Nieudana fuzja przyczyniła się do spadku akcji Spirit o ponad 57% w tym roku, ponieważ inwestorzy martwią się o przyszłość finansową Spirit. Groźba spłaty zadłużenia przewoźnika wywołała głosy, że linia lotnicza może zostać zmuszona do restrukturyzacji, a nawet likwidacji.
W czwartek Spirit powtórzył, że „jest świadomy terminów zapadalności swoich długów w latach 2025 i 2026 i ocenia możliwości rozwiązania tych terminów, gdy nadejdzie odpowiedni czas”.
Ta budżetowa linia lotnicza miesiącami szukała sposobów na obniżenie kosztów, w tym dostosowywała swoją siatkę połączeń i zmieniała harmonogram dostaw samolotów.
„Zespół Spirit jest w 100% jasny i koncentruje się na wprowadzanych obecnie dostosowaniach i będzie je nadal wprowadzał przez cały 2024 r., aby przywrócić nam generowanie przepływów pieniężnych i rentowność” – powiedział dyrektor generalny Ted Christie w komunikacie o wynikach.
Jednakże Spirit w dalszym ciągu spodziewa się strat pieniężnych w pierwszym kwartale i podał, że spodziewa się przychodów w wysokości od 1,25 do 1,28 miliarda dolarów, powyżej oczekiwań analityków.
Oto raport Spirita Czwarta kwarta W porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie średnich szacunków opracowanych przez LSEG, wcześniej znaną jako Refinitiv:
- Skorygowana strata na akcję: 1,36 USD wobec oczekiwanych 1,46 USD
- Całkowity dochód: 1,32 miliarda dolarów w porównaniu do oczekiwanych 1,32 miliarda dolarów
Strata netto Spirit w wysokości 183,65 mln dolarów, czyli 1,68 dolara na akcję, oznacza poprawę w porównaniu ze stratą netto wynoszącą 270,66 mln dolarów, czyli 2,49 dolara na akcję, odnotowaną w tym samym kwartale ubiegłego roku. Po uwzględnieniu pozycji jednorazowych przewoźnik odnotował stratę netto w wysokości 1,36 dolara na akcję.
Przychody spadły o 5% do 1,32 miliarda dolarów.
Przewoźnik planuje, że przepustowość w 2024 r. pozostanie na stałym poziomie lub będzie średnio jednocyfrowa w porównaniu z rokiem ubiegłym i wzrośnie o 1,5% w pierwszym kwartale, powiedział Spirit.
Słabsze ceny biletów krajowych mają poważny wpływ na budżetowe linie lotnicze, które w dużej mierze skupiają się na liniach American Airlines. Dodatkowa przepustowość skłoniła ich do zniżek na loty, szczególnie w okresach poza szczytem.
Spirit podał, że przychody z biletów na pasażera spadły w czwartym kwartale o 25% do 48,24 dolarów, podczas gdy przychody na pasażera z tytułu opłat innych niż bilety, które obejmują niezliczone opłaty Spirit, takie jak przydział miejsca i bagaż podręczny, spadły o 6,6% do 66,60 dolarów. Segmenty lotów pasażerskich wzrosły w czwartym kwartale o 12% w porównaniu z tym samym okresem 2022 r.
Spirit podał, że spodziewa się w tym roku uziemienia średnio 25 samolotów Airbusa z powodu problemów z silnikiem Pratt & Whitney..
Oczekuje się, że zakłócenia te osiągną punkt kulminacyjny w grudniu, gdy 40 samolotów zostanie uziemionych. Spirit podał, że do końca roku spodziewa się, że jego flota będzie liczyła 215 samolotów.
Linia lotnicza z Miramar na Florydzie ponownie oświadczyła, że rozmowy w sprawie odszkodowań z Pratt & Whitney, jednostką RTX, poczyniły postępy i „chociaż nie osiągnięto jeszcze porozumienia, firma wierzy w kwotę otrzymanego odszkodowania”. „Będzie to ważne źródło płynności w ciągu najbliższych dwóch lat”.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów