7 października, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Andretti ujawnia szczegóły planu zespołu F1 jako „dzwonki zegara” w wezwaniu FIA

Andretti ujawnia szczegóły planu zespołu F1 jako „dzwonki zegara” w wezwaniu FIA

Andretti Global of America złożyło wniosek o przystąpienie do Formuły 1 i musi wkrótce uzyskać zielone światło, jeśli będzie miał wystarczająco dużo czasu na przygotowanie i uruchomienie.

Chociaż nie ma oficjalnego harmonogramu nowych terminów zgłoszeń do F1, Andretti jest jasne, że nie może dłużej czekać na decyzję FIA.

Andretti rozmawiał wyłącznie z Motorsport.com o tej sytuacji i powiedział: „Potrzebujemy tego szybko, ponieważ zegar tyka, więc będziemy tam w 2024 roku. Musimy to rozgryźć w ciągu miesiąca”.

Andretti mówi, że już dość jasno określił kilka kluczowych szczegółów dotyczących jego wejścia do F1, ponieważ jest zaangażowany w sprowadzenie kierowcy IndyCar Coltona Herty na Grand Prix.

Andretti wierzy, że obecność Herty będzie jednym z kluczy do sukcesu obecności zespołu dla całego F1 w czasie, gdy w Ameryce odbywają się dwa wyścigi – w COTA i Miami – Nowy na rok 2022 – a planowany jest trzeci. Las Vegas.

Zaproponuj w ten sposób Max Verstappen Zainteresowanie Holendrów Grand Prix wzrosło dowodzi, że amerykański kierowca może zrobić to samo dla potencjalnej amerykańskiej publiczności.

„Patrzysz na wzrost ocen w Holandii, ponieważ mają kierowcę” – powiedział. „Nic tu nie ma. Jeśli zdobędziesz dobrego kierowcę z dobrymi kibicami, takimi jak Colton, myślę, że będzie w dobrej formie.

„Dla mnie to oczywiste. Nie wiem, co to jest zakłócenie, więc mam nadzieję, że się zorientują. Sposób, w jaki to zrobimy, będzie na najwyższym poziomie. Mamy wielkie plany, które będą naprawdę dobre dla Formuły 1.

„Moi kibice są wspaniali, biorą udział w rywalizacji, a nie tylko po to, by powiedzieć, że są w Formule 1. To sportowcy, zmienili sportowe marki z miejsca, w którym nie byli konkurencją, a potem konkurencji, więc wiedzą, jak to robić.

„Więc szkoda byłoby, gdybyśmy nie mogli tego zrobić. Byłoby to dobre dla wszystkich. „

READ  Ty Gibbs awansował, aby zastąpić Kyle'a Buscha w samochodzie JGR Cup

Romain Grosjean i Michael Andretti podczas ogłoszenia kierowcy w 2022 r.

Zdjęcie: Joe Skepinski

Podczas gdy ojciec Michaela, mistrz świata Formuły 1 z 1978 roku Mario Andretti, sugerował, że Renault jest najbardziej prawdopodobnym partnerem zespołu w zakresie silników, na tym froncie nie było żadnego ostatecznego powołania.

Rozumie się to jako Ferrari Pozostaje opcją, jeśli zespół uzyska zgodę na wejście do 2024 roku.

Michael Andretti powiedział, że Renault jest „jedną z opcji”, ale dał jasno do zrozumienia, że ​​jest „inna opcja” i że żadna decyzja nie została jeszcze podjęta.

Jeśli chodzi o fabrykę zespołu, Andretti powiedział, że na dłuższą metę wolałby, aby operacja znajdowała się w Stanach Zjednoczonych, ale zdaje sobie sprawę, że może również potrzebować europejskiej siedziby.

„Docelowo chcemy go tutaj zbudować” – powiedział. „Pierwszy samochód trzeba było zasadzić, tak jak teraz działa Haas. A potem w końcu budujemy własny.

„Moim marzeniem jest zrobić to tutaj, mieć prawdziwy amerykański samochód. Nadal jesteśmy obecni w Wielkiej Brytanii, ale mamy tu rzeczywistą konstrukcję.”

O możliwości zostania szefem zespołu Formuły 1, Andretti powiedział: „Jestem bardzo podekscytowany.

„Chciałem to zrobić od dawna. Myślę, że to jest świetne dla naszej marki i przeniesie nas na inny poziom.

„To podniosłoby poprzeczkę dla całej naszej gry, podniosłoby ten poziom [IndyCar] Gra też. Zajmuję się wyścigami i zawsze chcę, żebyśmy radzili sobie lepiej”.

Przeczytaj także: