29 lutego, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Baltimore Sun Media zostało sprzedane liderowi biznesowemu ze stanu Maryland

Baltimore Sun Media zostało sprzedane liderowi biznesowemu ze stanu Maryland

The Baltimore Sun, największa gazeta w stanie Maryland, została przejęta w drodze prywatnej transakcji przez Davida D. Smith, dyrektor generalny Sinclair, właściciela Hunt Valley Television.

Smith powiedział w poniedziałek, że w piątek nabył Baltimore Sun Media od firmy inwestycyjnej Alden Global Capital, co oznacza, że ​​po raz pierwszy od prawie czterech dekad The Sun znalazł się w rękach lokalnego właściciela.

Smith zdecydował się osobiście kupić tę gazetę wraz z Capital Gazette w Annapolis, Carroll County Times, Towson Times i kilkoma innymi gazetami i tygodnikami z obszaru Baltimore, ze względu na skupienie się publikacji na wiadomościach lokalnych z obszaru Baltimore.

„Pracuję w branży informacyjnej, ponieważ uważam… że mamy całkowitą odpowiedzialność za służenie interesowi publicznemu” – powiedział Smith w wywiadzie. „Wierzę, że gazeta może przynosić ogromne zyski i sukcesy, a z czasem służyć większemu interesowi publicznemu.

„Mamy jedno zadanie, czyli mówić prawdę, przedstawiać fakty i kropka. To jest nasza misja.”

Heath Freeman, prezes Alden, nie odpowiedział w poniedziałek na prośbę o komentarz, ale transakcja została potwierdzona w oświadczeniu Alden MediaNews Group. Alden kupił The Sun w ramach przejęcia sieci gazet Tribune Publishing z siedzibą w Chicago za 633 miliony dolarów w maju 2021 roku, stając się drugim co do wielkości właścicielem gazet w Stanach Zjednoczonych.

„Jesteśmy zawsze otwarci na dyskusje na temat lokalnej własności i cieszymy się, że nasza wiodąca platforma operacyjna i technologiczna gazet będzie w dalszym ciągu świadczyć usługi dla The Baltimore Sun” – powiedział w e-mailu Jay Gilmore, dyrektor operacyjny MediaNews Group.

Choć zmienił się właściciel gazety, dla jej klientów nic się nie zmieni. Zostaną zebrane wiadomości lokalne, będzie można zamieszczać reklamy i dostarczać gazety. Z biegiem czasu klienci mogą spodziewać się większej liczby treści skupiających się na ich społecznościach, powiedział Smith.

Smith nie ujawnił, ile zapłacił Baltimore Sun Media. Kupił grupę gazetową niezależnie od Sinclair, która jest znana z posiadania stacji telewizyjnych i lokalnych programów informacyjnych w całych Stanach Zjednoczonych oraz z niedawnej nieudanej licytacji na własność regionalnej sieci sportowej. Imperium Sinclaira rozpoczęło się od stacji telewizyjnej WBFF Fox 45 w Baltimore.

Kupując The Sun, Smith powiedział, że chce pomóc w naprawie borykającej się z trudnościami branży prasowej, za upadek, który obwinia niezdolność branży do przystosowania się do zmieniającego się rynku i Internetu, co wywróciło do góry nogami konsumpcję i dostarczanie wiadomości i reklam.

Dawid D. Smith, dyrektor generalny właściciela stacji telewizyjnej Hunt Valley, Sinclair. (zdjęcie grzecznościowe)

Oznajmił, że wierzy, że może zwiększyć liczbę subskrypcji i reklam dziennika The Sun i innych jego publikacji, skupiając się bardziej na wiadomościach i dochodzeniach lokalnych i społecznych, zwiększając wykorzystanie wideo i mediów społecznościowych oraz integrując technologię w sposób, w jaki inne firmy z branży mediów drukowanych nie były w stanie osiągnąć. Aby to zrobić.

READ  Procter & Gamble wydaje ostrzeżenie po mocnym kwartale

Smith skrytykował „media głównego nurtu” w ogóle za skupianie się na kwestiach, które jego zdaniem dotyczą tylko niewielkiej liczby osób, a nie tych, które dotyczą większej liczby osób, dodając, że „dziwne jest, że media głównego nurtu w tym mieście tak często nie decydują się na poruszanie rzeczy, które dotyczą wszystkich.” „, zwłaszcza w odniesieniu do problemów i korupcji w rządzie.

