Wycofana ulga podatkowa oferowała nabywcom samochodów elektrycznych i hybrydowych nabytych po 31 grudnia 2009 r. do 7500 USD. Minimalny kredyt wynosił 2500 dolarów. Konsumenci nie kwalifikowali się, dopóki ich automaker nie osiągnął limitu 200 000 pojazdów. W starym systemie ci, którzy kupili Samochody elektryczne, takie jak Volkswagen ID.4, dostaną 7500 USD, podczas gdy klienci, którzy kupią hybrydy plug-in, dostaną jeszcze mniej.
Nowy kredyt będzie nadal oferował 7500 USD na samochody elektryczne, ale z ważnymi nowymi zastrzeżeniami. Pojazdy muszą być teraz montowane w Stanach Zjednoczonych. Pojawiły się również nowe wymagania, aby metale stosowane w akumulatorach były wydobywane lub przetwarzane w kraju lub w kraju, który ma umowę o wolnym handlu ze Stanami Zjednoczonymi.
Biden opisał prawodawstwo jako sposób na osiągnięcie celów klimatycznych poprzez ograniczenie emisji i przyspieszenie wprowadzania czystej energii. Ale 70% pojazdów elektrycznych, hybrydowych i na ogniwa paliwowe dostępnych w sprzedaży w Stanach Zjednoczonych nie kwalifikuje się do żadnego kredytu, w tym częściowego, a żaden nie kwalifikuje się do pełnego kredytu, według Automotive Innovation Alliance, który reprezentuje producentów samochodów, takich jak Ford, General Motors, Hyundai, Toyota i Volkswagen.
Jednak nowy kredyt podnosi obecny limit 200 000 jednostek na liczbę pojazdów, które mogą kwalifikować się od każdego producenta. Samochody Tesli nie kwalifikują się od końca 2019 roku, kiedy firma osiągnęła sprzedaż 200 000 i uderzyła w General Motors. Maksymalnie w kwietniu 2020 r. Producenci nowszych pojazdów elektrycznych, takich jak Rivian i Kia, nadal oferują klientom 7500 USD kredytu.
„To niestety psuje to wielu ludziom”, powiedział CNN Business mieszkaniec Kalifornii Jeff Neubauer, który walczył o sfinalizowanie zamówienia na zakup samochodu elektrycznego Lucid, zanim prawo weszło w życie, mając nadzieję na kredyt. „Każdy, kto kupuje samochód, żyje w zupełnie innym świecie”.
„Najniższy hazard, z najwyższą nagrodą, jaki kiedykolwiek zrobiłem”
Neubauer pierwotnie zarezerwował Lucid Air w styczniu, aby służyć jako wspólny pojazd z żoną. W zeszłym tygodniu otrzymał wiadomość e-mail od Lucid z ostrzeżeniem, że kiedy ustawa o redukcji inflacji została podpisana, Air nie kwalifikuje się już do ulgi podatkowej w wysokości 7500 USD. Ale ustawa zawierała zasadę przejściową, która pozwalałaby pojazdom kwalifikować się na starych zasadach, pod warunkiem, że kupujący „zawarł wiążącą pisemną umowę zakupu” pojazdu elektrycznego, zanim Biden podpisał ustawę.
„Zdecydowaliśmy się pomóc posiadaczom rezerwacji skorzystać z zasady relokacji, otwierając okno do złożenia zamówienia na Lucid Air” – napisał Lucid w e-mailu wyświetlonym przez CNN Business. „Robimy to, aby pomóc tym, którzy chcą zrobić wszystko, co możliwe, aby utrzymać prawo do federalnego kredytu podatkowego”.
Ostrzegł również, że depozyt kupującego w wysokości 300 lub 1000 USD – w zależności od wybranej przez niego linii cięcia – nie będzie podlegał zwrotowi.
Neubauer powiedział, że nawet nie testował jazdy na Lucid Air. Ale podpisanie umowy i ryzyko utraty depozytu określił jako „bez głowy”. Neubauer powiedział, że posiada kilka samochodów elektrycznych i czuje się z nimi komfortowo.
„Jeśli z jakiegoś powodu moja żona nie lubi, kiedy wychodzi, dostaję 300 dolarów” – powiedział Neubauer.
Oregonian Jase Daggett miał podobną reakcję po usłyszeniu od Riviana o nowej ulgi podatkowej.
„Podpisanie umowy sprawi, że 100 USD z obecnego depozytu w wysokości 1000 USD nie będzie podlegało zwrotowi i pomoże utrzymać kwalifikację do ubiegania się o ulgę podatkową w wysokości 7500 USD” – napisał Rivian w e-mailu wysłanym w środę. „Gdy prawo dotyczące redukcji inflacji stanie się prawem, klienci stracą tę szansę i będą podlegać nowym ograniczeniom”.
Daggett nigdy nie testował jazdy Rivian R1T, zamiast tego polegał na przekazach ustnych i recenzjach na YouTube. Powiedział, że podpisał umowę w ciągu „około czterech minut” od otrzymania e-maila.
„Najniższy hazard o najniższym ryzyku i najwyższej wygranej, jaki kiedykolwiek podjąłem”, powiedział Daggett dla CNN Business.
Inni kupujący byli niechętni do rejestracji, zwłaszcza przed jazdą próbną. Jeff Douglas powiedział, że otrzymał dwa e-maile od Lucida dotyczące zakończenia rezerwacji, aby mógł uzyskać ulgę podatkową.
„Mówiłem im za każdym razem, gdy mnie o coś pytali:„ Chcę jazdę próbną lub nie chcę słyszeć niczego innego ”- powiedział Douglas.
Nacisk na więcej lokalnych źródeł, z nowymi niewiadomymi
Manchin miał obawy dotyczące uzależnienia Stanów Zjednoczonych od obcych krajów w zakresie komponentów pojazdów elektrycznych. Chiny dominują w obróbce metali w pojazdach elektrycznych i produkcji akumulatorów.
„Nie sądzę, że powinniśmy budować transport na tyłach zagranicznych łańcuchów dostaw” – powiedział niedawno Manchin. „Nie zrobię tego.”
Ustawa przewiduje, że w 2023 r. 40% krytycznych minerałów w akumulatorze samochodu elektrycznego musi być wydobywane lub przetwarzane w Stanach Zjednoczonych lub w kraju, w którym Stany Zjednoczone mają umowę o wolnym handlu. 40% będzie stopniowo wzrastać do 80% w 2027 r. Należy wprowadzić przepisy określające dokładnie, w jaki sposób pojazd spełnia ograniczenia.
Devin Hathcock, mieszkaniec Utah, który w listopadzie 2021 r. zamówił w przedsprzedaży elektrycznego Nissana Ariya, obawia się, że straci kredyt, kiedy po raz pierwszy usłyszał o ustawie o obniżeniu inflacji.
„Gdyby naprawdę próbowali zmotywować ludzi do przyjęcia pojazdów elektrycznych, to był naprawdę zły sposób” – powiedział Hathcock dla CNN Business.
Kiedy Nissan wysłał do niego e-mail i zaproponował podpisanie wiążącej umowy w nadziei na dalsze otrzymanie kredytu, natychmiast podpisał.
„Czułem się, jakbym nie miał nic do stracenia” – powiedział. „I wygraj to wszystko.”
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów