8 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

YouTube wyjaśnia sposób myślenia związany z przeprojektowaniem ikon w stylu konspektu

YouTube wyjaśnia sposób myślenia związany z przeprojektowaniem ikon w stylu konspektu

Po wprowadzeniu ciemnego czarnego motywu i innych aktualizacjach odtwarzacza wideo w październiku, YouTube Dziś szczegółowo Dlaczego i jak przeprojektowałem ponad 450 ikon systemowego interfejsu użytkownika i awatarów kanałów tematycznych.

Ikony systemowe służą do nawigacji i innych elementów interfejsu użytkownika. Mają być proste, nowoczesne i przyjazne. Każda ikona jest zredukowana do minimalnej formy, dzięki czemu użytkownicy różnych języków i kultur mogą zrozumieć i poruszać się po naszych produktach.

Zmiany już się wprowadzają, a niektóre aktualizacje — takie jak dolny pasek — rozpoczną się w 2020 roku na niektórych platformach. Podczas przeprojektowywania YouTube rozważał „jak ikony odnoszą się do treści generowanych przez użytkowników, ich środowiska, dostępności, internacjonalizacji, ikon i rozmiaru pliku”.

W naszym przeprojektowaniu chcieliśmy wskazać stan bez polegania na kolorze, dlatego stworzyliśmy dwa źródła dla każdej ikony symbolu. W przypadku większości ikon domyślnym konturem jest jednopikselowy kontur. Następnie, gdy ikona jest aktywna lub zaznaczona, zagęszcza się do dwóch pikseli lub wypełnia kształt. […] A ponieważ nie polegamy już na kolorze do wskazywania stanu, byliśmy w stanie radykalnie zwiększyć współczynnik kontrastu ikon we wszystkich przypadkach, aby zwiększyć czytelność.

Firma uważa, że ​​„oparła się na naprawdę wyjątkowym stylu równoważącym ostre i zaokrąglone kształty, odzwierciedlając zakres poważnych i zabawnych treści, które żyją w YouTube” z podejściem konspektowym.

YouTube przeprojektował również ikony awatarów kanałów tematycznych (zakupy, transmisje na żywo, gry, sport, podcasty itp.), aby zapewnić spójność, czerpiąc inspirację z ikon systemowych, jeśli to możliwe. Szczególnie fajną zmianą jest to, że nie jest już monochromatyczny: „… czynimy go bardziej wyrazistym, z odważnymi kolorami, które działają jako silniejszy identyfikator wizualny dla tych popularnych kategorii treści YouTube”.

Ikony tematyczne wykorzystują kolory z palety naszej marki, która obejmuje jasne, jednolite kolory połączone z żywymi gradientami, które odzwierciedlają ducha i energię YouTube. Ten nowy wygląd wysyła wyraźniejszy sygnał, że te główne kanały zawierają ekscytujące treści sponsorowane przez YouTube.

Więcej na YouTube:


Sprawdź 9to5Google na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości: