18 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Pasażer linii LATAM Airlines twierdzi, że pilot powiedział mu, że stracił kontrolę nad samolotem Boeing w wyniku awarii przyrządów

Pasażer linii LATAM Airlines twierdzi, że pilot powiedział mu, że stracił kontrolę nad samolotem Boeing w wyniku awarii przyrządów



CNN

Kapitan przerażającego lotu z Australii do Nowej Zelandii powiedział pasażerom na pokładzie, że chwilowo stracił kontrolę nad swoim Boeingiem 787 po awarii jednego z jego urządzeń, powiedział w poniedziałek pasażer, podczas gdy władze badały przyczynę nagłej katastrofy, w wyniku której pasażerowie zostali ranni. rzucony O kabinie. Dziesiątki zostało rannych.

Wypadek lotu 800 linii LATAM Airlines z Sydney do Auckland to najnowszy wypadek, który dotknął borykającego się z problemami producenta samolotów Boeing, który od lat boryka się z problemami z jakością i bezpieczeństwem.

Pasażer Brian Jukat opisał przerażający moment, kiedy obudził się ze snu, gdy samolot „natychmiast upuścił coś na wysokości 150 metrów”.

„Potem otworzyłem oczy i na szczycie samolotu byli różni ludzie. Po prostu przykleili się do sufitu, a potem spadli na ziemię. Wtedy właśnie zdałem sobie sprawę, że nie gram w filmie, a to dzieje się naprawdę. ”

Po wylądowaniu w Auckland Gokat powiedział, że pilot sprawdził pasażerów i wyjaśnił, że chwilowo stracił kontrolę nad samolotem.

„Natychmiast podszedłem do niego i zapytałem: «Co to jest?» Przyznał publicznie: Straciłem kontrolę nad samolotem. „Moje wskaźniki są w pewnym sensie puste” – powiedział Gukat.

„Powiedział przez tę krótką chwilę, że nie może niczego kontrolować i wtedy samolot zrobił to, co zrobił. Potem powiedział, że przyrządy wróciły i włączyły je z powrotem, a samolot wrócił do normalnego toru lotu. Mieliśmy żadnych problemów wcześniej i żadnych później. Ale właśnie w tym momencie ”

Według strony internetowej FlightAware śledzącej loty, samolotem obsługiwanym przez chilijskie narodowe linie lotnicze był Boeing 787-9 Dreamliner.

W poniedziałek LATAM powiedział, że w samolocie „podczas lotu doszło do incydentu technicznego, który spowodował silny ruch”, dodając, że wylądował w Auckland zgodnie z planem.

We wtorkowym oświadczeniu dla CNN Boeing oświadczył, że „pracuje nad zebraniem większej ilości informacji o locie i zapewni wszelkie wsparcie, jakiego potrzebuje nasz klient”.

READ  Jak niektórzy turyści stawiali czoła huraganowi Otis w Acapulco

Służby ratunkowe podały, że w wypadku rannych zostało około 50 osób, jedna z nich jest w poważnym stanie.

Gokat powiedział, że obawiał się o swoje życie, gdy zobaczył, jak inni pasażerowie wstają z miejsc i uderzają w dach samolotu.

„Ludzie krzyczeli i płakali. I tak, przez kilka krótkich sekund panował całkowity chaos. ” „Oczywiście był w mojej głowie moment, w którym w pewnym sensie pogodziłem się z faktem, że tak może być. „Może to jest to”.

Dziekan Purcell/AP

Według służb ratunkowych w Auckland w wyniku wypadku rannych zostało około 50 osób.

Ponieważ śledczy starają się odkryć możliwą przyczynę tego nagłego spadku, incydent przypada na trudny moment dla Boeinga.

W ostatnich latach amerykański producent spotkał się z ostrą krytyką ze względu na szereg problemów związanych z jakością i bezpieczeństwem, a wielu krytyków stwierdziło, że w ciągu ostatnich kilku dekad firma skupiła się na… Wyniki finansowe kosztem bezpieczeństwa i jakości Na swoich samolotach.

Zawierają Dwa śmiertelne wypadki modelu 737 MAX ze względu na wadę konstrukcyjną samolotu, kilka dostaw zostało wstrzymanych ze względu na problemy z kontrolą jakości, a ostatnio Zatyczka do drzwi, która eksplodowała nowego Boeinga 737 MAX obsługiwanego przez Alaska Airlines w styczniu, pozostawiając dużą lukę w boku samolotu.

Tymczasem w lutym Federalna Administracja Lotnicza zgłosiła problemy związane z bezpieczeństwem systemów przeciwoblodzeniowych silników w większych samolotach 737 MAX i 787 Dreamliner.

Automat bezpieczeństwa w dalszym ciągu pozwala na lot obydwom modelom samolotu pomimo potencjalnych problemów. Obydwa przypadki przechodzą przez standardowy proces FAA dotyczący opracowywania dyrektyw zdatności do lotu – a nie proces awaryjny – co sugeruje, że agencja i producent samolotu nie uważają, że problemy są na tyle poważne, aby wymagać natychmiastowego zaprzestania lotów samolotów.

Federalna Administracja Lotnicza podała w poniedziałek, że dała Boeingowi czas do końca maja na przygotowanie planu rozwiązania problemów zidentyfikowanych w trakcie federalnego audytu i innych przeglądów, w tym ankiety dotyczącej kultury bezpieczeństwa wśród pracowników oraz odrębnego raportu panelu, z którego wynika, że ​​pracownicy obawiają się odwetu za zgłaszanie informacji o bezpieczeństwie obawy.

READ  Postęp Ukrainy podważa wizerunek Putina jako „pana bezpieczeństwa”

Administrator FAA Mike Whitaker powiedział, że spodziewa się, że firma przedstawi w ciągu najbliższych 90 dni „bardzo szczegółowy plan mający na celu naprawienie istniejących problemów z jakością”.

Boeing oświadczył, że pracuje nad rozwiązaniem wielu problemów zidentyfikowanych przez Whitakera.