Z Virgin Galactic
Virgin Galactic udostępniła w swoich kanałach społecznościowych krótki klip przedstawiający pasażerów trzeciej komercyjnej misji w przestrzeni suborbitalnej. Pasażerowie nie zostali od razu zidentyfikowani przez firmę.
Zapisz się na biuletyn naukowy CNN dotyczący teorii cudów. Eksploruj wszechświat dzięki wiadomościom o fascynujących odkryciach, postępach naukowych i nie tylko.
CNN
—
Virgin Galactic wykonała swój trzeci komercyjny lot kosmiczny, zabierając trzech płacących klientów na około 90 minut lotu i na krótko dotykając krawędzi kosmosu.
Klienci, którzy podróżowali w kabinie samolotu kosmicznego, należeli do pierwszych posiadaczy biletów Virgin Galactic, czekając na tę okazję prawie dwie dekady.. Według Virgin Galactic turyści kosmiczni rezerwowali swoje wycieczki już w 2005 roku Nowe wydaniegdy firma była jeszcze na wczesnym etapie programu rozwoju.
Wśród pasażerów był potentat nieruchomości z Las Vegas Ken Baxter, Który potwierdził swój udział na swojej osobistej stronie internetowej.
Virgin Galactic nie ujawniła przed premierą nazwisk pozostałych dwóch klientów, ale później wydała komunikat Nowe wydanie Według ich nazwisk i krajów pochodzenia: Timothy Nash, brytyjski obywatel Republiki Południowej Afryki; Oraz Adrian Renard z Wielkiej Brytanii.
Firmowy samolot kosmiczny o napędzie rakietowym VSS Unity, zdjął Według doniesień o godzinie 8:34 EDT (10:34 EDT) w piątek ze Spaceport America – rozległego kampusu w Nowym Meksyku, którego Virgin Galactic używa jako bazy macierzystej – połączonego z ogromnym dwukadłubowym statkiem-matką o nazwie VMS Eve. aktualizacje Udostępniono w mediach społecznościowych. (Wydarzenie nie było transmitowane na żywo.)
Statek-matka wystartował jak samolot i wzniósł się na wysokość ponad 40 000 stóp (12 192 metrów), po czym po około 45 minutach lotu wystrzelił VSS Unity. Następnie VSS Unity uruchomił silnik rakietowy, aby wypchnąć statek kosmiczny wraz z pasażerami na wysokość ponad 80 kilometrów nad powierzchnią Ziemi. Przed powrotem na lądowisko portu kosmicznego cieszyli się kilkoma minutami stanu nieważkości i wspaniałymi widokami na naszą planetę poniżej.
Na pokładzie było także dwóch pilotów Virgin Galactic, komandor Nicola Bissell i Michael Masucci. Beth Moses, główna trenerka astronautów w firmie, podróżowała w kabinie obok pasażerów, gdzie pełniła funkcję przewodnika podczas lotu suborbitalnego, który osiągnął wysokość uznawaną przez rząd USA za początek przestrzeni kosmicznej. W Stanach Zjednoczonych urzędnicy uznają znak 50 mil (80 km) za granicę, gdzie zaczyna się przestrzeń, podczas gdy niektóre organizacje międzynarodowe używają tego znaku. Linia KarmanaKtóry znajduje się 62 mil (100 kilometrów) nad powierzchnią Ziemi. Ale jest dużo szarej strefy.
Misja rozpoczęła się – według Virgin Galactic – regularnym rytmem dla firmy, a turyści wyruszają w ponaddźwiękowe loty na duże wysokości mniej więcej raz w miesiącu.
Rozpoczęcie regularnych operacji następuje po latach opóźnień, wstrzymania prac rozwojowych i nieudanych testów, w tym lotu testowego w 2014 r., który zakończył się śmiercią drugiego pilota.
Od tego czasu firma stale udoskonala swoją technologię. Po tym, jak założyciel Virgin Galactic, Richard Branson, poleciał samolotem kosmicznym latem 2021 r. – lot, który później uznano za zejście z kursu – firma spędziła ponad rok pracując nad technologią.Wzmocnienie„programu.
Kolejne loty Galactic były „doskonałe” – powiedział dyrektor generalny Virgin Galactic Michael Colglazier podczas sierpniowej rozmowy telefonicznej z inwestorami, co przygotowało firmę do rozpoczęcia regularnej działalności.
Pojawiają się jednak pytania, czy firma będzie w stanie naprawić sytuację finansową i zacząć przynosić zyski w najbliższej przyszłości, a inwestorzy wydają się jeszcze niepewni. Akcje Virgin Galactic straciły w ciągu ostatniego miesiąca ponad 30% wartości pomimo ostatnich sukcesów spółki. (Obecnie jego cena wynosi około 2 USD za akcję.)
Docelowo firma planuje wysłać setki ludzi w przestrzeń kosmiczną, oferując dreszczyk emocji każdemu, kogo na to stać, i bezpośrednio konkurując z Blue Origin Jeffa Bezosa w branży suborbitalnej turystyki kosmicznej. Blue Origin planuje powrócić do lotów jeszcze w tym roku po bezzałogowej misji naukowej dotyczącej swojej rakiety suborbitalnej w 2022 roku. nie zdać Po wystrzeleniu z zakładów w Teksasie.
W swoim pierwszym komercyjnym uruchomieniu Virgin Galactic przeprowadziła Członkowie włoskich sił powietrznych Włoski inżynier z misją naukowo-badawczą. Podczas swojego ostatniego lotu, który odbył się 10 sierpnia, VSS Unity zabrał na pokład pierwszych dwóch podróżników kosmicznych z Antigui, duet matka i córka, który zdobył miejsca w ramach zbiórki charytatywnej, oraz były amerykański olimpijczyk John Goodwin, który stał się drugą osobą chorą na chorobę Parkinsona. Choroba związana z podróżą kosmiczną.
każdy powiedział, Virgin Galactic sprzedała około 800 biletóww tym 600 punktów, które wcześniej kosztowały 250 000 USD, a ostatnio kilkaset więcej po 450 000 USD za bilet.
Baxter, pasażer piątkowego lotu, udokumentował znaczną część swojej podróży na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych. W poście przed startem opowiedział, jak to było czekać na uboczu przez prawie 20 lat, czekając na szansę lotu.
Dodał: „Obserwowałem projekt w powijakach, opłakiwałem tragiczną stratę dzielnego pilota i poważne obrażenia innego w 2014 r., a w lipcu 2021 r. świętowałem udany lot naszego założyciela, Sir Richarda”. książki W poście na blogu zatytułowanym „Moja kolej”. „Pomimo wszystkich zwycięstw i porażek moje marzenie nigdy nie zgasło”.
Korekta: poprzednia wersja tej historii błędnie przedstawiała praktykę Kena Baxtera w zakresie nieruchomości.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów