2 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

World of Warcraft: popularna gra, która powraca do Chin

World of Warcraft: popularna gra, która powraca do Chin

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Skomentuj zdjęcie,

Chińska firma NetEase i wydawca gier Activision Blizzard zakończyli spór

  • autor, Mariko oj
  • Rola, Reporter biznesowy

Według chińskiego giganta gier wideo NetEase, popularne gry, takie jak World of Warcraft, powrócą do Chin tego lata.

W zeszłym roku NetEase i twórca gier Activision Blizzard zakończyli 14-letnią współpracę z powodu sporu dotyczącego nadzoru nad własnością intelektualną.

Rozstanie wywołało ogromny gniew, a miliony chińskich internautów skarżyły się, że stracą dostęp do swoich ulubionych gier.

Wszystkie gry wymagają lokalnego wydawcy i licencji chińskiego rządu, aby móc tam działać.

Poprzedni spór przerodził się w spór otwarty, w wyniku którego obie firmy pozwały się nawzajem.

„Jesteśmy niezwykle wdzięczni za pasję, jaką chińska społeczność okazywała przez lata grom Blizzarda” – powiedziała Joanna Farris, prezes Blizzard Entertainment, – stwierdził w oświadczeniu.

„Koncentrujemy się na przywracaniu graczom naszych światów dzięki doskonałości i poświęceniu”.

Inne gry Blizzarda, które powrócą do Chin, to serie Hearthstone, Warcraft, Overwatch, Diablo i StarCraft.

Chiny to największy na świecie rynek gier online, a przychody krajowe wzrosły o 13% do 303 miliardów juanów (42 miliardy dolarów, 33 funtów) na koniec ubiegłego roku.

NetEase jest drugą co do wielkości firmą produkującą gry wideo w kraju pod względem przychodów, po Tencent.

Microsoft i NetEase oświadczyły również, że zgodziły się zbadać możliwości wprowadzenia nowych tytułów NetEase na konsole do gier Xbox firmy Microsoft i inne platformy do gier.

„Przywracanie legendarnych gier Blizzarda graczom w Chinach przy jednoczesnym badaniu sposobów wprowadzenia większej liczby nowych tytułów na konsolę Xbox pokazuje nasze zaangażowanie w udostępnianie większej liczby gier większej liczbie graczy na całym świecie” – powiedział Phil Spencer, dyrektor generalny Microsoft Gaming.

Ten dochodowy sektor był także świadkiem częstych sporów z władzami.

Pekin po raz pierwszy wystąpił przeciwko sektorowi gier w 2021 r., orzekając, że gracze online poniżej 18 roku życia będą mogli grać tylko przez godzinę w piątki, weekendy i święta.

Pod koniec ubiegłego roku władze ogłosiły dalsze ograniczenia mające na celu ograniczenie zakupów w grach, ale wydaje się, że Chiny wycofały się z surowych zasad w celu zwalczania tego, co organ regulacyjny uznał za „obsesyjne” granie.

READ  Wreszcie, Google Authenticator litościwie dodaje synchronizację konta dla kodów dwuskładnikowych