Powiedział, że jego pierwszym krokiem będzie we wtorek spotkanie się z personelem i zarządem The Sun oraz jego oddziałów, aby rozpocząć zrozumienie misji i działań publikacji oraz rozpocząć dyskusje na temat wizji przyszłości.

„Rozumiemy, jak ważne jest silne dziennikarstwo publiczne i pociąganie do odpowiedzialności polityków regionalnych i innych osób sprawujących władzę” – powiedział w poniedziałek Trev Alatzas, wydawca i redaktor naczelny „The Sun”. „Jest to część DNA Baltimore Sun Media od pokoleń. Nie możemy się doczekać wspólnej pracy, aby wzmocnić naszą organizację”.

Smith powiedział, że zamierza zainwestować w tę firmę, ale będzie musiał poświęcić czas na poznanie wymaganych procesów i zasobów.

Na razie oznajmił, że planuje utrzymać umowy o świadczenie usług, które Alden zawarł z Tribune Publishing, dotyczące projektowania gazet, zasobów ludzkich, księgowości i innych funkcji zaplecza. W pewnym momencie powiedział, że zerwie te umowy, a grupa gazet będzie działać jako niezależna firma.

„Chociaż ta wiadomość jest dla nas zaskoczeniem, nie możemy się doczekać, aby dowiedzieć się więcej w nadchodzących dniach” – powiedziała Christine Condon, reporterka ds. środowiska w The Sun i prezes The Baltimore Sun Guild, która reprezentuje reporterów, fotografów i pracowników reklamowych gazety. . „The Sun może pochwalić się dumną historią dziennikarstwa, która pociąga do odpowiedzialności wpływowych osób i oczekujemy, że każdy nowy właściciel pomoże nam utrzymać te wartości”.

Smith powiedział, że zainteresował się kupnem grupy medialnej około dwa lata temu, ale do transakcji nigdy nie doszło.

„Upływ czasu sprawił, że bardziej się na tym skupiłem i wydawało się, że to właściwy moment, więc zawarłem umowę” – powiedział Smith, który powiedział, że zaczął regularnie czytać The Sun zaledwie kilka miesięcy temu.

Smith powiedział, że do przedsięwzięcia gazetowego dołączy jeden wspólnik z nieujawnionym udziałem własnościowym: Armstrong Williams, znany konserwatywny komentator polityczny, który prowadzi ogólnokrajowy program telewizyjny w oddziałach Sinclair Network.

READ  Co wiesz w tym tygodniu?

„The Sun” jest własnością pozamiejskich konglomeratów od 1986 r., kiedy AS Abell, powiązana z rodziną Abellów, która założyła „The Sun”, sprzedała gazetę „Times Mirror”, spółce medialnej z siedzibą w Los Angeles, do której należał także „The Sun”. Los Angeles Times, Newsday i inne publikacje. The Tribune Company, która jest właścicielem Chicago Tribune, kupiła Times-Mirror w 2000 r. Po złożeniu wniosku o upadłość w 2008 r. i przejściu od tego czasu szeregu zmian na kierownictwie, Alden kupił Tribune Publishing w 2021 r. i przeszedł na spółkę prywatną.

Baltimore Sun Media zatrudnia ponad 150 pracowników i publikuje siedem innych publikacji społecznych. The Sun i jej siostrzane organizacje informacyjne mają ponad 230 000 płatnych abonentów na platformach drukowanych i cyfrowych.

Chociaż umowa z Sun jest niezależna od Sinclaira, Smith, dyrektor generalny i były dyrektor generalny tej firmy, powiedział, że dostrzega możliwości partnerstwa między The Sun i Sinclair, takie jak wzajemne rozpowszechnianie historii i inne synergie w przyszłości.

Stacja telewizyjna Fox 45 Sinclaira została założona 53 lata temu przez ojca Smitha. WBFF-TV rozpoczęła działalność jako kanał UHF w 1971 roku i skupiała się częściowo na programach dla dzieci obejmujących poranne i popołudniowe kreskówki podczas programu „Kapitan Chesapeake”. W 1991 roku firma dodała programy informacyjne i obecnie jest jedną z czołowych stacji telewizyjnych w Baltimore.

Smith pochwalił doniesienia Fox 45 i innych stacji Sinclair jako zrównoważone i apolityczne.

„Chociaż nie jesteśmy doskonali, wydaje się, że wykonujemy swoją pracę znacznie lepiej niż wiele osób” – stwierdził.

