- Boeing nie zaprezentuje żadnego komercyjnego samolotu na Singapore Air Show, co zwróci uwagę na samoloty pasażerskie na rywalizujące z Airbusem, a także na krajowe pokazy w Chinach.
- „Osoby, z którymi rozmawialiśmy w branży, wierzyły, że problemy z Boeingiem, w szczególności z 737 MAX, stanowią wczesną szansę dla COMAC” – powiedział CNBC Chris Olin, analityk ds. badań North Coast.
- Żeby było jasne, Boeing będzie w dalszym ciągu prezentował swoje możliwości obronne i zaprezentuje kilka swoich myśliwców, w tym B-52 Stratofortress, który weźmie udział w pokazie lotniczym USAF.
Zdjęcie lotnicze przedstawia samolot Boeing 737 MAX zaparkowany na pasie startowym w fabryce Boeinga w Renton w stanie Waszyngton, USA, 21 marca 2019 r.
Lindsey Wasson | Reutera
SINGAPUR – Boeing nie przywiezie żadnych komercyjnych odrzutowców na Singapore Air Show, co zwróci uwagę na samoloty pasażerskie na konkurencyjne Airbusy, a także na krajowe pokazy w Chinach.
Dzieje się tak po tym, jak Boeing zgłosił spadek zamówień i dostaw samolotów w styczniu po eksplozji panelu kadłuba w jednym z samolotów 737 MAX 9 na początku roku.
Chociaż odbędą się pokazy lotnicze samolotów komercyjnych Airbusa i chińskiego krajowego odrzutowca COMAC C919, Boeing nie będzie prezentował na pokazie żadnych samolotów komercyjnych.
Żeby było jasne, Boeing będzie w dalszym ciągu prezentował swoje możliwości obronne i zaprezentuje kilka swoich myśliwców, w tym B-52 Stratofortress, który weźmie udział w pokazie lotniczym USAF.
Chociaż nie będzie prezentowany żaden samolot komercyjny, Boeing nadal będzie miał stoisko z szerokokadłubowym samolotem pasażerskim 777X, który według firmy jest największym dwusilnikowym samolotem na świecie. W dostawach samolotów, spodziewanych od 2025 r., wystąpiły opóźnienia.
Singapore Air Show – odbywający się w dniach 20–25 lutego – jest Zwykle uczęszczał W dziesiątkach TysiąceSą wśród nich delegacje wojskowe i miłośnicy lotnictwa.
W tegorocznej imprezie biorą udział inne wiodące firmy z branży lotniczej i obronnej, w tym Lockheed Martin, Dassault, Saab, Leonardo i Thales.
Jest to pierwsze duże międzynarodowe wydarzenie lotnicze od czasu eksplozji w zeszłym miesiącu, która pogrążyła Boeinga w kolejnym kryzysie bezpieczeństwa po tym, jak amerykańskie organy regulacyjne ds. bezpieczeństwa nakazały tymczasowe uziemienie ponad 170 samolotów Boeing 737 Max 9.
Uszczelka drzwi eksplodowała w powietrzu podczas lotu Alaska Airlines wkrótce po starcie z Portland w stanie Oregon 5 stycznia. Incydent, który nie spowodował poważnych obrażeń wśród pasażerów na pokładzie, ale sprawił, że kadra kierownicza Boeinga starała się odzyskać zaufanie klientów korporacyjnych. i regulatory.
Chiny przygotowują się również do prezentacji i lotów wąskokadłubowym samolotem komercyjnym C919 opracowanym przez Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC).
Będzie to jeden z najbardziej oczekiwanych pokazów lotniczych podczas odbywającej się co dwa lata imprezy, ponieważ po raz pierwszy Chiny przewiozły swój krajowy samolot do międzynarodowej publiczności.
Chociaż samolot posiada certyfikaty wydane wyłącznie przez władze chińskie, eksperci branżowi twierdzą, że może stanowić wczesnego konkurenta dla monopolu w dziedzinie lotnictwa komercyjnego pomiędzy Boeingiem i Airbusem.
„Osoby, z którymi rozmawialiśmy w branży, wierzyły, że problemy z Boeingiem, w szczególności z 737 MAX, stanowią wczesną szansę dla COMAC” – powiedział CNBC Chris Olin, analityk ds. badań North Coast.
Według Olina C919 może ostatecznie przebić się do udziału Boeinga w rynku MAX, zauważył jednak, że „wpływ C919 prawdopodobnie osłabnie w ciągu najbliższych kilku lat, przy czym oczekuje się, że produkcja samolotów będzie ograniczona do 75–100 samolotów rocznie rok.”
Nawet biorąc pod uwagę kryzys MAX i zakłócenia w łańcuchu dostaw zagrażające całej branży, analitycy spodziewają się, że wpływ na Boeinga będzie trwał jedynie krótkoterminowo.
„„Jeśli chodzi o zamówienia, rok 2023 był najlepszym w historii rokiem zamówień samolotów komercyjnych Boeinga, a szczególnie dobry był w grudniu” – powiedział Miles Walton, dyrektor zarządzający w Wolfe Research, podkreślając, że podobnie jak Airbus, oczekuje się, że Boeing odnotuje wyższy poziom dostaw w tym roku rok.
„Biorąc pod uwagę niższy poziom wyjściowy Boeinga w 2023 r., tempo wzrostu dostaw w 2024 r. będzie prawdopodobnie wyższe, chociaż wielkość wzrostu będzie bardziej podobna” – powiedział Walton.
— Leslie Josephs z CNBC przyczyniła się do powstania tej historii
More Stories
Japonia: Tajfun Shanshan: Milionom ludzi nakazuje się ewakuować po tym, jak jeden z najsilniejszych tajfunów od dziesięcioleci nawiedzi Japonię
Najnowsze zatonięcie jachtu Bayesiana: żona Mike’a Lyncha „nie chciała opuszczać łodzi bez rodziny”, podczas gdy załoga przechodzi dochodzenie
Światowy Program Żywnościowy wstrzymuje swoje działania w Gazie po wielokrotnym strzelaniu do pojazdu pomocy