Five Nights at Freddy’s, horrorowa adaptacja popularnej gry wideo Universal i Blumhouse, odniósł sukces kasowy, przynosząc 78 milionów dolarów w Ameryce Północnej i 130 milionów dolarów na całym świecie.
W przypadku horroru o budżecie 20 milionów dolarów, który jednocześnie jest emitowany w Internecie (w tym przypadku w serwisie Peacock należącym do NBCUniversal), sprzedaż biletów byłaby znacząca w koniec Z kariery teatralnej. W ciągu zaledwie trzech dni od premiery film „Five Nights at Freddy’s” przekroczył już światowy dochód brutto z „Halloween Ends” w 2022 r. (104 mln dolarów), a wkrótce przewyższy „Halloween Kills” z 2021 r. (133 mln dolarów) – który wcześniej był oceniany w kategorii „It’s the największy film wszechczasów. Wydania hybrydowe firm Universal i Peacock. W przeciwieństwie do „Pięć nocy u Freddy’ego” były to kontynuacje sprawdzonej serii filmów.
„Każde studio powinno to wziąć pod uwagę. Może to zmienić zasady gry i kolejny jasny plan dla horrorów na poziomie wydarzeń.” [and] „To tylko poprawki w grze” – mówi Sean Robbins, starszy analityk w Boxoffice Pro, zauważając masową atrakcyjność horrorów. „FNAF stał się w ciągu ostatniej dekady kultowym klasykiem z młodą, pełną pasji rzeszą fanów, która reprezentuje ważną część rosnącego pokolenia kinomanów”.
Josh Hutcherson występuje w horrorze, który opowiada o nocnym ochroniarzu w rodzinnym centrum rozrywki o nazwie Freddy Fazbear’s Pizza. Ale na własnej skórze przekonuje się, że to nie do końca Chuck E. Cheese, ponieważ ta animowana maskotka jest podatna na śmierć. Prace nad filmową wersją „Five Nights at Freddy’s” trwały od 2015 roku, ale Blumhouse Jasona Bluma w końcu złamał kod. Analitycy kasowi uważali, że na korzyść filmu również przemawiała ocena PG-13 i kluczowa data premiery na Halloween.
„To świetna zabawa, kiedy to działa”. Bloom napisał na X, dawniej znany jako Twitter. „Dziękuję bardzo wszystkim za cierpliwość podczas Five Nights at Freddy’s”. Chcieliśmy, aby było to istotne dla fanów. Tylko na tym się skupiliśmy.”
Widzowie zareagowali entuzjastycznie na film (który otrzymał ocenę A-CinemaScore), w przeciwieństwie do krytyków, którzy nie byli pod wrażeniem (25% w serwisie Rotten Tomatoes). Jednak tego rodzaju niespójność zwykle nie ma znaczenia w przypadku gatunku horroru. Poczta pantoflowa może zapobiec drugiemu weekendowemu kryzysowi, który często jest plagą przerażających filmów. Tak czy inaczej, „Five Nights at Freddy’s” już plasuje się na czołowych miejscach, a „The Nun II” (85 milionów dolarów), „M3GAN” (95 milionów dolarów) i „Scream VI” (108 milionów dolarów) są najbardziej dochodowymi horrorami. Absolutnie żadnego zysku. rok.
Oprócz zysków kasowych „Five Nights at Freddy’s” jest najczęściej oglądanym i największym czynnikiem wpływającym na liczbę subskrypcji od czasu debiutu w Peacock, czyli od premiery 26 października. Jednak Peacock ma znacznie mniej subskrybentów niż konkurenci, tacy jak Disney+ i Netflix, a Peacock ma znacznie mniej subskrybentów niż konkurenci, tacy jak Disney+ i Netflix. Streamer nie podał wskaźników potwierdzających te pochwały.
Niektórzy analitycy uważają, że wydanie hybrydowe pozostawia pieniądze na stole. David A mówi: „Uprzywilejowanym doświadczeniem oglądania horroru jest siedzenie ramię w ramię w ciemnym pokoju, skakanie, sapanie i śmiech w pokoju pełnym nieznajomych” – mówi Gross, który prowadzi firmę konsultingową Franchise Entertainment Research. „Widzowie oglądający w domu w ten weekend nie doświadczą takich wrażeń i stracą na sprzedaży biletów”.
W przypadku „Five Nights at Freddy’s” nie powstrzymywało to wielu fanów od zakupu biletów. Według Universal, oto wszystkie rekordy kasowe „Five Nights at Freddy’s” ustanowione w weekend otwarcia:
lokalny
- Najlepszy weekend otwarcia dla filmu Blumhouse, przewyższający „Halloween” z 2018 roku (76,22 mln dolarów)
- Dziewiętnasty film Blumhouse’a zajmuje pierwsze miejsce w krajowej kasie
- Największy weekend otwarcia w roku dla horroru, przewyższający „Krzyk VI” (44 miliony dolarów)
- Drugi co do wielkości debiut w historii adaptacji gry wideo, po filmie Super Mario Bros. (146,3 mln dolarów)
- Drugi najlepszy weekend otwarcia w przypadku premiery transmitowanej strumieniowo w ciągu dnia, po przygodowej grze Disney Marvel „Czarna Wdowa” z 2021 r. (80 mln dolarów w kinach, 60 mln dolarów na Disney+).
- Największy weekend otwarcia w historii hybrydowego wydawnictwa Universal i Peacock, pokonując sequele slasherów, „Halloween Kills” z 2021 r. (49 mln dolarów) i „Halloween Ends” z 2022 r. (40 mln dolarów).
- Najbardziej dochodowy weekend otwarcia premiery na Halloween, pokonując „Kot w butach” z 2011 roku (34 miliony dolarów)
- Trzeci co do wielkości debiut wśród horrorów, po „To” z 2017 r. (123 mln dolarów) i „To: rozdział drugi” z 2019 r. (91 mln dolarów).
- Najlepszy debiut horroru kategorii PG-13, pokonując „Powrót mumii” z 2001 roku (68 milionów dolarów)
międzynarodowy
- Drugie co do wielkości otwarcie horroru po Zakonnicy II (52,7 mln dolarów)
na całym świecie
- Największy horror w 2023 r. przed The Nun II (88,1 mln dolarów)
- Największe globalne otwarcie Blumhouse w historii przed „Halloween” (91,8 mln dolarów)
. „Adwokat kawy. Ninja bekonu. Przyjazny czytelnik. Rozwiązujący problemy. Wielokrotnie nagradzany miłośnik jedzenia”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
Ojciec gwiazdy „Austina Powersa”, Heather Graham, ostrzega, że Hollywood „zabierze mi duszę”