Piesi mijają sklep Foot Locker w Nowym Jorku.
Michał Nagel | Bloomberga | Obrazy Getty’ego
Firma Foot Locker odnotowała kolejny kwartał spadku sprzedaży i w środę po raz drugi w tym roku obniżyła prognozę, ponieważ dotknięci inflacją konsumenci zastanawiają się dwa razy, zanim wydadzą pieniądze na buty i odzież.
Skorygowane zyski giganta sneakersów za drugi kwartał fiskalny były zgodne z oczekiwaniami Wall Street, jednak były odbiegające od szacunków analityków dotyczących sprzedaży i odnotowały kolejny kwartał niskich marż ze względu na promocje i większe spadki.
Akcje spadły o 26% w notowaniach przed otwarciem sesji.
Oto, co Foot Locker zrobił w okresie trzech miesięcy zakończonym 29 lipca w porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród analityków przez Refinitiv:
- Zysk na akcję: 4 centy skorygowane wobec oczekiwanych 4 centów
- Przychody: 1,86 miliarda dolarów wobec oczekiwanych 1,88 miliarda dolarów
Firma odnotowała stratę w wysokości 5 milionów dolarów, czyli 5 centów na akcję, w porównaniu z zyskiem w wysokości 94 milionów dolarów, czyli 99 centów na akcję, w roku poprzednim. Po wyłączeniu pozycji jednorazowych spółka zaobserwowała zysk na poziomie 4 centy na akcję.
Sprzedaż spadła do 1,86 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 9,9% z 2,07 miliarda dolarów rok wcześniej.
Ten ponury kwartał spowodował, że Foot Locker ponownie obniżył swoją prognozę – zaledwie pięć miesięcy po jej przedstawieniu. Spółka wstrzymała także wypłatę kwartalnej dywidendy pieniężnej powyżej niedawno zatwierdzonej przez zarząd październikowej dywidendy w wysokości 40 centów na akcję.
Sprzedawca odzieży sportowej spodziewa się obecnie spadku sprzedaży w tym roku o 8% do 9% w porównaniu z wcześniej opublikowaną prognozą mówiącą o spadku o 6,5% do 8%. Oczekuje, że sprzedaż w tych samych sklepach spadnie o 9% do 10% w porównaniu z poprzednimi przewidywaniami dotyczącymi spadku o 7,5% do 9%.
Spółka obniżyła swoje prognozy skorygowanych zysków do 1,30–1,50 USD na akcję, z 2,00 do 2,25 USD na akcję.
„W lipcu zaobserwowaliśmy złagodzenie trendów i dostosowujemy nasze prognozy na rok 2023, aby umożliwić nam lepsze konkurowanie o konsumentów wrażliwych na cenę, jednocześnie skupiając się jednocześnie na strategicznych inwestycjach, które leżą u podstaw naszego planu” – powiedziała w wiadomościach Marie Dillon, dyrektor generalna LaceUp . początek.
W ciągu ostatnich kilku kwartałów firma Foot Locker musiała polegać na promocjach, aby zwiększyć sprzedaż, ponieważ jej główny klient, który rezygnuje z niskich i średnich dochodów, ograniczył wydatki na towary uznaniowe, takie jak buty i ubrania.
Te znaczące odpisy wpłynęły na marżę Foot Locker, która spadła o 4,6 punktu procentowego w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Foot Locker stwierdził, że „zmniejszenie się”, czyli detaliczne określenie towarów utraconych w wyniku kradzieży, uszkodzenia lub w inny sposób, również wpływa na zarobki. Nie ujawnił kwoty obniżek marży w porównaniu z promocjami.
Sprzedaż w podobnych sklepach spadła w kwartale o 9,4%, co sprzedawca przypisał „ciągłej słabości konsumentów” i zmianom w asortymencie dostawców. Nie jest jasne, którzy sprzedawcy lub marki odzieży sportowej przechodzą z rąk do rąk. Jednak Foot Locker próbuje zmniejszyć swoją zależność od Nike i zrównoważyć asortyment dostawców.
Nike, przez długi czas największy silnik sprzedaży w Foot Locker, znajdowała się w trakcie własnej strategicznej zmiany w kierunku modelu sprzedaży bezpośredniej i przez kilka lat wycofywała się ze sprzedaży hurtowej.
Firma stwierdziła, że zapasy Foot Locker pozostają wysokie – wzrosły o 11% rok do roku do 1,8 miliarda dolarów – ale ich poziom systematycznie się poprawiał w porównaniu z pierwszym kwartałem 2023 roku.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
FCC nakłada kary na głównych amerykańskich operatorów sieci bezprzewodowych za sprzedaż danych o lokalizacji klientów – Krebs on Security
Znaleziono zaginioną zjeżdżalnię awaryjną, która spadła z samolotu Delta – wyrzuconą przed domem prawnika, którego firma pozywa Boeinga
Wezwania JPM do sprawdzenia realiów w zakresie transformacji energetyki są rozsądne