Firmę krytykowano za wymaganie od oddziałów w całym kraju nadawania konserwatywnych programów i treści redakcyjnych, chociaż wielu konserwatystów twierdzi, że większość gazet jest zbyt liberalna.

Chociaż Smith był aktywnym zwolennikiem politycznym Republikanów, powiedział, że koncentruje się na dobrym zarządzaniu. Wspiera finansowo organizację z Baltimore City, która określa siebie jako oddolną i nalega na bardziej przejrzyste i odpowiedzialne władze miejskie. W 2022 r. organizacja People for Elected Accountability and Civic Engagement pomyślnie przyjęła uchwałę w sprawie głosowania wymagającą ograniczenia kadencji burmistrza, kontrolera i rady miasta. Naciska także na wprowadzenie innego rozwiązania w zakresie głosowania, które umożliwiłoby wyborcom składanie petycji o odwołanie tych urzędników.

Rzecznik Sinclair powiedział w poniedziałek, że Smith dokonał przejęcia, wykorzystując swój majątek osobisty i że Sinclair nie miał z tą transakcją nic wspólnego. Pan Smith będzie nadal pełnił funkcję Prezesa Wykonawczego i Prezesa Zarządu.

Oświadczenie Smitha następuje po dziesięcioleciach, w których zamożne osoby i organizacje z obszaru Baltimore bezskutecznie próbowały kupić największego w stanie wydawcę gazet, stron internetowych i czasopism, ale nigdy im się to nie udało. Chociaż dyskusja na ten temat trwała latami, żadnemu lokalnemu nabywcy nie udało się nigdy zapewnić porozumienia z organizacją informacyjną, którą AS Abell założył w 1837 r. jako tanią publikację dla mas.

READ  PwC Australia zamierza sprzedać firmę rządową za 1 dolara australijskiego i mianować nowego dyrektora generalnego

Niedawno, w 2021 r., Stuart Bynum Jr., były senator stanu i prezes Choice Hotel, próbował kupić The Sun lub zapewnić finansowanie macierzystej Tribune Publishing, właścicielowi Chicago Tribune, New York Daily News i innych głównych gazet. Nie mogąc osiągnąć porozumienia, Bynum zamiast tego założył organizację non-profit Baltimore Banner za własne miliony.

Smith, który dorastał w Baltimore i ukończył Baltimore City College High School, dołącza do małej grupy innych zamożnych osób, które w ostatnich latach kupiły organizacje informacyjne lub inne publikacje w swoim rodzinnym mieście, wyrażając nadzieję na ożywienie słabnącego biznesu, który ucierpiała z powodu spadku przychodów, częściowo z powodu wielkich potęg, takich jak Google, Facebook i inne, które kontrolują lwią część reklamy cyfrowej. Od dziesięcioleci czytelnicy zwracają się do cyfrowych źródeł wiadomości dzięki mobilnym platformom medialnym i mediom społecznościowym.

Biznesmen-miliarder dr Patrick Soon-Shiong kupił Los Angeles Times w 2018 roku w nadziei, że uwolni go to od cięć kosztów podejmowanych wówczas przez Tribune. Założyciel i miliarder Amazon.com Jeff Bezos kupił Washington Post w 2013 roku i wykorzystał swoje doświadczenie w technologii handlu detalicznego do dokonywania inwestycji. Chociaż od czasu tych zakupów obaj mężczyźni zwiększyli liczbę pracowników i zainwestowali w dziennikarstwo, organizacje informacyjne w dalszym ciągu borykają się z problemem spadku przychodów i ogłosiły cięcia w ciągu ostatniego roku.

Słońce to jedno z najbardziej historycznych nazwisk w kraju. Na przestrzeni lat firma Baltimore Sun Media zdobyła 16 nagród Pulitzera, ostatnio w 2020 r. za śledztwo w sprawie byłej burmistrz Baltimore Katherine Pugh i systemu medycznego Uniwersytetu Maryland. Annapolis było stolicą Otrzymał specjalne wyróżnienie od Pulitzera Rok temu za relację z strzelaniny, która miała miejsce w czerwcu 2018 r. w jej biurze w Annapolis, w wyniku czego zginęło pięciu jej kolegów. Od 2015 roku dziennikarstwo Baltimore Sun Media zostało docenione sześcioma nominacjami do nagrody Pulitzera.

Ten artykuł został zaktualizowany w celu skorygowania adresu Heatha Freemana i nazwy grupy MediaNews. Słońce żałuje błędów.