Wonder Group nabyła prawa do tworzenia dań od znanych restauracji i sławnych szefów kuchni, takich jak Bobby Flay i José Andrés. Opracowała także najnowocześniejszy sprzęt kuchenny, który przyspiesza i upraszcza proces gotowania.
Kolekcja cudów
Wonder Group, firma dostarczająca żywność, otrzymała zastrzyk gotówki od Nestle, ponieważ startup chce sprzedawać zaawansowany technologicznie sprzęt kuchenny i gotowe składniki firmom takim jak hotele, szpitale i obiekty sportowe.
Jak podają źródła zaznajomione ze sprawą, które poprosiły o anonimowość, ponieważ warunki finansowe transakcji nie są publiczne, transakcja obejmuje inwestycję o wartości 100 milionów dolarów od Nestlé oraz strategiczne partnerstwo.
Nestlé i Wonder potwierdziły transakcję, ale odmówiły ujawnienia szczegółów umowy.
Dofinansowanie mogłoby przybliżyć firmę Wonder o krok do realizacji jej ambicji, aby zapracowanym rodzinom uzyskanie wysokiej jakości posiłków w domu było łatwiejsze, szybsze i tańsze. Startup, którego wartość w momencie zamknięcia rundy finansowania na kwotę 350 mln dolarów w czerwcu wyceniano na około 3,5 miliarda dolarów, został założony w 2018 roku przez seryjnego przedsiębiorcę i byłego szefa handlu elektronicznego Walmart, Marca Lore’a.
Wonder niedawno sfinalizował transakcję nabycia firmy Blue Apron zajmującej się zestawami posiłków za 103 miliony dolarów. Opracowała także sprzęt kuchenny, który upraszcza i przyspiesza gotowanie potraw o jakości restauracyjnej.
Przed utworzeniem Wonder Lore założył startup zajmujący się handlem elektronicznym Jet.com i sprzedał go firmie Walmart za 3,3 miliarda dolarów w 2016 roku. Walmart ostatecznie zamknął Jet, ale Lore nadzorował agresywne wejście dużego sprzedawcy detalicznego w świat online i jego wyścig w celu wypełnienia luki. Ze swoim konkurentem Amazonem. Opuścił Walmart prawie trzy lata temu.
Lore sprzedał Amazonowi Quidsi, kolejną firmę, której był współzałożycielem i spółkę-matkę Diapers.com.
Marc Lore, były dyrektor generalny firmy zajmującej się handlem elektronicznym Walmart
Scotta Milina | CNBC
W wywiadzie dla CNBC Lore powiedziała, że współpraca z Nestlé pomoże Wonderowi szybciej się rozwijać.
Nestlé, gigant branży spożywczej i napojów, produkuje składniki, przekąski i mrożonki, które oferują sklepy spożywcze, ale jest także właścicielem dużej firmy świadczącej usługi gastronomiczne i sprzedaje ją klientom, w tym kampusom uniwersyteckim i liniom wycieczkowym. Lore powiedziała, że niektóre z tych firm mogą również chcieć nabyć sprzęt kuchenny Wonder.
Współpraca rozpocznie się od produkcji przez Nestlé pizzy i makaronu zaprojektowanych specjalnie dla sprzętu kuchennego Wonder, a także sprzedaży tego sprzętu klientom.
Wielu klientów Nestlé starało się dotrzymać kroku klientom poszukującym wygodnych posiłków i odważniejszych smaków, ale firmom brakuje personelu, który mógłby je wyprodukować, powiedziała Melissa Henshaw, szefowa działu produktów outdoorowych Nestlé. W wielu przypadkach doprowadziło to do zmian ograniczających możliwości sprzedaży i rozczarowujących klientów, takich jak zmniejszone menu obsługi pokoju w hotelach, ograniczone godziny pracy w kawiarniach czy jedzenie pozbawione smaku, rozmoczone lub zimne.
„Dzięki naszej współpracy z firmą Wonder istnieje możliwość pomocy operatorom z wielu segmentów produktów poza domem w poprawie jakości ich żywności, osiągnięciu spójności i otwarciu dodatkowych źródeł przychodów, które zostały poważnie zagrożone po pandemii”. Powiedziała.
Firma Wonder zaczęła od zupełnie innego modelu biznesowego: floty ciężarówek wyposażonych w mobilne kuchnie, które parkowały i gotowały posiłki przed domami klientów na przedmieściach New Jersey i Nowego Jorku. W styczniu porzuciła to podejście i zwolniła setki pracowników, próbując szybciej osiągnąć zyski.
Zamiast tego startup skupił się na otwarciu rosnącej sieci kuchni stacjonarnych, w których może przygotowywać pozycje z menu z różnych kuchni, które klienci mogą znaleźć w restauracjach cieszących się dużą popularnością lub u znanych szefów kuchni, takich jak José Andrés, Bobby Flay i Michael Symon. . Nabywał prawa od coraz większej liczby Ci szefowie kuchni i restauracje pozwalają klientom mieszać i dopasowywać dania – goście mogą otrzymać przystawki z czterech różnych restauracji dla czterech różnych członków rodziny w jednym zamówieniu.
Obecnie firma zatrudnia około 1100 pracowników.
Do końca roku Wonder planuje mieć 10 lokalizacji na obszarze trzech stanów: Nowy Jork, New Jersey i Connecticut. W każdej z tych lokalizacji znajduje się kilkanaście miejsc, w których klienci mogą zjeść, ale większość zamówień jest dostarczana lub odbierana w celu zjedzenia posiłku w domu, powiedziała Lore. Dodał, że w przyszłym roku planuje otworzyć co najmniej 20 dodatkowych lokalizacji.
Dzięki nowemu impulsowi startupu Wonder sprzedaje swoją technologię białej etykiety oraz składniki posiłków – robione na zamówienie i przygotowane – innym firmom. Oferta B2B o nazwie WonderWorks została już wdrożona w 50 lokalizacjach, w tym w centrach kongresowych, teatrach i na lotniskach.
Ostatecznie Lore powiedział, że chce, aby Wonder był „aplikacją premium do posiłków” z różnymi wielopoziomowymi opcjami, które odpowiadają budżetom klientów, preferencjom żywieniowym i harmonogramom. Do wyboru będą zestawy Blue Apron i gorące posiłki z własnej kuchni.
Wonder konkuruje z różnymi graczami w przestrzeni żywnościowej. Obejmują one firmy dostawcze, takie jak Uber Eats i DoorDash, restauracje szybkiej obsługi, w tym SweetGreen i Chipotle, a nawet sklepy spożywcze, takie jak Kroger i Whole Foods należący do Amazona, które rozszerzyły swoją ofertę dań gotowych.
Firma Wonder chce się wyróżniać sposobem wytwarzania tego jedzenia, dzięki czemu może przygotowywać długie menu posiłków i podnosić smak pozycji menu, nawet w kuchni o powierzchni 2800 stóp kwadratowych z niewielkim wyposażeniem i niewielką ilością pracy.
– Żadnego gazu – powiedziała Lore. „Bez kuchenki. Bez ognia. Żadnych pokryw. Żadnych łapaczy tłuszczu. Można tego używać w sklepie obuwniczym, studiu jogi lub w LensCrafters. Można go używać wszędzie. Dzięki temu można go bardzo dostosować do kuchni”.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów