23 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Xiaomi: chiński gigant smartfonów konkuruje z Teslą

Xiaomi: chiński gigant smartfonów konkuruje z Teslą

  • Napisane przez Mariko Aoi
  • Reporter biznesowy

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Skomentuj zdjęcie,

SU7 to pierwszy samochód elektryczny giganta technologicznego Xiaomi

Chiński producent smartfonów Xiaomi ma zamiar wprowadzić na rynek swój pierwszy pojazd elektryczny (EV) i rozpocząć przyjmowanie zamówień w czwartek.

Jej dyrektor generalny Lei Jun powiedział w tym tygodniu, że Speed ​​Ultra 7 (SU7) będzie wyceniony na niecałe 500 000 juanów (69 186 dolarów; 54 836 funtów).

Dzięki temu posunięciu technologiczny gigant zmierzy się z takimi rywalami, jak Tesla i BYD.

Wejście Xiaomi na rynek samochodów elektrycznych następuje w momencie spowolnienia wzrostu sprzedaży na całym świecie, co prowadzi do wybuchu wojny cenowej.

Firma ma nadzieję, że wspólny system operacyjny SU7 z telefonami, laptopami i innymi urządzeniami spodoba się obecnym klientom.

Według firmy badawczej Counterpoint Xiaomi jest trzecim co do wielkości dostawcą smartfonów na świecie z udziałem w rynku wynoszącym około 12%.

Będą produkowane przez oddział państwowego producenta samochodów BAIC Group w fabryce w Pekinie, która może produkować do 200 000 samochodów rocznie.

Bill Russo z branży motoryzacyjnej powiedział BBC: „Chociaż dotarcie tak daleko samo w sobie jest ogromnym osiągnięciem, ostatecznym osiągnięciem będzie udowodnienie, że istnieje rynek konsumencki dla Xiaomi jako marki inteligentnych pojazdów elektrycznych”.

Russo dodał, że wejście Xiaomi na rynek samochodowy odzwierciedla jej pewność „w trafność swojej marki” w Chinach, podczas gdy Apple nie widział wystarczającego potencjału na rynku pojazdów elektrycznych poza Chinami.

Xiaomi oświadczyło, że w ciągu najbliższych 10 lat zainwestuje 10 miliardów dolarów (7,9 miliarda funtów) w swój biznes motoryzacyjny.

„Chiński rynek pojazdów elektrycznych jest bardzo dojrzały i tworzy bardzo stabilny ekosystem dla producentów pojazdów elektrycznych” – powiedział Abhishek Murali z firmy badawczej Rystad Energy.

„Na przykład łańcuch dostaw akumulatorów jest bardzo silny, a sieć ładowania w kraju również się rozrasta, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na pojazdy elektryczne”.

Premiera pierwszego samochodu Xiaomi następuje w momencie nasilania się wojny cenowej na rynku samochodów elektrycznych w Chinach.

Tesla, na której czele stoi miliarder Elon Musk, obniżyła w ostatnich miesiącach cenę swoich samochodów w Chinach o tysiące dolarów, podczas gdy lokalni rywale, tacy jak najlepiej sprzedający się na świecie producent samochodów elektrycznych BYD, obniżyli ceny.

Największy na świecie rynek samochodowy jest już zatłoczony, więc Xiaomi jest jednym z niewielu potencjalnych nowych graczy, którzy otrzymali zgodę władz, ponieważ urzędnicy próbują ograniczyć napływ nowych graczy.

Na początku tygodnia BYD odnotowało rekordowe roczne zyski, ale pod koniec ubiegłego roku wzrost spowolnił.

Szanghajski producent pojazdów elektrycznych Nio obniżył w środę prognozę dostaw w pierwszym kwartale, ponieważ konsumenci ograniczają wydatki w związku z osłabieniem wzrostu gospodarczego w Chinach.

Amerykański gigant pojazdów elektrycznych Tesla ma ogłosić w przyszłym tygodniu liczbę dostaw na pierwsze trzy miesiące 2024 roku.

Tymczasem rządy na całym świecie sprzeciwiają się importowi pojazdów elektrycznych wyprodukowanych za granicą.

We wtorek Pekin rozpoczął postępowanie w sprawie rozstrzygnięcia sporu przeciwko Stanom Zjednoczonym w Światowej Organizacji Handlu, aby zakwestionować „dyskryminacyjne subsydia” na mocy amerykańskiego prawa ograniczającego inflację.

W międzyczasie Unia Europejska wszczęła dochodzenie w celu sprawdzenia, czy dotacje chińskiego rządu pomogły krajowym producentom samochodów elektrycznych podkopać ceny modeli produkowanych w Europie.

READ  Byju pozywa „drapieżnych” pożyczkodawców na pożyczkę terminową w wysokości 1,2 miliarda dolarów, nie dokona dalszych płatności