„To nie jest tak, że mamy do czynienia z tą samą dynamiką” – powiedział Henry Harteveldt, analityk branży turystycznej w Atmphere Research. „Nikt nie będzie patrzeć na tę fuzję i mówić: «Och, zaraz stracimy tanią linię lotniczą»”.
Podczas gdy Alaska stosunkowo szybko otrząsnęła się z pandemii, Hawaje miały trudności z powrotem do rentowności. Początkowo cierpiał z powodu rygorystycznych ograniczeń związanych z koronawirusem obowiązujących w kraju przyjeżdżających gości, co zniechęcało podróżnych. Po zniesieniu tych ograniczeń popyt zaczął się odradzać, ale Amerykanie szybko skupili się na podróżach międzynarodowych. Niedawno linia lotnicza stanęła przed wyzwaniami związanymi z opóźnieniami w dostawach nowych samolotów i pożarami na wyspie Maui, które tego lata ograniczyły ruch.
Sprzedaż zdywersyfikuje także flotę samolotów Alaski, która eksploatuje tylko dwa typy samolotów – Boeing 737 i Embraer 175. Po przejęciu Virgin America Alaska odziedziczyła część samolotów Airbusa, ale wycofywała je przez kilka lat. Firma Hawaiian obsługuje zarówno samoloty Airbus, jak i Boeing, i prawdopodobnie upłynie wiele lat, zanim Alaska podejmie decyzję, w jaki sposób i czy zrównoważyć tę flotę, powiedział Minicucci.
„Mają odpowiednie samoloty, aby latać na rynkach, na których obecnie działają” – powiedział.
Związki zawodowe reprezentujące tysiące pracowników zarówno na Alasce, jak i na Hawajach, w tym pilotów, stewardów, pracowników biurowych, pracowników lotnisk i innych pracowników, odmówiły poparcia lub sprzeciwu wobec umowy, twierdząc, że będą ściśle współpracować z liniami lotniczymi, aby zapewnić pracownikom korzyści z umowy . Zmniejszenie.
„Naszym pierwszym priorytetem jest ustalenie, czy ta fuzja poprawi warunki pracy stewardów, podobnie jak korzyści, jakie firmy reklamują dla akcjonariuszy i konsumentów” – Association of Flight Stewardes, które reprezentuje 9 000 pracowników z Alaski i Hawajów, a także tysiące innych pracowników w kilku innych liniach lotniczych – stwierdzono w oświadczeniu. „Od tego będzie zależeć nasze wsparcie dla fuzji”.
Linie lotnicze oświadczyły, że spodziewają się poddać umowę pod głosowanie hawajskich inwestorów w ciągu pierwszych trzech miesięcy przyszłego roku. Jeśli transakcja zostanie zatwierdzona, oczekuje się, że jej sfinalizowanie zajmie od 12 do 18 miesięcy. Alaska zachowa swoją siedzibę w Seattle i nadal będzie zarządzana przez pana Minicucci, który został dyrektorem generalnym w marcu 2021 r.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Warren Buffett twierdzi, że sprzedał wszystkie swoje akcje na całym świecie z ogromną stratą
Warren Buffett po raz pierwszy występuje na scenie bez Charliego Mungera
Nowa firma audytorska zatrudniona przez Trump Media złapana przez SEC za „masowe oszustwo”