Nieudana fuzja przyczyniła się do spadku akcji Spirit o ponad 57% w tym roku, ponieważ inwestorzy martwią się o przyszłość finansową Spirit. Groźba spłaty zadłużenia przewoźnika wywołała głosy, że linia lotnicza może zostać zmuszona do restrukturyzacji, a nawet likwidacji.
W czwartek Spirit powtórzył, że „jest świadomy terminów zapadalności swoich długów w latach 2025 i 2026 i ocenia możliwości rozwiązania tych terminów, gdy nadejdzie odpowiedni czas”.
Ta budżetowa linia lotnicza miesiącami szukała sposobów na obniżenie kosztów, w tym dostosowywała swoją siatkę połączeń i zmieniała harmonogram dostaw samolotów.
„Zespół Spirit jest w 100% jasny i koncentruje się na wprowadzanych obecnie dostosowaniach i będzie je nadal wprowadzał przez cały 2024 r., aby przywrócić nam generowanie przepływów pieniężnych i rentowność” – powiedział dyrektor generalny Ted Christie w komunikacie o wynikach.
Jednakże Spirit w dalszym ciągu spodziewa się strat pieniężnych w pierwszym kwartale i podał, że spodziewa się przychodów w wysokości od 1,25 do 1,28 miliarda dolarów, powyżej oczekiwań analityków.
Oto raport Spirita Czwarta kwarta W porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie średnich szacunków opracowanych przez LSEG, wcześniej znaną jako Refinitiv:
- Skorygowana strata na akcję: 1,36 USD wobec oczekiwanych 1,46 USD
- Całkowity dochód: 1,32 miliarda dolarów w porównaniu do oczekiwanych 1,32 miliarda dolarów
Strata netto Spirit w wysokości 183,65 mln dolarów, czyli 1,68 dolara na akcję, oznacza poprawę w porównaniu ze stratą netto wynoszącą 270,66 mln dolarów, czyli 2,49 dolara na akcję, odnotowaną w tym samym kwartale ubiegłego roku. Po uwzględnieniu pozycji jednorazowych przewoźnik odnotował stratę netto w wysokości 1,36 dolara na akcję.
Przychody spadły o 5% do 1,32 miliarda dolarów.
Przewoźnik planuje, że przepustowość w 2024 r. pozostanie na stałym poziomie lub będzie średnio jednocyfrowa w porównaniu z rokiem ubiegłym i wzrośnie o 1,5% w pierwszym kwartale, powiedział Spirit.
Słabsze ceny biletów krajowych mają poważny wpływ na budżetowe linie lotnicze, które w dużej mierze skupiają się na liniach American Airlines. Dodatkowa przepustowość skłoniła ich do zniżek na loty, szczególnie w okresach poza szczytem.
Spirit podał, że przychody z biletów na pasażera spadły w czwartym kwartale o 25% do 48,24 dolarów, podczas gdy przychody na pasażera z tytułu opłat innych niż bilety, które obejmują niezliczone opłaty Spirit, takie jak przydział miejsca i bagaż podręczny, spadły o 6,6% do 66,60 dolarów. Segmenty lotów pasażerskich wzrosły w czwartym kwartale o 12% w porównaniu z tym samym okresem 2022 r.
Spirit podał, że spodziewa się w tym roku uziemienia średnio 25 samolotów Airbusa z powodu problemów z silnikiem Pratt & Whitney..
Oczekuje się, że zakłócenia te osiągną punkt kulminacyjny w grudniu, gdy 40 samolotów zostanie uziemionych. Spirit podał, że do końca roku spodziewa się, że jego flota będzie liczyła 215 samolotów.
Linia lotnicza z Miramar na Florydzie ponownie oświadczyła, że rozmowy w sprawie odszkodowań z Pratt & Whitney, jednostką RTX, poczyniły postępy i „chociaż nie osiągnięto jeszcze porozumienia, firma wierzy w kwotę otrzymanego odszkodowania”. „Będzie to ważne źródło płynności w ciągu najbliższych dwóch lat”.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Paramount pozwoli na wyłączne rozmowy ze Skydance, co zagrozi transakcji
Firma księgowa Trump Media oskarżona o „masowe oszustwo”
Miejsca pracy w USA, jen japoński, zarobki Apple