Broadcom poczynił postępy w realizacji swoich planów przejścia VMware, firmę zajmującą się wirtualizacją i przetwarzaniem w chmurze, w działalność opartą na subskrypcji. Od 11 grudnia nie sprzedaje już licencji wieczystych na produkty VMware. Firma VMware, której przejęcie Broadcom za 61 miliardów dolarów zostało sfinalizowane w listopadzie, również ogłosiła w poniedziałek, że nie będzie już sprzedawać wsparcia i subskrypcji (SnS) dla produktów VMware z licencjami wieczystymi. Według VMware odtąd VMware będzie oferować wyłącznie licencje lub subskrypcje na czas określony Post na blogu.
Klienci VMware posiadający licencje wieczyste i aktywne umowy wsparcia mogą nadal z niego korzystać. Firma VMware „będzie nadal zapewniać wsparcie określone w zobowiązaniach umownych” – napisał Krish Prasad, starszy wiceprezes i dyrektor generalny działu Cloud Enterprise firmy VMware. Jednak po wygaśnięciu warunków SnS klienci nie otrzymają żadnego wsparcia.
Broadcom ma nadzieję, że zmusi to klientów do korzystania z subskrypcji, i oferuje klientom, którzy przechodzą z licencji wieczystej na subskrypcję, niewyszczególnione na blogu „zachęty cenowe do aktualizacji”.
Według bloga Prasad, oto produkty, których dotyczy problem:
- Automatyzacja VMware Aria
- Pakiet VMware Aria
- Operacje VMware Aria
- Operacje VMware Aria dla dzienników
- Operacje sieciowe VMware Aria
- Obszar uniwersalny VMware
- Fundacja chmury VMware
- VMware HCX
- VMware NSX
- Menedżer odzyskiwania witryny VMware
- Pakiet VMware vCloud
- VMware vSAN
- VMware w Sferze
Przyszłość oparta na subskrypcji
Broadcom zamierza zwiększyć EBITDA VMware (zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją) z około 4,7 miliarda dolarów do około 8,5 miliarda dolarów w ciągu trzech lat, głównie poprzez przeniesienie modelu biznesowego firmy na subskrypcje, powiedział Tom Krause, prezes Broadcom Grupa oprogramowania. , powiedział podczas rozmowy telefonicznej o zarobkach 7 grudnia, per Forbesa.
„Ta transformacja to kolejny naturalny krok w naszej wieloletniej strategii, mającej na celu ułatwienie klientom korzystania z naszej istniejącej oferty i nowych innowacji. VMware wierzy, że model subskrypcji zapewnia naszym klientom innowacje i elastyczność, których potrzebują podczas transformacji swojej firmy, „, napisano na blogu VMware.
Ponieważ zmiany zaczną obowiązywać od razu po ich ogłoszeniu, wiadomość może wydawać się zaskakująca. Jednak w maju, wkrótce po ogłoszeniu planów przejęcia VMware, dyrektor generalny Broadcom, Hock Tan, zasygnalizował „szybkie przejście” na subskrypcje.
Tan zauważył wówczas, jak ważne jest dbanie o zadowolenie obecnych klientów VMware, a także wykorzystanie istniejących już pracowników sprzedaży VMware. Jednak niecały miesiąc po sfinalizowaniu transakcji raporty wskazują na niepokój wśród klientów i partnerów VMWare.
Obawy klientów i partnerów
„Branża przyjęła już subskrypcję jako standard korzystania z chmury” – czytamy na blogu VMware. Od lat dostawcy oprogramowania, a nawet sprzętu i inwestorzy namawiają partnerów i klientów dostawców rozwiązań IT w kierunku modeli przychodów powtarzalnych. Jednak firma VMware w dużej mierze oparła swoją działalność na modelu licencjonowania wieczystego. Jak zauważył KominW lutym VMware zauważyło, że „najpopularniejszym modelem firmy” jest licencjonowanie wieczyste.
W tym tygodniu blog VMware wymienił „ciągłe innowacje” i „krótszy czas oceny” jako korzyści dla klientów wynikające z modeli subskrypcji, ale nie opisał szczegółowo, w jaki sposób doszedł do tych wniosków.
Na liście znajdują się także „przewidywalne inwestycje”, ale trudno sobie wyobrazić bardziej przewidywalny wydatek niż jednorazowa płatność i subsydiowanie dostępu do tego na czas nieokreślony (przy założeniu, że będziesz ponosić koszty wsparcia). Teraz VMware i jej partnerzy będą mogli przekonać klientów, że ich finanse są w stanie pozwolić sobie na nowy miesięczny wydatek na coś, za co ich zdaniem zapłacono. Jednak firmie Broadcom łatwiej jest dostrzec korzyści wynikające z przekształcenia VMware w niezawodne, powtarzające się źródło przychodów.
Ponadto zwolnienia w firmie Broadcom co najmniej 2837 pracowników VMware wprowadziły niepewność do marki VMware. A CRN W raporcie opublikowanym pod koniec listopada zauważono, że partnerzy VMware słyszeli obawy klientów dotyczące potencjalnych podwyżek cen i braku wsparcia. C.R. Howdyshell, dyrektor generalny Advizex, który według doniesień wygenerował 30 milionów dolarów przychodów VMware w 2022 roku, powiedział w publikacji, że partnerzy i klienci doświadczają „znacznego niepokoju i chaosu” wokół sprzedaży VMware. Inny partner kanałowy CRN poinformował o zwolnieniu pracownika bliskiego przedstawicielowi handlowemu VMware.
Jak jednak podaje blog Prasad, firma Broadcom dała jasno do zrozumienia, że chce „dokończyć przenoszenie wszystkich rozwiązań VMware by Broadcom na rozwiązania SL”.
Firma ma nadzieję przekonać sceptycznych partnerów handlowych, że oni również zobaczą właściwą drogę. Firma VMware, podobnie jak wiele firm technologicznych promujących modele subskrypcyjne, zauważyła, że „kilku partnerów” odniosło już sukces dzięki modelom subskrypcyjnym, które stanowią dla partnerów „możliwość bardziej strategicznego nawiązania kontaktu z klientami i świadczenia usług o wyższej wartości, które przekładają się na sukces klientów”.
Ponieważ jednak wygaśnięcie licencji wieczystych nie przyniesie klientom natychmiastowych korzyści, osoby dotknięte zmianą strategii biznesowej VMware będą musiały ocenić, ile są skłonne zapłacić w przyszłości za dostęp do produktów VMware.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów