24 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Afronty i niespodzianki z Big Night na Broadwayu — różnorodność

Afronty i niespodzianki z Big Night na Broadwayu — różnorodność

Na Broadway Awards bez scenariusza musiały nastąpić nieoczekiwane zwroty akcji i wstrząsy. Oto największe afronty, niespodzianki i wyróżnienia nagród Tony Awards 2023.

SNUB: aplikacja WGA dla nominowanych członków
Po tym, jak producenci Tonys zobowiązali się nie dołączać materiałów napisanych specjalnie na rozdanie nagród, Writers Guild of America zgodziło się nie pikietować podczas ceremonii. Ale związek złożył następującą prośbę: poprosili członków związku nominowanych przez Tony’ego, aby solidarnie nie uczestniczyli w Tonys i aby wstępnie nagrali listy akceptacyjne lub przyjęli osoby niebędące członkami w ich imieniu. Jednak kilku z tych członków związku, po konsultacji z Playwrights Guild, zdecydowało się mimo to przyjechać do Tonys – i skorzystać z okazji transmitowanej przez telewizję ogólnokrajową, aby wyrazić swoje poparcie dla pisarzy i WGA. Pisarze z pewnością podkreślili sprawę WGA, począwszy od pierwszej nagrody wieczoru, kiedy autor tekstów „Kimberly Akimbo”, David Lindsay-Abaire, rozpoczął przemówienie od okrzyku do scenarzystów. Później prowadząca Ariana DeBose otworzyła część programu telewizyjnego CBS, wyrażając swoje poparcie dla związku.

Niespodzianka: numer otwierający, który doprowadza „bez tekstu” do skrajności
Wiedzieliśmy, że wchodząc w to, ze względu na umowę między producentami Tony’ego a WGA, ceremonia nie będzie miała jednego z dedykowanych numerów otwierających, które często otwierają rozdania nagród. Spodziewaliśmy się, że zdobywczyni Oscara, Ariana DeBose („West Side Story”), wykona szereg wcześniej istniejących piosenek — ale nie spodziewaliśmy się, że nie będzie śpiewać. Zamiast tego tańczyła w numerze, który podkreślał zarówno tancerzy, jak i muzyków i podkreślał fakt, że wieczór odbędzie się bez wcześniej napisanych tekstów.

Niespodzianka: Patrick Marber pokonuje silną konkurencję
Dobra, może „niespodzianka” to tutaj zbyt mocne słowo, ale nagroda Game Direction była konkurencyjna. Wielu wyborców uwielbiało Jamiego Lloyda za jego szorstki, prosty Dom lalki, a Sehim Ali był ulubieńcem jego pracy w Fat Ham. Ale zamiast tego nagroda trafiła do kilku nagród Tonight’s Play – trafiła do Leopoldstadt, a Marber zabrał do domu trofeum za dopracowaną inscenizację historii obejmującej dziesięciolecia.

READ  Obejrzyj: Aespa zaskakuje fanów, porzucając utwór „Illusion” w wersji beta + wybrany jako artysta „Następny” Apple Music na czerwiec

Snoop: „Dom lalki” i Jessiki Chastain
To pełne gwiazd wznowienie „A Doll’s House”, którego gwiazdą była Jessica Chastain, jest jedną z hałaśliwych produkcji tej wiosny i wydawało się silnym pretendentem do Tony’ego o coś więcej niż tylko reżyserię. Wydawało się również, że prawdopodobnie zabierze do domu pochwały za odrodzenie sztuki Walchastain jako główna aktorka. Ale ostatecznie nie zdobyła głosów, aby wygrać w żadnej z kategorii, w których była nominowana.

Niespodzianka: Miriam Silverman
Pomyliłem się w prognozie Tony’ego Variety: myślałem, że Nicky Crawford („Fat Ham”) lub Katie Sullivan („Cost of Living”) zdobędą tę nagrodę. Ale zamiast tego trofeum trafiło do równie zasłużonej Miriam Silverman, której udało się zagrać w „Znak w oknie Sidneya Brusteina” obok znakomitych kreacji jej słynnych współpracowników, Oscara Isaaca i Rachel Brosnahan.

Zdenerwowany: „Topdog / Underdog”
Wiele osób – w tym ja – uważało, że „Dom lalki” zdobył nagrodę za odrodzenie sztuki, ale doceniony przez krytyków „Topdog/Underdog” reżysera Kenny’ego Lyona był produkcją, która najprawdopodobniej odniosła duży sukces. . Udało się: napisany przez ulubioną w branży Susan-Lori Parks i zawierający znakomite kreacje Yahya Abdul-Mateen II i Coreya Hawkinsa, „Topdog/Underdog” zwyciężył.

WYRÓŻNIAJĄCY SIĘ: Polityka nie ograniczała się do strajku WGA
Tegoroczny Tunis zawsze obfitował w rozmowy o Hollywoodzkim Strajku Pisarzy, ale zwycięzcy skorzystali również z okazji, aby porozmawiać o wielu innych palących problemach społecznych związanych z płcią, równością i prawami osób transpłciowych. Beowulf Borett, odbierając nagrodę za scenografię do teatru muzycznego za pracę „Nowy Jork, Nowy Jork”, wystosował apel o prawa do aborcji i równość płci w przemyśle teatralnym; Zwycięski reżyser Michael Arden („Parade”) wypowiadał się na temat praw osób LGBTQ (mówiąc słabym głosem, gwizdanym przez CBS: „Teraz jestem z Tonym!); odniósł się do Rona DeSantisa, gubernatora jej rodzinnego stanu Floryda, jako „wielkiego maga”.

READ  Przerwa w „Moonflower Killers” motywuje studio do zaangażowania się – The Hollywood Reporter

Niespodzianka: nawet bez scenariusza The Tonys powstawały przez ponad cztery godziny
Kiedy usłyszeliśmy, że porozumienie między WGA i producentami Tony’ego oznaczało, że ceremonia odbędzie się bez materiałów napisanych specjalnie na ten wieczór, wielu obserwatorów pomyślało, że być może wręczenie nagród i odkurzanie uda się zakończyć w ciągu kilku godzin. Ale nie, ze wszystkimi występami muzycznymi na żywo, hołdami wideo i szczerymi przemówieniami, Gala Tony’ego 2023 z łatwością wypełniła trzy godziny w CBS, a także godzinę i zmianę w Pluto TV. Było o wiele fajniej i mniej niezręcznie, niż mogłoby być – ale wszyscy nie możemy się doczekać powrotu książki na platformę w przyszłym roku. Czasami lepiej jest być w książce.