- Według sondażu Pew Research Center, pięćdziesiąt siedem procent ludzi pozostaje na posiłku w restauracji nie więcej niż 15%.
- Spośród nich 37% stwierdziło, że 15% to standardowy napiwek, a 18% – mniej niż 15%. Pew stwierdził, że nie ma dodatkowego napiwku w wysokości 2%.
- Posiłki restauracyjne są najczęstszą usługą. Jeden z ekspertów stwierdził, że gdy dajemy napiwki, często dzieje się tak ze względu na aprobatę społeczną, a nie z powodu jakości usług.
Tomasz Barwick | Cyfrowa wizja | Obrazy Getty’ego
Jeśli chodzi o posiłki, eksperci twierdzą, że standardową etykietą jest napiwek w wysokości co najmniej 15–20%.
Wydaje się, że wielu Amerykanów nie zgadza się z tą opinią.
Według Pew Research Center prawie 1 na 5 osób, czyli 18% osób, daje napiwek mniej niż 15% za przeciętny posiłek w restauracji na świeżym powietrzu, a dodatkowe 2% nie daje żadnego napiwku. rekonesans, w którym wzięło udział 11 945 dorosłych Amerykanów. Ponad jedna trzecia, 37%, stwierdziła, że 15% to standardowy napiwek.
„To mnie zaskoczyło” – stwierdził Drew D. Silver, współautor badania, z którego wynika, że ponad połowa osób, czyli 57%, daje napiwek 15% lub mniej.
Dodał: „Stany Zjednoczone mają bardziej rozwiniętą kulturę dawania napiwków niż większość innych krajów”. „Ale nie ma zgody co do tego [it]„.
Pew nie przeprowadził historycznego badania na temat napiwków, więc nie jest jasne, jak kształtowały się trendy tych akcji na przestrzeni czasu.
Więcej finansów osobistych:
Oto, jak zaoszczędzić na kosztach Święta Dziękczynienia pomimo inflacji
Na dzisiejszym rynku coraz więcej osób zwraca się do rodziców z prośbą o zakup domu
100-letni mężczyzna wyjaśnia, dlaczego nadal ma 1 milion dolarów oszczędności
Amerykanie częściej dają napiwki w przypadku posiłku zasiadanego niż w przypadku jakiejkolwiek innej usługi: dwie trzecie dorosłych Amerykanów zawsze daje napiwek kelnerowi podczas posiłku, Według Do Bankrate. Badanie Pew wykazało, że 81% osób zawsze daje napiwek za posiłek w restauracji, co stanowi wyższy odsetek niż w przypadku osób, które dają napiwek na przykład za strzyżenie, dostawę jedzenia, kupno drinka w barze lub skorzystanie z taksówki lub transportu.
Ekspert ds. etykiety Diane Gottesman polecić Napiwki od 15% do 20% za usługi restauracyjne w 2023 r.
Jednakże badania pokazują, że „zmęczenie napiwkami” doprowadziło w ostatnim czasie do spadku ilości napiwków. Na przykład średni napiwek w restauracjach oferujących pełen zakres usług w całym kraju spadł do 19,4% wszystkich kontroli w drugim kwartale 2023 r. – według Toast to najniższa kwota od początku pandemii Covid-19. Dane.
Według Bankrate odsetek osób, które zawsze dają napiwki pracownikom restauracji, spadł o 4 punkty procentowe w latach 2019–2022.
„Skłonność ludzi do dawania napiwków, nawet w restauracjach, spada” – powiedział Michael Lin, profesor w Szkole Administracji Hoteli na Uniwersytecie Cornell i ekspert ds. zachowań konsumentów i napiwków.
Na początku pandemii Amerykanie okazali się bardziej hojni, przyjmując tę praktykę jako sposób pomocy pracownikom usług i pracodawcom. „Mają już dość” – powiedziała Lynn.
„Możecie zrozumieć dlaczego: proszeni są o dawanie napiwków w przypadku okoliczności i usług, które tradycyjnie nie są dawane napiwków” – powiedział. „A kwoty napiwków, które jesteśmy proszeni o napiwki, są wyższe”.
Rozpowszechnianie podpowiedzi stało się znane jako „pełzanie podpowiedzi”. Dzieje się to w czasie, gdy inflacja ery pandemii – która osiągnęła w zeszłym roku najwyższy poziom na wysokim poziomie nienotowanym od czterdziestu lat – wywarła presję na budżety gospodarstw domowych.
Jednym z wyzwań związanych z kwotami napiwków jest brak „organu centralnego”, który wyznaczałby standardy, powiedział Lin.
Według Pew większość osób – 77% – podaje jakość obsługi jako „główny czynnik” przy podejmowaniu decyzji o daniu napiwku.
Jednak Lin stwierdziła, że usługa jest ostatecznie słabym wskaźnikiem zachowań konsumentów; Akceptacja społeczna – ze strony naszych partnerów restauracyjnych, personelu obsługi i innych osób – jest znacznie silniejszym wyznacznikiem.
„Kupujemy zgodę” wraz ze wskazówkami, powiedział Lane.
Tylko 23% respondentów ankiety Pew jako główny czynnik wymieniło presję społeczną.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów