naszych odbiorców na platformie i poza nią, i to działa dobrze” – powiedział w e-mailu. „W miarę rozwijania naszej działalności związanej z członkostwem w ekosystemie Slate, szukamy także partnerów takich jak Apple News+ jako narzędzia do odkrywania — i być może narzędzia do ponownego odkrywania — umożliwiającego ludziom znajdowanie treści Slate gdziekolwiek się znajdują i płacenie za to”.
„To zachęcające, że ten rodzaj dogłębnego dziennikarstwa wysokiej jakości, który jest ważny dla Slate i naszych odbiorców, tak dobrze radzi sobie w Apple News+” – dodał. „Stworzyli atrakcyjny produkt zarówno dla czytelników, jak i wydawców. i stało się to dla nas dodatkowym źródłem przychodów.”
Jednak w przypadku innych sklepów partnerstwo z Apple pogłębia się i zaczyna podejmować decyzje dotyczące treści. W ramach programu Spotlight firma zamawia i zamawia konkretne artykuły na temat konkretnych wydarzeń, takich jak ważne święta i rocznice. Noah Shachtman, były redaktor magazynu „Rolling Stone”, powiedział firmie Semafor, że Apple dodatkowo płaciło za grafiki i klipy audio do artykułów magazynu.
W zeszłym tygodniu w wywiadzie dyrektor generalny Neil Vogel powiedział firmie Semafor, że Dotdash Meredith ma zespoły w wielu publikacjach, które tworzą niestandardowe, ekskluzywne treści dla Apple News+, które następnie Apple promuje.
„To kolejny rynek zbytu dla naszych marek i treści” – powiedział Vogel. „Mamy z nimi relacje, które naszym zdaniem są bardzo uczciwe w obie strony. I było naprawdę pozytywnie.
More Stories
Z pewnością wygląda na to, że PS5 Pro zostanie zaprezentowane w ciągu najbliższych kilku tygodni
Wycieki ujawniają nazwę i projekt rzekomego urządzenia PS5 Pro
Apple wprowadza usuwanie obiektów AI na zdjęciach wraz z najnowszą aktualizacją iOS