2 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Chińska firma BYD sprzedaje więcej samochodów elektrycznych niż Tesla

Chińska firma BYD sprzedaje więcej samochodów elektrycznych niż Tesla

Leonard Simon – Reuters

Prototyp ATTO 3 firmy BYD zostanie zaprezentowany w Monachium w Niemczech 4 września 2023 r.

Notatka redaktora: Zapisz się na biuletyn CNN Tymczasem w Chinach, w którym dowiesz się, co musisz wiedzieć o rozwoju kraju i jego wpływie na świat.


Hongkong/Nowy Jork
CNN

W czwartym kwartale 2023 roku BYD wyprzedził Teslę i stał się największym na świecie producentem pojazdów elektrycznych.

Chińska firma Jak wynika ze zgłoszenia giełdy, w zeszłym roku firma sprzedała rekordową liczbę pojazdów, w tym 525 409 pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami w okresie trzech miesięcy do 31 grudnia. Tesla podała we wtorek, że dostarczyła w tym kwartale 484 507 egzemplarzy – co jest również rekordem.

W ciągu całego roku Tesla Elona Muska (TSLA) nadal osiąga lepsze wyniki niż BYD, sprzedając 1,8 mln pojazdów elektrycznych. BYD sprzedało 1,57 mln samochodów elektrycznych, co stanowi wzrost o 73% w stosunku do 2022 r., oprócz 1,44 mln samochodów hybrydowych.

Oznacza to jednak, że różnica Tesli w stosunku do chińskiego konkurenta, wynosząca około 230 000 sztuk w 2023 r., była znacznie mniejsza niż 400 000 jednostek ogłoszonych w 2022 r.

Szybki rozwój BYD, który Utrzymany Według Warrena Buffetta jest ikoną Rosnący przemysł pojazdów elektrycznych w Chinach.

Chiny szybko się rozwijają Jego przejście na samochody elektryczne, dzięki silnemu wsparciu rządu dla branży. Chińscy producenci samochodów zwracają się do Europy, aby niepokoić tradycyjnych konkurentów, takich jak… Volkswagena i Renault. Decydenci Unii Europejskiej wystąpili z inicjatywą Dochodzenie w sprawie wsparcia rządu chińskiego.

Pekin postawił sobie za cel, aby do 2025 r. co najmniej 20% nowych samochodów sprzedawanych w Chinach rocznie stanowiły pojazdy na nowe źródła energii (NEV), co obejmuje samochody elektryczne, hybrydowe i pojazdy z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Do 2035 r. Rząd twierdziPojazdy nowej generacji powinny stać się „głównym nurtem” sprzedaży nowych samochodów.

READ  Zwyżka akcji traci na sile, gdy rosną wątpliwości co do wzrostu gospodarczego Przez Reuters

Pierwszy cel udało się osiągnąć w 2022 roku, czyli jakieś trzy lata temu. Drugi może również zostać osiągnięty wcześniej, niż oczekiwano.

Obrazy AFP/Getty

Samochody BYD czekają na załadunek na statek w międzynarodowym terminalu kontenerowym w porcie Suzhou w prowincji Jiangsu we wschodnich Chinach, 11 września 2023 r.

Jak wynika z danych opublikowanych w zeszłym miesiącu przez Chińskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów, w pierwszych 11 miesiącach 2023 r. sprzedano 8,3 mln sztuk nowych pojazdów energetycznych, co stanowi ponad 30% całkowitej sprzedaży pojazdów.

Miao Wei, były minister Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych Chin, Powiedział na forum motoryzacyjnym w listopadzie Według mediów państwowych, rządowy cel zakładający 50% penetrację nowych pojazdów energetycznych do 2035 roku prawdopodobnie zostanie osiągnięty najpóźniej do 2025 lub 2026 roku.

Według analityków wiodąca rola Chin w światowym przemyśle wynika również z wielkości rynku, taniej siły roboczej i dominacji w łańcuchu dostaw.

„Chiny są obecnie liderem w produkcji i zwiększają swoją względną przewagę, czerpiąc korzyści z ogromnego rynku krajowego i przewagi bycia pierwszym na rynku” – napisali analitycy francuskiego banku inwestycyjnego Natixis Asia w raporcie opublikowanym pod koniec listopada.

Powiedzieli, że przewaga bycia pierwszym na rynku oraz wsparcie rządowe w postaci inwestycji infrastrukturalnych i dotacji ułatwiły chińskim producentom pojazdów elektrycznych ekspansję na rynku krajowym i międzynarodowym.

Nasilająca się konkurencja i zacięta wojna cenowa w zeszłym roku wpłynęły jednak na marże zysku wielu producentów samochodów.

Obrazy Xiaolu Zhou/Getty

Widok z lotu ptaka na Gigafactory Tesli, 29 marca 2021 r. w Szanghaju w Chinach

Ponieważ chińska gospodarka traci dynamikę, producenci samochodów obawiają się spowolnienia popytu. W styczniu Tesla obniżyła ceny w Chinach, aby przyciągnąć klientów i powstrzymać spowolnienie wzrostu, co wywołało wojnę cenową. Dziesiątki producentów samochodów poszło w ich ślady, aby zachować konkurencyjność.

READ  Jesteśmy o krok od zresetowania oczekiwań w sektorze naftowym

Wojna cenowa zwiększyła sprzedaż, ale zagroziła rentowności całej branży. Według danych opublikowanych przez China Passenger Car Association, grupę branżową wspieraną przez rząd, w pierwszych 11 miesiącach ubiegłego roku marża zysku w Chinach wyniosła zaledwie 5%, w porównaniu z 5,7% w 2022 r. i 6,1% w 2021 r. . .

Aby zrekompensować spowolnienie na rynku krajowym, chińscy producenci samochodów zostali Poszukiwany rozwój poza kontynentem Ekspansja na Europę, Australię i Azję Południowo-Wschodnią.

We wrześniu ubiegłego roku BYD wysłało dużą delegację na targi samochodowe w Niemczech. Rzecznik powiedział następnie, że firma zamierza podwoić liczbę partnerów handlowych w Europie w 2023 r. i planuje sprzedaż zagraniczną na poziomie 250 000 egzemplarzy, w porównaniu z około 56 000 w 2022 r.

W zeszłym miesiącu ogłosiła, że ​​zbuduje na Węgrzech fabrykę pojazdów elektrycznych, która będzie jej pierwszą fabryką samochodów osobowych w Europie. On ona Posiada już fabrykę autobusów w Komarom na Węgrzech.