Konstruktor poinformował w środę, że tymczasowo wstrzyma rozpoczęcie produkcji pasażerskiego odrzutowca 777X, który planuje dostarczać klientom do końca 2023 roku. do działalności komercyjnych linii lotniczych Boeinga. , nadal boli słaby popyt na loty międzynarodowe podczas pandemii.
Popyt na frachtowce Boeinga utrzymuje się na wysokim poziomie, więc przed rozpoczęciem produkcji pasażerskiego samolotu 777X będzie on kontynuowany z niedawno wprowadzonym na rynek frachtowcem 777X. Boeing będzie nadal budować zarówno poprzednie pasażerskie, jak i frachtowe wersje swojego samolotu 777, znanego jako 777 Classic. Modele te mają zostać zastąpione przez 777X.
Opóźnienie planów dotyczących pasażerskiego odrzutowca 777X spowoduje w sumie 1,5 miliarda dolarów nadzwyczajnych kosztów dla Boeinga, które rozpoczną się w drugim kwartale i będą kontynuowane do wznowienia produkcji.
„To była bardziej chaotyczna dzielnica, niż ktokolwiek z nas by sobie życzył” – powiedział dyrektor generalny David Calhoun w wywiadzie dla CNBC.
Nawet wyłączając te opłaty, firma odnotowała podstawową stratę operacyjną w wysokości 1,5 miliarda dolarów w pierwszym kwartale, znacznie gorszą niż strata operacyjna w wysokości 353 milionów dolarów, którą Boeing odnotował w pierwszym kwartale 2021 roku. Analitycy ankietowani przez Refinitiv spodziewali się bazowej straty operacyjnej To tylko 399 dolarów . milionów na kwartał.
Firma odnotowała również spadek przychodów o 8% do 14 miliardów dolarów w porównaniu z poprzednim rokiem. Analitycy spodziewali się, że przychody wzrosną do 16 miliardów dolarów.
Calhoun powiedział, że firma nadal jest pewna 777X, pomimo problemów. Powiedział, że obecny proces certyfikacji w Federalnej Administracji Lotnictwa jest jednym z powodów opóźniania produkcji samolotu.
„Jesteśmy pewni programu 777, a nasi klienci nadal dostrzegają wartość” – powiedział w notatce skierowanej do pracowników Boeinga. „Programy lotnicze służą naszemu rynkowi od kilkudziesięciu lat i ważne jest, abyśmy teraz poświęcili czas na osiągnięcie długoterminowego sukcesu”.
„Każdy lubi, kiedy umawiam się z tobą na randkę” – powiedział Calhoun w wywiadzie dla CNBC. „Nie mogę tego zrobić, ponieważ FAA kontroluje ten proces. Jesteśmy pewni i czujemy ulgę, że dostarczyliśmy to, co Boeing ma do zaoferowania”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów