Ta kolumna pierwotnie pojawiła się w dniu Na drodze, Cotygodniowy biuletyn zawierający wszystko, co musisz wiedzieć o transporcie w rejonie Nowego Jorku.
Subskrypcja Otrzymuj pełną wersję, zawierającą odpowiedzi na pytania czytelników, ciekawostki, zmiany w usługach i nie tylko, w swojej skrzynce odbiorczej w każdy czwartek.
Pasażerowie pociągu G powinni przygotować się na pełne bólu lato rozpoczynające się w piątek, ponieważ projekt budowlany MTA spowoduje zamknięcie całych odcinków linii 24 godziny na dobę do 3 września.
Blokady dzielą się na trzy etapy:
- 28 czerwca – 5 lipca: Brak pociągów między Courthouse Square a Nassau Street.
- 5 lipca – 12 sierpnia: Brak pociągów na trasie Court Square do Bedford-Nostrand.
- 12 sierpnia – wrzesień. 3: Na trasie Bedford-Nostrand i Church Street nie kursują żadne pociągi.
Z linii Crosstown korzysta w dni powszednie około 160 000 pasażerów.
Zamknięcia będą jednymi z największych od lat zakłóceń w transporcie publicznym w Nowym Jorku związanych z budową. Odkąd Zarząd Transportu Miasta Nowy Jork ogłosił zamknięcie pociągu L między Manhattanem a Brooklynem – plan, który były gubernator Andrew Cuomo nagle zmienił w 2019 r. – budowa infrastruktury tranzytowej nie zniechęciła wielu mieszkańców Brooklynu.
„To śmieci” – stwierdziła Genevieve Camille Morris, lat 40, z Greenpointu. „Trudno przedostać się przez Brooklyn bez pociągu G.”
Urzędnicy MTA twierdzą, że zamknięcie jest konieczne, aby wprowadzić od dawna oczekiwane ulepszenia na linii G. Prace obejmą wymianę 30 mil torów, modernizację sygnałów opartych na technologii z lat 30. XX wieku, ułożenie nowych kabli i wymianę kilkunastu rozjazdów, które regularnie powodują opóźnienia .
„Te przełączniki są jednymi z najstarszych w systemie, również pochodzą z lat trzydziestych i czterdziestych XX wieku i często stanowią słabe punkty” – powiedział podczas posiedzenia komisji Sean Fitzpatrick, dyrektor ds. konstrukcji MTA.
Na czas prac na zamkniętych odcinkach pracownicy będą kursować bezpłatnymi autobusami. Urzędnicy MTA oświadczyli, że współpracowali z miejskim Departamentem Transportu w celu oczyszczenia skrzyżowań i dodania stref załadunku ciężarówek, aby zapobiec podwójnemu parkowaniu wzdłuż części tras autobusów wahadłowych. Agencja nawiązała również współpracę z Citi Bike, aby zapewnić każdemu mieszkańcowi miasta jeden bezpłatny przejazd w czasie blokady, korzystając z kodu „GTRAIN24”.
Pasażerowie pociągu G mają jednak dobry powód, aby być sceptyczni co do powolnej prędkości autobusów wahadłowych New York City Transit. Musieli z niego korzystać miesiącami, podczas gdy linie kolejowe były zamykane w nocy i w weekendy.
„Jeśli będę mógł uniknąć korzystania z nich (autobusów wahadłowych), będę ich unikać” – powiedział Matthew Khan, 19 lat. „Wiem, że są bezpłatne, ale zajmują dużo więcej czasu i są bardziej niewygodne”.
23-letnia Yumi Mounir przygotowywała się do izolacji, ucząc się po raz pierwszy jeździć na rowerze. Powiedziała, że planuje dojeżdżać do pracy na Manhattanie rowerem, zamiast korzystać z autobusów wahadłowych.
Ten problem również nie zakończy się po tej rundzie pracy. Zarząd metra w Nowym Jorku spodziewa się, że w przyszłym roku więcej linii G będzie zamkniętych w nocy i w weekendy. Jednak urzędnicy twierdzą, że do 2027 r. zmodernizują sygnalizację na linii, aby umożliwić szybsze i częstsze kursowanie na linii G. Dzięki ulepszeniom pewnego dnia na tej linii będą mogły kursować pociągi pełnej długości zamiast pięciu skróconych pociągów, które zmuszają pasażerów. do działania na platformach.
Ciekawy podróżnik
Masz pytanie, które chciałbyś nam zadać? Pytania ciekawskich podróżników przeznaczone są wyłącznie dla subskrybentów biuletynu On The Way. Zarejestruj się bezpłatnie tutaj Sprawdź także czwartkowy post, gdzie znajdziesz link umożliwiający zadawanie pytań!
Pytanie od Phila z Long Island
Czy Zarząd Transportu Miasta Nowy Jork nie mógłby zachować się nieodpowiedzialnie i nałożyć opłaty za zator?
Co mówi Clayton?
MTA dysponuje całą infrastrukturą pobierania opłat umożliwiającą pobieranie opłat za zatory, ale utrzymuje, że nie może jej uruchomić bez ostatecznej zgody trzech stron: Federalnej Administracji Autostrad, miejskiego Departamentu Transportu i stanowego Departamentu Transportu. Umowa umożliwia MTA wdrożenie programu pilotażowego wykorzystującego finansowane ze środków federalnych płatne drogi do wspierania transportu zbiorowego. Nakaz Hochula, aby wstrzymać pobieranie opłat za zatory, skutecznie nakazuje Stanowemu Departamentowi Transportu odroczenie podpisania formularza.
„Nie mamy zamiaru wyjść z mody i przeprowadzić zamachu stanu na stan Nowy Jork” – powiedział w środę przewodniczący Urzędu Transportu Nowego Jorku Jano Lieber, zapytany o to pytanie.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów