Konstruktor poinformował w środę, że tymczasowo wstrzyma rozpoczęcie produkcji pasażerskiego odrzutowca 777X, który planuje dostarczać klientom do końca 2023 roku. do działalności komercyjnych linii lotniczych Boeinga. , nadal boli słaby popyt na loty międzynarodowe podczas pandemii.
Popyt na frachtowce Boeinga utrzymuje się na wysokim poziomie, więc przed rozpoczęciem produkcji pasażerskiego samolotu 777X będzie on kontynuowany z niedawno wprowadzonym na rynek frachtowcem 777X. Boeing będzie nadal budować zarówno poprzednie pasażerskie, jak i frachtowe wersje swojego samolotu 777, znanego jako 777 Classic. Modele te mają zostać zastąpione przez 777X.
Opóźnienie planów dotyczących pasażerskiego odrzutowca 777X spowoduje w sumie 1,5 miliarda dolarów nadzwyczajnych kosztów dla Boeinga, które rozpoczną się w drugim kwartale i będą kontynuowane do wznowienia produkcji.
„To była bardziej chaotyczna dzielnica, niż ktokolwiek z nas by sobie życzył” – powiedział dyrektor generalny David Calhoun w wywiadzie dla CNBC.
Nawet wyłączając te opłaty, firma odnotowała podstawową stratę operacyjną w wysokości 1,5 miliarda dolarów w pierwszym kwartale, znacznie gorszą niż strata operacyjna w wysokości 353 milionów dolarów, którą Boeing odnotował w pierwszym kwartale 2021 roku. Analitycy ankietowani przez Refinitiv spodziewali się bazowej straty operacyjnej To tylko 399 dolarów . milionów na kwartał.
Firma odnotowała również spadek przychodów o 8% do 14 miliardów dolarów w porównaniu z poprzednim rokiem. Analitycy spodziewali się, że przychody wzrosną do 16 miliardów dolarów.
Calhoun powiedział, że firma nadal jest pewna 777X, pomimo problemów. Powiedział, że obecny proces certyfikacji w Federalnej Administracji Lotnictwa jest jednym z powodów opóźniania produkcji samolotu.
„Jesteśmy pewni programu 777, a nasi klienci nadal dostrzegają wartość” – powiedział w notatce skierowanej do pracowników Boeinga. „Programy lotnicze służą naszemu rynkowi od kilkudziesięciu lat i ważne jest, abyśmy teraz poświęcili czas na osiągnięcie długoterminowego sukcesu”.
„Każdy lubi, kiedy umawiam się z tobą na randkę” – powiedział Calhoun w wywiadzie dla CNBC. „Nie mogę tego zrobić, ponieważ FAA kontroluje ten proces. Jesteśmy pewni i czujemy ulgę, że dostarczyliśmy to, co Boeing ma do zaoferowania”.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów